Nora Stensvik från Borlänge nominerad till fackförbundet Visions förbundsstyrelse

Nora Stensvik föreslås som ny ledamot i Visions förbundsstyrelse. Nora Stensvik jobbar som handläggare på arbetsmarknads- och integrationsenheten i Borlänge kommun, och är vice ordförande i Visions Borlängeavdelning.

Nora Stensvik BILD: Privat

– Ett förtroendeuppdrag som förbundsstyrelseledamot gör att jag kan påverka på ett helt annat sätt. Jag har glöden och viljan att lära mig mer, att dela kunskap och bidra – och vill gärna att fler runtomkring ska känna glöden kring att driva frågor på arbetsplatsen, säger Nora Stensvik.

– Som uppvuxen i Mexiko hade jag ingen tidigare erfarenhet av fackförbund. När jag i Sverige fick lära mig mer om facket och fackliga frågor blev jag superintresserad, lärde mig fort mer och såg hur mycket stöd i arbetslivet man kan få ut genom sitt fackförbund. Jag vill bidra till att fler i framtiden får ett positivt arbetsliv, säger Nora Stensvik.

Visions kongress som hålls i Västerås den 3-5 oktober 2024 är Visions högst beslutande organ.

Läs om hela förslaget till ny förbundsstyrelse för Vision här:

Nominerade till förbundsstyrelsen (vision.se)

För ytterligare kommentarer, ring Nora Stensvik, telefon 072-267 39 28.

Nora Stensvik BILD: Privat