Lisebergs kommersiella chef till Branäsgruppens styrelse

Lisebergs kommersielle chef, Robert Arvidsson, är ny styrelseledamot i skidkoncernen Branäsgruppen.
– Branäsgruppen har två starka varumärken genom Branäs och Kungsberget. Jag hoppas att jag med mina erfarenheter från Liseberg skall kunna bidra till bolagets utveckling och ytterligare stärka bolagets marknadsposition, säger Robert Arvidsson.

Robert Arvidsson, Kommersiell chef på Liseberg, är ny styrelseledarmot i Branäsgruppen AB.

På Branäsgruppens bolagsstämma nyligen valdes Robert Arvidsson in som ny styrelsemedlem. Robert har arbetat som marknadschef och kommersiell chef på Liseberg i snart tio år. Innan dess har han bland annat varit verksam som marknadschef på Team Sportia, Bokia och i SAS-koncernen.

Branäsgruppen med anläggningarna Branäs och Kungsberget är Sveriges näst största skidkoncern och en av de snabbast växande.

– Vi är mycket glada att få med Robert Arvidsson i vår styrelse. Robert är kunnig, engagerad och har en bred erfarenhet som vi kommer att få en stor glädje av, säger Branäsgruppens ordförande Lars Rundblom.

Branäsgruppen har två externa styrelseledamöter. Förutom Robert så ingår även Lisa Höglund, VD på kommunikationsbyrån Brainforest Agency och tidigare verksam som marknadschef för Länsförsäkringar Göteborg/Bohuslän, i styrelsen. Övriga styrelsemedlemmar är ägarrepresentanterna Lars Rundblom (ordförande), Mikael Rundblom, Urban Svanberg, Kristina Brandt och Henrik Rundblom.

Branäsgruppen ABs styrelse med suppleanter och adjungeringar.
Robert Arvidsson

Om Branäsgruppen AB