Branäsgruppen vinner prestigefyllt pris på 100 grader Karlstad: Effect Good to Great Award

Under fredagen var det dags för det årliga näringslivseventet 100 grader Karlstad där flera utmärkelser delades ut. Bland årets vinnare stod Branäsgruppen som fick ta emot det ärofyllda priset Effect Good to Great Award.

Motiveringen för utmärkelsen underströk Branäsgruppens insatser som en aktör som inte bara sätter Värmland på kartan utan som också tar ett socialt och miljömässigt ansvar. I en bransch känd för dess utmaningar fortsätter Branäsgruppen att tro och satsa på en hållbar morgondag för unga vuxna och skapar förutsättningar för barnfamiljer att skapa minnen för livet. Ett arbete som de lyckats med säsong efter säsong.

–      Att vinna Effect Good to Great Award är en ära för oss på Branäsgruppen. Det är ett bevis på det hårda arbete och engagemang som vårt team lägger ner varje dag för att skapa en meningsfull inverkan på samhället och miljön. Vi är stolta över att vara en del av Värmlands näringsliv och ser fram emot att fortsätta vårt arbete med att skapa positiv förändring och minnesvärda upplevelser för våra gäster, säger Anders Kjällström vd på Branäsgruppen.

Effect Good to Great Award – ett årligt pris till hållbara företag

Effect Good to Great Award är ett årligt pris som hedrar och belönar företag med en framstående inriktning på hållbarhet och långsiktig utveckling. Detta prestigefyllda erkännande tilldelas organisationer som systematiskt och medvetet strävar efter att överträffa förväntningarna och skapa en positiv inverkan på både samhälle och miljö.

I centrum för detta pris står företag och organisationer som inte bara visar framstående resultat i sin bransch, utan också agerar som föregångare inom hållbarhetsarbete. Effect Good to Great Award utgör därmed en hyllning till de företag som tar ett helhetsansvar för sina handlingar, från affärsstrategier till socialt ansvarstagande och miljöpåverkan.