Påminnelse pressvisning: Peter Doherty: Stranger In My Own Skin

Indierockbandet The Libertines legendariska frontfigur Peter Dohertys till synes framgångsrika karriär har under lång tid kantats av stök, kaos och missbruk. Nu är han tillbaka från mörkret för att berätta sin egen historia i den nya dokumentären Peter Doherty: Stranger In My Own Skin. Biopremiär 10 november.

Pressvisning: 26 oktober kl 13 på Victoria. Osa till: daniel.soderberg@folketshusochparker.se

Filmen finns även att se via länk. Förfrågan till kommunikationsansvarig Daniel Söderberg.

Dokumentären om Peter Dohertys liv är en intim och självutlämnande film om en musikers uppgång och fall. Under 10 års tid har regissören och livspartnern Katia deVidas filmat och dokumenterat Peters konstnärskap och hans kamp med sitt drogmissbruk.

Vi får uppleva en känsloladdad resa som tar oss genom mörkret tillbaka till ljuset, med musiken och skapandet som trogna följeslagare. Det är en unik berättelse som få andra artister har haft möjligheten att berätta.

Regi:
Katia deVidas

Längd: 93 min

För ytterligare information, pressbiljetter, bilder och rörligt material:

Daniel Söderberg
Kommunikationsansvarig Live på bio och filmdistribution
daniel.soderberg@folketshusochparker.se

Om oss

Folkets Hus och Parker är en folkrörelse med fler än 500 medlemsföreningar som driver Folkets Hus, folkparker, biografer samt liknande lokala arrangörer i hela landet – alla viktiga och uppskattade mötesplatser och kulturbärare. Organisationen är partipolitiskt och religiöst obunden och har en värdegrund som bygger på principerna om jämlikhet, jämställdhet och allas lika värde.

Följ Folkets Hus och Parker

Senaste pressmeddelandena från Folkets Hus och Parker

Den 100% crowdfundade ”Filmen om Kal P Dal” tar sig rakt in på 6:e plats på Biotoppen27.2.2024 16:44:35 CET | Pressmeddelande

”Filmen om Kal P Dal” hyllas unisont av både recensenter och publiken. Den har fått 4:or i DN, SR P1, TV4, Norra Skåne med fler tidningar. Jan Gradvall, Dagens Industri, skrev: "....borrar lika djupt i hjärtat som Searching for Sugar man". Filmen hade biopremiär i helgen och med en publiksuccé hamnade den på 6:e plats på Biotoppen. Folkets Hus och Parker distribuerar filmen och den är hittills inbokad på fler än 100 biografer.