ÄNTLIGEN LÄTT ATT TA MED LÖSGODIS PÅ SEMESTERN!
Avkoppling, nya upplevelser och härliga miljöer i all ära, men vissa saker vill svenskarna ta med sig på resan. En ny undersökning visar att lösgodis hamnar på tredjeplats över livsmedel vi svenskar saknar mest* när vi reser utomlands. Men nu finns en lösning; CandyKing tar lösgodis till nya höjder och finns nu att köpa på RC Bon Bon Glaceries splitternya butik på Arlanda, terminal 5.
Vem har inte känt längtan efter en personlig mix av sött, salt, syrligt och choklad vid en utlandsresa? Vår undersökning visar att 14% av svenskarna anger lösgodis som det man mest saknar att äta på semestern. Nu behöver vi inte vänta till hemkomst, lösgodiset blir en enkel del av utresan! Nu kan du hitta 9 sektioner CandyKing hos RC Bon Bon Glacerie på Arlandas airside.
– Vi fortsätter att driva kategorin lösvikt genom att fokusera på upplevelsen, både för konsument och kund, säger Mattias Jönsson, P&M Director, Cloetta. Konsumenten möts av en fantastisk installation på plats och vi ser med glädje fram emot att nu kunna erbjuda både CandyKing och Parrots till resenärerna på Arlanda. Konsumenterna möter en lösviktshylla med 200 sorter lösgodis att välja mellan i en inspirerande miljö. Både de som brukar handla lösvikt och de som handlar för första gången kommer få något utöver det vanliga!
9,2 miljoner människor reser från Arlanda Terminal 5 varje år**. Från och med v.49 finns äntligen möjlighet att köpa sin favoritmix lösgodis från CandyKing och natursnacks från Parrots på Terminal 5.
– Tillsammans med kunden har vi tagit fram en unik lösning för lösvikten som maximerar shopperupplevelsen. Arbetet har skett genom en nära dialog och samarbete med kunden för att tillgodose att resultatet blir bästa möjliga, säger Samuel Rosén, Business Manager, Cloetta.
– Vi är så glada över att öppna RC Bon Bon Glacerie och tillsammans med övrigt sortiment även erbjuda våra konsumenter lösvikt från CandyKing & Parrots, säger Niklas Blomquist, delägare RC Chocolat. Vi vill erbjuda våra konsumenter det bästa och det är på tiden att vi även tillgodoser resenärerna med lösviktssnacks till flygresan.
*Undersökningen genomfördes via webbintervjuer av Upplevelseinstitutet på beställning av Cloetta till en riksrepresentativ målgrupp över 18 år. Totalt genomfördes 148 intervjuer med respondenter som reser utomlands minst en gång per år. Undersökningen ägde rum mellan 2 november och 21 november 2023.
**Totalt 2022 estimerades 9,2 miljoner avresande passagerare från Arlanda Terminal 5.
Med lanseringen av lösgodisbutiken på Arlanda fortsätter CandyKing att bygga både sortiment och varumärke samt stärka sin position som premiumleverantör av lösgodis. Cloetta är den största leverantören av pick & mix i Europa. Lösviktsgodis har en mycket stark position i de nordiska länderna där Sverige står för 30 procent av den totala konsumtionen, medan övriga Norden står för 5–15 procent. Med över 500 godissorter att välja på erbjuder CandyKing valfrihet och smakglädje för alla.
För mer information, välkommen att kontakta:
charlotta.berglind@cloetta.com
Bilder
Om oss
Cloetta har en stark position på den svenska konfektyrmarknaden. Vi erbjuder ett brett och varierat sortiment med starka varumärken inom choklad, godis, pastiller och nötter. Våra främsta varumärken är Läkerol, Malaco, Ahlgrens bilar, Kexchoklad, Polly, CandyKing, Center, Juleskum, Plopp, Sportlunch och Nutisal. I Sverige har Cloetta ca 650 medarbetare som arbetar på vårt kontor i Malmö, inom försäljningsorganisationen och i vår fabrik i Ljungsbro. Cloetta Sverige ingår i Cloetta-koncernen med verksamhet i flera länder. Cloettas B-aktie handlas på Nasdaq Stockholm.
Välkommen att läsa mer på www.cloetta.se och www.cloetta.com.
Cloetta i sociala medier.
Följ Cloetta Sverige AB
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Cloetta Sverige AB
Nu släpper Cloetta en begränsad utgåva av sin klassiska godisburk!16.4.2024 09:29:10 CEST | Pressmeddelande
Som en hyllning till sin historia och tradition av att designa plåtburkar, eftertraktade av samlare över hela landet, släpper Cloetta nu en begränsad utgåva - smyckad med illustrationer på några av Cloettas mest älskade godisklassiker. En närmare titt på burken avslöjar godissorterna, vilket gör den till en nostalgisk resa genom Cloettas unika historia och uppskattade smaker.
Matsvinnsaktion med start i påsk: 250 000 påsar Juleskum ska räddas27.3.2024 08:00:00 CET | Pressmeddelande
Lagom till skärtorsdagen går konfektyrbolaget Cloetta och e-handlaren Matsmart ihop för att med gemensamma krafter rädda över 25 ton Juleskum i två varianter: originalet och chokladdoppat med smak av vanilj. Målet är att öka medvetenheten om problemen med matsvinn. 250 000 påsar ska räddas fram till Sveriges Overshoot Day, den 21:a april.
CandyKing presenterar vårens spännande lösgodisnyheter!7.2.2024 12:38:17 CET | Pressmeddelande
Dags att känna vårpirret, för nu kommer CandyKing med sex spännande nyheter som gör lösgodishyllan till en dröm för alla som gillar mixen av salt, sött, fruktigt och choklad. Vad sägs om Salta Diamanter, en gnistrande lakritsskatt som äntligen introduceras i Sverige? Eller Mini Orca med läcker bubbelgumsmak?
Malacos ikoniska Fizzypop blir glass1.2.2024 08:57:10 CET | Pressmeddelande
Varför välja mellan glass och godis när du kan få det bästa av två världar? I sommar kan glass- och godisälskare njuta av Fizzypop-glasspinnar, med smak av bubbelgum och fizzigt strössel, när de tar plats i Hemglass sortiment.
Väck vårkänslorna med fyra fruktiga nyheter!31.1.2024 10:20:28 CET | Pressmeddelande
Nu är vårvärmen inte långt borta och det är äntligen dags att presentera säsongens frestande nyheter. Fyra härligt söta och syrliga lanseringar intar hyllorna i februari. Nyheterna är Polly Tropical, Läkerol Strawberry och två festliga nyheter från Malaco: Gott & Blandat Juicy Giants och Strimler med smak av Tutti Frutti och Jordgubb.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum