Juli 2023 i korthet – 1 704 förmedlade bostäder

I juli förmedlade Bostadsförmedlingen i Stockholm 1 704 bostäder. Den genomsnittliga kötiden var 9,1 år.

Husfasad från flerbostadshus i Råcksta med blå himmel ovanför
Foto: Bostadsförmedlingen i Stockholm

Under 2023 har totalt 11 764 lägenheter förmedlats av Bostadsförmedlingen i Stockholm. Det är 338 lägenheter fler än under motsvarande period 2022.

I juli förmedlades 323 studentbostäder och 203 ungdomslägenheter. 284 av de totalt 1 704 förmedlade bostäderna var nyproducerade.

Snabbfakta juli

• Kortaste kötiden: Grindstuguvägen 53, Viggbyholm (Täby); vanlig hyresrätt (4 rum och kök; 100 kvm) – 6 dagar
  • Kortaste kötiden – kategoribostad: Albanovägen 4, Norra Djurgården; studentlägenhet (1 rum och kokvrå; 18 kvm) – 11 dagar
  • Längsta kötiden: Drottninggatan 86, Norrmalm; vanlig hyresrätt (5 rum och kök; 161 kvm) – 34,3 år