Elgiganten hyllar egentid i stor varumärkeskampanj
Egentid visar sig vara avgörande för svenskarnas välbefinnande och gör dem till en bättre version av sig själva. Elgiganten lanserar nu en stor varumärkeskampanj med fokus på att hylla alla dem som prioriterar sin egentid – och således investerar i sig själva. Kedjan visar hur elektronikprodukterna som de säljer både skapar underhållning och möliggör för den egentid som många behöver i sin vardag.
Många lever idag ett hektiskt liv med familj, karriär och måsten. Det är därför viktigt att ta tid för sig själv och göra det man mår bra av – för att slappna av och få ny energi. Hela 8 av 10 anser att prioritera sin egentid är avgörande för deras välbefinnande, enligt en färsk undersökning på uppdrag av Elgiganten. En stor andel hävdar till och med att egentid gör dem till en bättre förälder, partner eller vän. Dessa insikter tar Elgiganten fasta på i en stor varumärkeskampanj som hyllar värdet av just egentid.
- Eftersom tekniken är en viktig del i våra liv, vill vi med varumärkeskampanjen visa hur våra produkter kan skapa underhållning, fokus eller frigöra mer tid i vardagen. Elgiganten hyllar egentiden och den värdefulla energin som den ger oss, säger Karolina Åhs Karlsson, Head of Marketing & E-com på Elgiganten.
Kampanjen går rikstäckande i bland annat TV, på bio, OLV och DOOH med start i vecka 42.
- Berättarmässigt så tycker jag att det finns något intressant i att något som kan upplevas som en egoistisk handling, i själva verket, om man ser till den bakomliggande orsaken, kan vara raka motsatsen. Jag behöver en stund för mig själv nu, så jag kan vara mitt bästa jag senare, säger Joakim Labraaten, Executive Creative Director på Publicis Groupe Nordic.
Se varumärkesfilmen här: https://www.youtube.com/watch?v=OYxOGM15jyQ
Kontakter
Respina GholiniaTf PR and Communication Manager
Gäller endast pressförfrågningar från media. För övriga frågor och kundärenden vänligen kontakta kundtjänst.
Linnea CederquistPR and Communication Manager (On leave)
linnea.cederquist@giganten.seOm oss
Elgiganten är Sveriges ledande återförsäljare av hemelektronik, vitvaror och kök. Bolaget är en av de aktörerna som omsätter mest inom detaljhandeln. Elgiganten etablerades i Sverige 1994 och har i dag närmare 3.700 anställda och 176 butiker och varuhus över hela landet. Här ingår även Elgiganten Phonehouse-butikerna som finns i såväl stadskärnor och gallerior. Elkjøp-koncernen, där Elgiganten ingår, är ett av Nordens största detaljhandelsföretag, med verksamhet i Sverige, Norge, Danmark, Finland, Island, Grönland och Färöarna. Elkjøp-koncernen ägs av brittiska Dixons Carphone Plc - en av Europas största återförsäljare av hemelektronik.
LÄS MER OM:
Elgigantens sortiment och mer om bolagets hållbarhetsarbete.
Följ Elgiganten
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Elgiganten
DreamHack och Elgiganten bjuder in till årets upplaga av DreamHack Winter – över 50 000 deltagare förväntas besöka festivalen22.11.2023 09:50:00 CET | Pressmeddelande
Gamingfestivalen DreamHack Winter lockar såväl amatörer som e-sportsproffs och fler än 50 000 deltagare väntas dyka upp under helgen. Elgiganten, som är festivalens huvudsponsor, har i år en större butik än någonsin tidigare. På plats i Jönköping finns bland annat L22, Matinbum och den nya ambassadören FortniteFarmor som jobbar för att minska utanförskapet digitalt – både för äldre och barn.
Elgiganten sträcker ut en hjälpande hand till alla ofrivilliga techsperter i ny varumärkeskampanj25.10.2023 09:04:57 CEST | Pressmeddelande
På arbetsplatser över hela Sverige finns det tusentals människor som ofrivilligt fått ansvar för kontorets alla teknik- och elektronikfrågor. I en ny varumärkeskampanj sträcker Elgiganten Företag ut en hand till dessa ofrivilliga techsperter, för att de ska kunna ägna tid åt vad de är bäst på – nämligen sina egentliga arbetsuppgifter.
Elgiganten lanserar bred informationskampanj för att öka återvinning av elektronik11.10.2023 08:00:00 CEST | Pressmeddelande
Runt 25 miljoner mobiltelefoner sägs ligga i svenskarnas byrålådor och skräpa, samtidigt visar årets rapport från Svenskarna och internet 2023 att hälften av dagens konsumenter inte återvinner digitala enheter som de slutat använda. Det största skälet är rädsla för att den personliga informationen ska komma i orätta händer. Den insikten tar Elgiganten fasta på i en ny informationskampanj som lanseras inför International E-waste Day.
Elgiganten tågar in på het begagnatmarknad med mobiltelefoner28.9.2023 07:17:17 CEST | Pressmeddelande
Dagens konsumenter vill se fler företag som arbetar med återbruk och att öka livslängden på produkter, visar en färsk sifo-undersökning. Samtidigt riktar Elgiganten fokus mot den växande begagnatmarknaden och erbjuder nu begagnade mobiltelefoner. Satsningen är en del av hemelektronikkedjans långsiktiga strategi om att skapa mer cirkulära affärsmodeller inom produkter och tjänster.
Elgiganten väljer Santander Consumer Bank för finanseringserbjudandet12.9.2023 08:30:00 CEST | Pressmeddelande
Efter en omfattande upphandling väljer Elgiganten Santander som ny samarbetspartner för finanseringserbjudande mot privatkonsumenter. Det innebär att koncernen Elkjøp, som äger Elgiganten, härmed utökar samarbetat med Santander som omfattar hela den skandinaviska marknaden.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum