Elgiganten hyllar egentid i stor varumärkeskampanj

Egentid visar sig vara avgörande för svenskarnas välbefinnande och gör dem till en bättre version av sig själva. Elgiganten lanserar nu en stor varumärkeskampanj med fokus på att hylla alla dem som prioriterar sin egentid – och således investerar i sig själva. Kedjan visar hur elektronikprodukterna som de säljer både skapar underhållning och möliggör för den egentid som många behöver i sin vardag.

Hela 8 av 10 svenskar anser att prioritera sin egentid är avgörande för deras välbefinnande.

Många lever idag ett hektiskt liv med familj, karriär och måsten. Det är därför viktigt att ta tid för sig själv och göra det man mår bra av – för att slappna av och få ny energi. Hela 8 av 10 anser att prioritera sin egentid är avgörande för deras välbefinnande, enligt en färsk undersökning på uppdrag av Elgiganten. En stor andel hävdar till och med att egentid gör dem till en bättre förälder, partner eller vän. Dessa insikter tar Elgiganten fasta på i en stor varumärkeskampanj som hyllar värdet av just egentid.

- Eftersom tekniken är en viktig del i våra liv, vill vi med varumärkeskampanjen visa hur våra produkter kan skapa underhållning, fokus eller frigöra mer tid i vardagen. Elgiganten hyllar egentiden och den värdefulla energin som den ger oss, säger Karolina Åhs Karlsson, Head of Marketing & E-com på Elgiganten.

Kampanjen går rikstäckande i bland annat TV, på bio, OLV och DOOH med start i vecka 42.

- Berättarmässigt så tycker jag att det finns något intressant i att något som kan upplevas som en egoistisk handling, i själva verket, om man ser till den bakomliggande orsaken, kan vara raka motsatsen. Jag behöver en stund för mig själv nu, så jag kan vara mitt bästa jag senare, säger Joakim Labraaten, Executive Creative Director på Publicis Groupe Nordic.

Se varumärkesfilmen här: https://www.youtube.com/watch?v=OYxOGM15jyQ

Elgiganten lanserar bred informationskampanj för att öka återvinning av elektronik11.10.2023 08:00:00 CEST | Pressmeddelande

Runt 25 miljoner mobiltelefoner sägs ligga i svenskarnas byrålådor och skräpa, samtidigt visar årets rapport från Svenskarna och internet 2023 att hälften av dagens konsumenter inte återvinner digitala enheter som de slutat använda. Det största skälet är rädsla för att den personliga informationen ska komma i orätta händer. Den insikten tar Elgiganten fasta på i en ny informationskampanj som lanseras inför International E-waste Day.