Ny nostalgiturné för "Hits Of The 60´s" våren 2024!

Nya turnén "We Love Hits of The 60´s"  bjuder på sina populäraste hits som The Shanes "Cara Mia", Ola & Janglers "Alex Is The Man" och The Easybeats "Friday On My Mind" och en mängd popklassiker som förenar publiken våren 2024. Turnépremiär blir det den 29:e februari och gästar totalt 9 orter runt om i landet.

Brian Marston (The Easybeats) ansluter sig till Clabbe af Geijerstam (Ola & The Janglers) och Lennart Grahn (The Shanes) nostalgiturnén "We Love Hits Of The 60´s". Trion tillsammans med sitt kult kompband "The Pop Beat Band" (Hep Stars, Björn Skifs & Blåljus, Blue Swede) bjuder på sina populäraste hits som The Shanes "Cara Mia", Ola & Janglers "Alex Is The Man" och The Easybeats "Friday On My Mind" och en mängd popklassiker som förenar publiken i en ny turnévåren 2024.

Turnépremiär blir det i Växjö den 29:e februari och turnén gästar totalt 9 orter från Kungsbacka i söder till Luleå i norr med final i Stockholm på Intiman den 23 mars 2024. ”Hits of The 60s” fick premiär 2018 och blev en stor publiksuccé och nu är det åter dags för en ny rejäl nostalgiturné runt om i landet.

Ett unikt samarbete där målet är att "så länge som möjligt fortsätta lira live", hitlåtarna från tiden med några av Sveriges populäraste popband under 60-talet med legendarerna Clabbe af Geijerstam, Lennart Grahn och Brian Marston.

Turnéplan ”We Love Hits of The 60s”våren 2024:
29 feb Växjö Teater
1 mars Kungsbacka teater
2 Mars Karlshamn Stadsteatern
3 mars Göteborgs Konserthus
14 mars Luleå Kulturens Hus
15 mars Skellefteå Sara Kulturhus
16 mars Umeå, Väven
17 mars Örnsköldsvik Folkan teater
22 mars Stockholm Intiman
23 mars Stockholm Intiman
Biljetterna är släppta via www.satellitelive.se

Claes ”Clabbe” af Geijerstam:
Gitarrist och kompositör, DJ, programledare, producent. Claes var den musikaliska motorn i Ola & The Janglers, han skrev låtar som ”Alex is the man”, ”Julia”, ”Love Was On Your Mind”, Ola & The Janglers var det första svenska bandet att ligga på ”The American Billboard Hot 100” med ”Let´s Dance”.

Clabbe har även haft stora framgångar med sitt radioprogram ”Rakt över disc” som nu får på publikens begäran SR P4 Plus, programledare i TV:s ”Oppopoppa”, ”Lite Grand i örat” och ”Idol” juryn m.fl.

Lennart Grahn:
Frontmannen och sångaren från The Shanes "Cara Mia”, ”Can I Trust You”, ”Chris Craft no 9”, ”Vem får följa dig hem?” ”Hi-Lili Hi-Lo” var stora hit´s med Lennart Grahn & The Shanes. Lennart hade stora framgångar i början av 2000-talet med ”Idolerna” där även Svenne Hedlund, Lalla Hansson & Tommy Blom ingick.

Brian Marston:
Brian har varit med i det engelska bandet "The Easybeats" som hade en stor hit i Sverige med "Friday On My Mind" och även med "She´s So Fine". Sedan flytten till Sverige har Brian varit med i bl. a. Shanes och Blåblus.

Husbandet The Pop Beat Band från "Hep Stars, "Björn Skifs & Blåljus", "Blue Swede".

Joffe Enbom – Basist, sångare och kapellmästare. Basist i Hep Stars sedan 1989

Benneth Fagerlund – Piano och sång. Medlem i Hep Stars under olika perioder sedan 1984. Benneth har setts som kapellmästare och pianist med Lill-Babs, Lasse Berghagen m.fl.

Totte Päivärinta – Trummor, medlem i Hep Stars sedan 2000.

Micke Areklew – Gitarr och sång. Legendarisk gitarrist i svenskt musikliv, var med i Björn Skifs & Blåljus som låg på 1:a plats på ”The American Billboard Hot 100”med ”Hooked on a feeling”, då under namnet Blue Swede.

Ytterligare info läs mer via www.satellitelive.se

Press: www.werecki.com

SATELLITE LIVE

PR: Presskontakt och intervju-förfrågningar kontakta: Rickard Werecki tfn: 0707-178008 pr@werecki.com