Vision är ett demokratiskt fackförbund

Elaine Eksvärd föreläste den 13/3 i Trollhättan för Visions medlemmar i norra området på Folkets hus. Det var en medlem som tipsade om Elaine som föreläsare efter att ett mejl hade gått ut från Vision om önskemål. Visions medlemmar ska ha påverkan på så mycket som möjligt av föreningens innehåll och verksamhet.

Norra området (från Åmål i norr till Öckerö i söder) och NU sjukvården gick ihop för att se Elaine föreläsa om ämnet retorik och kommunikation via sitt företag ”Snacka snyggt”.

• Superbra, det var mycket man plockade med sig, som man tar med sig, säger en Visionsmedlem från Uddevalla.

Totalt besökte över 350 personer föreläsningen. Det är andra året i rad som Visions norra område har haft en populär föreläsare som lockar till sig många medlemmar, förra året var det Morgan Alling.

• Föreläsningen har stärkt våra medlemmar i konsten att kommunicera, säger Anna Kuusela ordförande i Trollhättan Vision.

I Vision är det viktigt att göra sin röst hörd och värna om Visions medlemmar. Framöver kommer Vision området norra satsa på föreläsare som medlemmarna själva ger förslag på och som ger mervärde för medlemskapet.

Anna Kuusela ordförande i Vision Trollhättan

anna.kuusela@trollhattan.se

Våra 207 000 medlemmar finns inom tusentals olika yrken och bildar tillsammans ett värdefullt nätverk. Vi är en feministisk organisation, partipolitiskt obundna och ingår i TCO.

Tuff arbetssituation för tandsköterskor i Region Uppsala drabbar patienter22.5.2024 13:54:12 CEST | Pressmeddelande

En ny rapport från fackförbundet Vision visar att tandsköterskor har en särskilt tuff arbetsmiljö jämfört med andra yrkesgrupper. Höga krav, påfrestande arbetsställningar, lågt inflytande över arbetstiden och bristande stöd från chefen leder till en hög sjukfrånvaro. -Tandsköterskor är den yrkesgrupp som har det mest ansträngt på jobbet om man jämför alla Visions medlemsgrupper. Tandsköterskor måste ges större inflytande över sin arbetstid och hur jobbet ska utföras, det är en förutsättning för en högkvalitativ tandvård som gynnar både yrkesutövare och patienter, säger Visions lokala talesperson för folktandvården i Region Uppsala, Leila Mir Moradi

Tuff arbetssituation för tandsköterskor i Folktandvården Sörmland drabbar patienter22.5.2024 13:45:12 CEST | Pressmeddelande

En ny rapport från fackförbundet Vision visar att tandsköterskor har en särskilt tuff arbetsmiljö jämfört med andra yrkesgrupper. Höga krav, påfrestande arbetsställningar, lågt inflytande över arbetstiden och bristande stöd från chefen leder till en hög sjukfrånvaro. -Tandsköterskor är den yrkesgrupp som har det mest ansträngt på jobbet om man jämför alla Visions medlemsgrupper. Tandsköterskor måste ges större inflytande över sin arbetstid och hur jobbet ska utföras, det är en förutsättning för en högkvalitativ tandvård som gynnar både yrkesutövare och patienter, säger Dinitha Lööf, klubbordförande för Vision i Folktandvården Sörmland