Schibsted

Vinguiden växlar upp – stärker samarbetet med Anders Melldén

Dela

Vinguiden utökar nu sitt samarbete med sommeliern Anders Melldén, en av Sveriges främsta vinskribenter. Melldén blir med start i mars återkommande expert i Vinguidens kanaler. ”Med den här satsningen kan vi ge våra medlemmar och besökare ännu bättre och mer relevant och inspirerande kunskap om vin och dryck, säger Monica Åhlund, vd. 

Sommeliern Anders Melldén blir med start i mars återkommande expert i Vinguidens kanaler.
Sommeliern Anders Melldén blir med start i mars återkommande expert i Vinguidens kanaler.

Anders Melldén är utbildad sommelier, föreläsare på Vinkällan Dryckesutbildningar och författare till böckerna “Winesplaining – värt att veta om vin” och “Winesplaining – prova, lagra, njut av vin”. Dessutom är han vinskribent i bland annat Svenska Dagbladet, Gourmet och Livets Goda. 

Genom sitt eget initiativ "Winesplaining" på sociala medier sprider han också kunskap om vin och krossar myter för tusentals vinentusiaster.

Under 2023 har Anders Melldén skrivit för Vinguiden i serien ”Anders Vinnyheter”, där han varje månad lyfter väl valda viner bland Systembolagets nyheter.

– Vi ser att våra medlemmar och besökare törstar efter ännu mer kunskap om vin, sprit och öl. Med Anders som skribent kan vi tillgodose detta önskemål. Jag beundrar verkligen hans breda kunskap och hans pedagogiska sätt att göra det svåra enkelt och intressant, säger vd Monica Åhlund. 

Genom det utökade samarbetet kommer Anders Melldén att skriva mer frekvent och mer djupgående i Vinguidens kanaler, med målet att erbjuda Vinguidens medlemmar ännu mer relevant och inspirerande innehåll. 

Utöver att utveckla innehållet på vinsidan kommer Anders Melldén också att sprida sin breda kunskap om sprit och drinkar i Vinguidens nya satsning Cocktailguiden. Han kommer också att ge utrymme till inspirerande och nyfikna texter om öl och andra drycker. 

– Det ska bli jättekul att växla upp samarbetet och nå ut till ännu fler dryckesintresserade läsare. Jag brinner för att inspirera och ser fram emot att kunna gå lite mer på djupet genom de olika kanaler Vinguiden och Cocktailguiden erbjuder, säger Anders Melldén.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Monica Åhlund, vd, Vinguiden. Telefon: 073-388 23 10. E-post: monica@vinguiden.com 

Nyckelord

Kontakter

Bilder

Sommeliern Anders Melldén blir med start i mars återkommande expert i Vinguidens kanaler.
Sommeliern Anders Melldén blir med start i mars återkommande expert i Vinguidens kanaler.
Ladda ned bild
Monica Åhlund, vd, Vinguiden.
Monica Åhlund, vd, Vinguiden.
Ladda ned bild

Vinguiden – en handelsplats för dryck

Vinguiden, grundad 1999, är med sina tre marknadsplatser Vinguiden, Vin & Matguiden samt Cocktailguiden en av Sveriges största e-handelsplatser för dryck. Nästan 500 000 personer nås dagligen med tips och guidning till rätt vin, öl och drinkar. Parallellt med bolagets konsumentfokus drivs affären med Sveriges dryckesimportörer, där bolaget kontinuerligt utvecklar sina produkter och sitt erbjudande och därigenom bidrar till att importören på ett effektivt sätt alltid når köpare till sina produkter. Vinguiden är sedan 2015 en del av Schibsted.

Rethinking things since 1839

Schibsted är en familj av digitala varumärken med en stark position i Norden och cirka 6000 anställda. Miljoner människor använder dagligen våra marknadsplatserna, mediehus och digitala tjänster. Vår gemensamma mission ”empowering people in their daily lives” är förankrad i vårt mediearv och i en tradition av ständig förändring.

Schibsted
Kungsbron 13
111 64 Stockholm
08 - 725 25 00
https://www.schibsted.com

Följ Schibsted

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Schibsted

Fyra nyckelfaktorer som påverkar användarnas förtroende för media30.4.2024 09:00:00 CEST | Pressmeddelande

En studie från Schibsted ger nya insikter kring vad det är som driver användarnas förtroende till media. Den går på djupet i vad det är som får människor att använda medier – och vad det är som får dem att betala för journalistiken. – Resultaten i studien tyder på att investeringar i förtroende kan vara en nyckel till att öka användarintäkterna, säger Agnes Stenbom, chef för IN/LAB & Trust Initiatives hos Schibsted.

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye