inlumi växer med hjälp av nytt varumärke framtaget av Klingit

Det snabbväxande konsultbolaget inlumi lanserar nytt varumärke och hemsida med hjälp av Klingit. Kristin Nerman och Anna Larsson på inlumi ser varumärket som en nyckel för att sticka ut i en nischad bransch.

Klingit har tagit fram rådgivnings- och konsultbolaget inlumis nya visuella identitet.

Arbetet med den nya visuella identiteten påbörjades tillsammans med Klingit redan under förra året. Grunden las i ett strategiskt varumärkesarbete som därefter mynnade ut i en ny visuell identitet och hemsida.. Parallellt med varumärkesarbetet har Klingit även producerat löpande grafisk design till inlumi.

Den nya visuella identiteten rullades ut i september i samband med lanseringen av inlumis nya hemsida. Eftersom inlumi vänder sig till en snäv målgrupp med avancerad expertis är det viktigt att varumärket har en egen prägel.

– Målbilden var att identiteten skulle sticka ut i vår nisch och spegla det mervärde vi strävar efter att erbjuda till de som är i förändringens framkant. Transformation, nytänk och nyfikenhet blandat med två decenniers erfarenhet inom EPM. Det nya varumärket och vår nya hemsida stärker vår position på marknaden och är strategiskt viktiga delar för att vi ska vara relevanta för målgruppen, menar Kristin Nerman, Demand Generation Manager på inlumi.

– Tillsammans med Klingit har vi tagit varumärket och hemsidan till en helt ny nivå. Ett inlumi som vi och vår målgrupp fortfarande känner igen oss i, men som på ett nytt sätt tydliggör vår relevans; vad vi erbjuder och värdet av det. Vår nya identitet lyser nu starkare och tydligare i konkurrensen än någonsin och vi börjar redan se effekten av det, säger Anna Larsson, CMO på inlumi.

inlumis nya webbsida är byggd på Klingits CORE plattform, en webbutvecklingsplattform som använder färdigbyggda block och moduler för att snabbare och enklare bygga en unik, skalbar hemsida.

– Arbetet med inlumis nya varumärke grundade sig i att formulera och illustrera dess särskiljande egenskaper: expertkompetens, förändringsarbete, fokus på människor och en unik boutique-känsla. Varumärket speglar de egenskaperna genom val av former och grafiska element, en neutral färgpalett med starka accenter, tydliga typsnitt och genomtänkta bildval, säger Fredrika Du Rietz, ansvarig för inlumis varumärkesarbete på Klingit.

Klingit har den senaste tiden investerat mycket i att bygga skalbarhet även inom strategiska projekt som branding och webb. I dag erbjuder de en skalbar, kostnadseffektiv webbplattform som ger kunderna ett mervärde som är svårslaget på marknaden.

– Vi fortsätter växa trots tuffare konjunktur, säger Klingits vd Anders Ringstedt. Det är ett styrkebesked och visar att våra tjänster med fokus på enkelhet, flexibilitet och kostnadseffektivitet ligger i linje med vad många bolag behöver i dessa tider.

Anders Ringstedt, vd på Klingit
Anna Larsson, chief marketing officer på inlumi

Klingit är en innovativ prenumerationstjänst för all sorts kreativ produktion ett företag kan tänkas behöva. Från att skapa en visuell identitet, copy, hemsida, varumärkesrådgivning, annonser, presentationer eller rörligt innehåll för sociala medier. På kundlistan finns bolag som Foodora, Sharp, Schibsted och Widerlöv. Klingit utmanar den traditionella byråvärlden och gör det enklare, smidigare och mer effektivt få kreativitet och webbutveckling producerad med hög kvalitet.