Hyrorna är klara för Skurupshems hyresgäster

Hyresgäst­föreningen och Skurupshem har kommit överens om hyrorna för 2024. Höjningen blir i genomsnitt 5,6 procent och gäller från 1 april 2024.

– Det är en otroligt tuff sits för många av landets hyresgäster. Priserna har rusat i mataffären och många har också fått höga hyreshöjningar. Vi på Hyresgästföreningen har kämpat allt vi kan för att trycka ned de rekordhöga kraven som bostadsbolagen kommit med. Men att 2024 är ett tufft år för hyresgäster, det är det ingen tvekan om, säger Christian Lundberg, förhandlingsstrateg på Hyresgästföreningen region södra Skåne.

Pressjour södra SkåneHyresgästföreningen södra Skåne

Södra Skåne omfattar kommunerna Burlöv, Lomma, Staffanstorp, Lund, Malmö, Trelleborg, Svedala, Vellinge, Skurup, Sjöbo, Tomelilla, Ystad och Simrishamn.

Tel:0104592300press.sodraskane@hyresgastforeningen.se

Följ Hyresgästföreningen Region Södra Skåne