Klingit

Zimpler väljer Klingit – presenterar ny sajt

Dela

Samarbetet omfattar bygget av en ny sajt och löpande designproduktion. “Klingit är
ett utmärkt svar på hur kreativ produktion borde fungera år 2024” säger Simon Falk,
marketing manager på Zimpler.

Ett axplock av vad Zimplers samarbete med Klingit resulterat i.
Ett axplock av vad Zimplers samarbete med Klingit resulterat i.

Det svenska fintechbolaget Zimpler inledde i våras ett långsiktigt samarbete med
designtjänsten Klingit, ett samarbete som innefattar alltifrån bolagets nya sajt till att Klingit
jobbar löpande med bolagets designproduktion. Zimpler, vars lösning gör det möjligt att göra
överföringar direkt mellan bankkonton, har de senaste åren växt i raketfart och omsatte 2022
644 miljoner kronor med en vinst på 219 miljoner kronor. Fokuset låg länge på Europa men
förra året sjösatte bolaget en satsning på Latinamerika.

I samband med den kraftiga tillväxten har prioriteringarna för Zimplers marknadsavdelning
skiftat, vilket bland annat inneburit ett skriande behov av en ny sajt. Den tidigare versionen
var hastigt ihopskruvad men hade fått leva kvar eftersom andra områden låg högre upp på
priolistan. Klingits arbete med den nya sajten gick i rekordfart och strax innan nyår
lanserades sajten, två månader efter det att samarbetet inleddes.

– Det som gjorde att vi fastnade för Klingits lösning var att den var modulär och att vi inte
behövde bygga upp allt från grunden. Den har det bästa med en out-of-the-box lösning utan
att tappa möjligheten att specialanpassa sidan efter våra behov. Det faktum att vi får en
högkvalitativ lösning, samtidigt som den är billigare än alla jämförbara alternativ, gör Klingits
erbjudande rätt oslagbart, säger Simon Falk, marketing manager på Zimpler.

Utöver den nya sajten har Zimpler även valt att ta hjälp av Klingit för sin löpande
designproduktion. Inom ramen för det arbetet samarbetar Klingit med Zimplers inhouse-
avdelning gällande alltifrån infographics till motion design och sociala medier. Parallellt med
detta har Zimpler utfört en uppdatering i stora delar av sitt varumärke, något som gjort den
löpande produktionen både komplex och intensiv

– Klingit är ett utmärkt svar på hur kreativ produktion bör fungera år 2024 och passar särskilt
bra för techbolag som Zimpler där förändringar sker ständigt och i högt tempo, säger Simon
Falk.

– Att jobba mot tajta tidsplaner är något av vår specialitet och det är alltid roligt att jobba med
snabbväxande kunder som Zimpler. Deras tankar om hur ett bra samarbete ska fungera
linjerar oftast med våra och då blir det alltid enklare, säger Anders Ringstedt, vd på Klingit.

Om Zimpler
Zimpler är ett ledande bolag inom digitala direktbetalningar som knyter samman företag med
över 350 miljoner kundbankkonton i 25 marknader. Grundat i Sverige 2012, strävar nu
Zimpler efter att demokratisera betalningar globalt och skapa tillväxtmöjligheter för företag
över hela världen. Genom snabbare transaktioner, starkare compliance och bättre service
fungerar de innovativa lösningarna som en kraftfull motor för att förenkla verksamheter och
driva företag framåt. Läs mer på zimpler.com och följ resan via LinkedIn.

Nyckelord

Kontakter

Bilder

Länkar

Om Klingit

Klingit är en innovativ prenumerationstjänst för all sorts kreativ produktion ett företag kan tänkas behöva. Från att skapa en visuell identitet, copy, hemsida, varumärkesrådgivning, annonser, presentationer eller rörligt innehåll för sociala medier. På kundlistan finns bolag som Foodora, Sharp, Schibsted och Widerlöv. Klingit utmanar den traditionella byråvärlden och gör det enklare, smidigare och mer effektivt att få kreativitet och webbutveckling producerad med hög kvalitet.

Följ Klingit

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Klingit

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye