ÄNTLIGEN LÄTT ATT TA MED LÖSGODIS PÅ SEMESTERN!

Avkoppling, nya upplevelser och härliga miljöer i all ära, men vissa saker vill svenskarna ta med sig på resan. En ny undersökning visar att lösgodis hamnar på tredjeplats över livsmedel vi svenskar saknar mest* när vi reser utomlands. Men nu finns en lösning; CandyKing tar lösgodis till nya höjder och finns nu att köpa på RC Bon Bon Glaceries splitternya butik på Arlanda, terminal 5.

CandyKing intar Arlanda

Vem har inte känt längtan efter en personlig mix av sött, salt, syrligt och choklad vid en utlandsresa? Vår undersökning visar att 14% av svenskarna anger lösgodis som det man mest saknar att äta på semestern. Nu behöver vi inte vänta till hemkomst, lösgodiset blir en enkel del av utresan! Nu kan du hitta 9 sektioner CandyKing hos RC Bon Bon Glacerie på Arlandas airside.

– Vi fortsätter att driva kategorin lösvikt genom att fokusera på upplevelsen, både för konsument och kund, säger Mattias Jönsson, P&M Director, Cloetta. Konsumenten möts av en fantastisk installation på plats och vi ser med glädje fram emot att nu kunna erbjuda både CandyKing och Parrots till resenärerna på Arlanda. Konsumenterna möter en lösviktshylla med 200 sorter lösgodis att välja mellan i en inspirerande miljö. Både de som brukar handla lösvikt och de som handlar för första gången kommer få något utöver det vanliga!

9,2 miljoner människor reser från Arlanda Terminal 5 varje år**. Från och med v.49 finns äntligen möjlighet att köpa sin favoritmix lösgodis från CandyKing och natursnacks från Parrots på Terminal 5.

– Tillsammans med kunden har vi tagit fram en unik lösning för lösvikten som maximerar shopperupplevelsen. Arbetet har skett genom en nära dialog och samarbete med kunden för att tillgodose att resultatet blir bästa möjliga, säger Samuel Rosén, Business Manager, Cloetta.

– Vi är så glada över att öppna RC Bon Bon Glacerie och tillsammans med övrigt sortiment även erbjuda våra konsumenter lösvikt från CandyKing & Parrots, säger Niklas Blomquist, delägare RC Chocolat. Vi vill erbjuda våra konsumenter det bästa och det är på tiden att vi även tillgodoser resenärerna med lösviktssnacks till flygresan.

*Undersökningen genomfördes via webbintervjuer av Upplevelseinstitutet på beställning av Cloetta till en riksrepresentativ målgrupp över 18 år. Totalt genomfördes 148 intervjuer med respondenter som reser utomlands minst en gång per år. Undersökningen ägde rum mellan 2 november och 21 november 2023.

**Totalt 2022 estimerades 9,2 miljoner avresande passagerare från Arlanda Terminal 5.

Med lanseringen av lösgodisbutiken på Arlanda fortsätter CandyKing att bygga både sortiment och varumärke samt stärka sin position som premiumleverantör av lösgodis. Cloetta är den största leverantören av pick & mix i Europa. Lösviktsgodis har en mycket stark position i de nordiska länderna där Sverige står för 30 procent av den totala konsumtionen, medan övriga Norden står för 5–15 procent. Med över 500 godissorter att välja på erbjuder CandyKing valfrihet och smakglädje för alla.

För mer information, välkommen att kontakta:
charlotta.berglind@cloetta.com

Om oss

Cloetta i sociala medier.