Adform

Adform anställer ny Sverigechef som ska guida kunderna genom det nya teknikskiftet

Dela

Ellinor Axell tidigare högt uppsatt chef på Meta ansluter till Adform som ny Sverigechef. Hon har stor erfarenhet av affärsutveckling för stora annonsörer i Sverige och Norden, både på lokal och global nivå. Hon har en djup förståelse för kundernas behov och utmaningar, speciellt när det gäller det nya teknikskiftet. Genom rekryteringen stärker Adform sin position på den svenska marknaden och fortsätter sitt engagemang att erbjuda värdeskapande adtech-lösningar för sina kunder. 

Ellinor Axell, Sverigechef Adform
Ellinor Axell, Sverigechef Adform Foto: Anna Cervin

Ellinor Axell är en av Sveriges främsta experter på digital försäljning och varumärkesbyggande marknadsföring och kommer närmast ifrån Meta, där hon satt i den svenska ledningsgruppen och drev områden inom digital marknadsföring och kommersiella strategier under tre år. Hon har en gedigen erfarenhet av att arbeta med olika branscher, annonsörer och byråer.

”Jag tror starkt på Adforms erbjudande, företagsstrategi och vår ledande position inom adtech-utvecklingen. Vi har en gedigen plattform och bör vara det självklara valet för annonsörer och mediebyråer”, säger Ellinor.

Stora utmaningar i rådande teknikskifte

En av de största utmaningarna inom branschen idag är övergången från äldre teknik till nya lösningar. Enligt Ellinor har den gamla tekniken som är baserad på tredjepartskakan varit väl transparent och tillåtit djup insikt om individer, men med kravet på integritet och GDPR har mycket av den informationen gått förlorad. Detta har resulterat i sämre annonsstyrning, lägre räckvidd och ökade kostnader för annonsörerna. Här kommer Adform in som en mycket stark utmanare med lösningar både för mediebyråer och annonsörer. Adform är väl positionerade för att implementera strategier för förstapartsdata i en cookielös miljö och agera som en kunnig partner i dessa förändringsdialoger.

”Svenska marknaden har en tendens att överinvestera i Chrome och underinvestera i Safari. Vi ser att det finns nya möjligheter för våra kunder att köpa programmatisk display, onlinevideo och Connected TV (CTV)”, säger Ellinor


Från teknikfokus till värdeskapande

Adform vill hjälpa sina kunder att få ut mesta möjliga av sina digitala mediainvesteringar och göra den effektiv och relevant igen. Målet är att vara det självklara valet i en tid av förändring. Ellinor brinner för att utveckla affärer, marknadsföra och sälja. Med sin breda erfarenhet av att skapa starka partnerskap och samarbeten är hon entusiastisk över att bidra till Adforms tillväxt. Hon är också glad över att vara en del av ett team med tydliga värderingar och en öppen och inkluderande kultur som främjar samarbete och ifrågasätter etablerade sanningar.

Kontakter

Om oss

Adform är den enda globala, oberoende och helt integrerade annonsplattformen byggd för modern marknadsföring. Dess unika företagsteknik – Adform FLOW – utnyttjar överlägsen användarupplevelse och en skalbar, modulär och öppen arkitektur för att möjliggöra sömlös hantering av hela kampanjens livscykel. Det ger kunder ökad kontroll och transparens i sin annonseringsverksamhet, inklusive ägande av all data från deras kampanjer.
Sedan 2002 har Adform utvecklat teknik för att förbättra samarbetet mellan människa och maskin och leverera förstärkt intelligens, vilket förstärker affärsresultaten för sina kunder runt om i världen. Med mer än 650 anställda världen över gör vi det möjligt för stora varumärken, utgivare och byråer på över 25 marknader att skapa, köpa och sälja digital annonsering i stor skala på alla internetanslutna enheter.

Följ Adform

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Adform

Adform utser medieprofilen Stefan Szczepanski till Sverigechef för att leda tillväxten på den svenska marknaden19.2.2024 07:25:53 CET | Pressmeddelande

Adform, ett ledande globalt adtechföretag, är stolta över att meddela utnämningen av medieprofilen Stefan Szczepanski till deras nya Sverigechef. Med en omfattande erfarenhet på över 13 år inom mediebranschen och en djup förståelse för dess dynamik är Stefan redo att driva Adforms strategiska initiativ och stärka dess position i branschen.

Marknadschefens nyckelroll i AI- och datarevolutionen1.2.2024 12:53:00 CET | Nyheter

I rådande lågkonjunktur står marknadschefer inför en dubbel utmaning: att optimera intäkter samtidigt som de håller kostnaderna nere. Att ständigt anpassa sig, driva transformation och säkerställa tillväxt är fortsatt ett måste. Det kräver tid, mod, kreativitet och förståelse för marknadsavdelningens roll, marknadens behov och teknologins möjligheter. Men de som tar tillfället i akt och vågar satsa när andra håller tillbaka och sparar, kan uppleva dubbel utväxling på sin investering och skaffa sig ett betydande försprång.

Digitala annonsörer - dags att gå med i det nya normala!7.11.2023 07:42:00 CET | Nyheter

Den gamla, cookiebaserade digitala marknadsföringen fungerar inte längre. Räckvidd och frekvensstyrning har kraftigt begränsats och det påverkar effektiviteten av medieinvesteringar negativt. Vi står mitt i ett teknikskifte som kommer att forma den digitala annonseringens framtid - det har många i branschen pratat om sedan ett bra tag tillbaka. Nu, hösten 2023, är det på tiden att hoppa på framtidståget och dra nytta av en framtidssäkrad lösning. Det tycker i alla fall Adform och Schibsted som har haft ett strategiskt samarbete kring detta sedan förra hösten.

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye