inlumi växer med hjälp av nytt varumärke framtaget av Klingit
Det snabbväxande konsultbolaget inlumi lanserar nytt varumärke och hemsida med hjälp av Klingit. Kristin Nerman och Anna Larsson på inlumi ser varumärket som en nyckel för att sticka ut i en nischad bransch.
Arbetet med den nya visuella identiteten påbörjades tillsammans med Klingit redan under förra året. Grunden las i ett strategiskt varumärkesarbete som därefter mynnade ut i en ny visuell identitet och hemsida.. Parallellt med varumärkesarbetet har Klingit även producerat löpande grafisk design till inlumi.
Den nya visuella identiteten rullades ut i september i samband med lanseringen av inlumis nya hemsida. Eftersom inlumi vänder sig till en snäv målgrupp med avancerad expertis är det viktigt att varumärket har en egen prägel.
– Målbilden var att identiteten skulle sticka ut i vår nisch och spegla det mervärde vi strävar efter att erbjuda till de som är i förändringens framkant. Transformation, nytänk och nyfikenhet blandat med två decenniers erfarenhet inom EPM. Det nya varumärket och vår nya hemsida stärker vår position på marknaden och är strategiskt viktiga delar för att vi ska vara relevanta för målgruppen, menar Kristin Nerman, Demand Generation Manager på inlumi.
– Tillsammans med Klingit har vi tagit varumärket och hemsidan till en helt ny nivå. Ett inlumi som vi och vår målgrupp fortfarande känner igen oss i, men som på ett nytt sätt tydliggör vår relevans; vad vi erbjuder och värdet av det. Vår nya identitet lyser nu starkare och tydligare i konkurrensen än någonsin och vi börjar redan se effekten av det, säger Anna Larsson, CMO på inlumi.
inlumis nya webbsida är byggd på Klingits CORE plattform, en webbutvecklingsplattform som använder färdigbyggda block och moduler för att snabbare och enklare bygga en unik, skalbar hemsida.
– Arbetet med inlumis nya varumärke grundade sig i att formulera och illustrera dess särskiljande egenskaper: expertkompetens, förändringsarbete, fokus på människor och en unik boutique-känsla. Varumärket speglar de egenskaperna genom val av former och grafiska element, en neutral färgpalett med starka accenter, tydliga typsnitt och genomtänkta bildval, säger Fredrika Du Rietz, ansvarig för inlumis varumärkesarbete på Klingit.
Klingit har den senaste tiden investerat mycket i att bygga skalbarhet även inom strategiska projekt som branding och webb. I dag erbjuder de en skalbar, kostnadseffektiv webbplattform som ger kunderna ett mervärde som är svårslaget på marknaden.
– Vi fortsätter växa trots tuffare konjunktur, säger Klingits vd Anders Ringstedt. Det är ett styrkebesked och visar att våra tjänster med fokus på enkelhet, flexibilitet och kostnadseffektivitet ligger i linje med vad många bolag behöver i dessa tider.
Kontakter
Thomas NilssonPresskontakt
Tel:0735586581thomas.nilsson@fuzepr.seBilder
Om Klingit
Klingit är en innovativ prenumerationstjänst för all sorts kreativ produktion ett företag kan tänkas behöva. Från att skapa en visuell identitet, copy, hemsida, varumärkesrådgivning, annonser, presentationer eller rörligt innehåll för sociala medier. På kundlistan finns bolag som Foodora, Sharp, Schibsted och Widerlöv. Klingit utmanar den traditionella byråvärlden och gör det enklare, smidigare och mer effektivt få kreativitet och webbutveckling producerad med hög kvalitet.
Följ Klingit
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Klingit
Klingit köper norska Graphiq: “Gemensam vilja att förändra byråvärlden”20.8.2024 16:27:43 CEST | Pressmeddelande
Genom förvärvet av Oslo-baserade Graphiq tar Klingit ett ordentligt kliv in på den norska marknaden.
Trots tuff marknad – Klingit växte med 65 procent28.6.2024 10:01:36 CEST | Pressmeddelande
Stark försäljning till både befintliga och nya kunder ledde till att den kreativa produktionstjänsten Klingit ökade sin omsättning från 22,4 till 37,1 miljoner kronor.
Lime lanserar ny visuell identitet och ny webb med hjälp av Klingit3.6.2024 16:21:22 CEST | Pressmeddelande
Det snabbväxande kundhanteringsbolaget Lime lanserar ny visuell identitet och ny webbsida, framtagna av Klingit.. Lina Andolf-Orup, CMO på Lime, ser det nya varumärket som en uppdatering för att bättre återspegla Limes erbjudande idag.
Klingit anställer ny CMO – ska skala upp tillväxten13.5.2024 09:47:33 CEST | Pressmeddelande
Den kreativa produktionstjänsten Klingit anställer Elin Moritz som ny chief marketing officer. “I tidigare roller har jag själv anlitat dem och känt att det är så här en kreativ partner borde fungera” säger hon.
Klingit breddar erbjudandet och expanderar till Finland21.2.2024 12:42:12 CET | Pressmeddelande
Trots en tuff konjunktur fortsätter det kreativa tjänsteföretaget Klingit att växa. Nu går Klingit in i en ny fas där de breddar sitt erbjudande från design till fullskalig kreativitet. Samtidigt öppnar de upp kontor i Finland.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum