Pressinbjudan – så lyckas vi hålla igång bostadsbyggandet i Linköping

I det nya kvarteret på Folkungavallen förbereds just nu grunden för byggnation av 75 nya lägenheter. Den 11 september bjuder Stångåstaden in media till en pressträff på Folkungavallen där vi berättar mer om hur vi håller igång bostadsbyggandet i Linköping. Medverkar på pressträffen gör representanter från Stångåstaden, ED bygg och Linköpings kommun.

Välkommen att delta:

Tid: Måndag den 11 september, klockan 11:00

Plats: Folkungavallen, Linköping samling vid torget intill Tinnerbäcksbadet (nya simhallen)

Anmälan: Anmäl dig i förväg till jessica.mattsson@stangastaden.se

I slutet av pressträffen finns möjlighet att ställa frågor.

Om bostäderna på Folkungavallen

Preliminär inflyttning är till sommaren 2025 och samtliga lägenheter kommer vara rökfria. Fastigheten kommer att klassas enligt miljöbyggnad silver, vilket bland annat innebär att de har en låg energianvändning, god ventilation och bra dagsljus. Huset kommer bland annat ha solceller på taken och ett modernt ventilationssystem vilket innebär att vi kan nyttjar värme och kyla i marken för att få en behaglig inomhustemperatur både under vintertid och sommartid.

Läs mer om Folkungavallen: stangastaden.se/nyproduktion/folkungavallen