SHL slår nytt publikrekord i grundserien!

För andra året i rad slår SHL publikrekord i grundserien. Efter 52 spelade omgångar står det klart att totala antalet besökare landade på hela 2 233 455 personer!

Intresset för SHL-hockey fortsätter att växa och aldrig tidigare har så många människor besökt våra SHL-matcher som säsongen 23/24. Med 116 fullsatta matcher och ett publiksnitt 6136 personer så landade ökningen på 62 629 fler besökare än säsongen 22/23.

Ökningen sker på bred front i ligan. 11 av de 13 klubbarna som spelade i SHL ifjol ökar, där snittökningen för Linköping (+855), Malmö (+723), Frölunda (+682) och Leksand (+577) sticker ut.

Även förra säsongen slog SHL publikrekord. Det stod sig alltså bara en säsong och det nya snittet är det bästa sedan serien utökades till 14 lag säsongen 15/16.

Läs mer på SHL.se!

SHL ska som företrädare för klubbarna i ligan tillvarata gemensamma sportsliga och kommersiella intressen, och hanterar bland annat medierättigheter samt gemensamma huvudsponsorskap. SHL ska verka för en långsiktig stark liga och för en stark svensk ishockey som står sig internationellt. Ägarna är de klubbar som spelar i SHL som säsongen 2022/2023 är: Frölunda Hockey, Färjestad BK, HV71, IK Oskarshamn, Leksands IF, Linköping HC, Luleå Hockey, Malmö Redhawks, MoDo Hockey, Rögle BK, Skellefteå AIK, Timrå IK, Växjö Lakers och Örebro Hockey.