Lidls basturökta skinka från Matriket får en guldplacering i nytt test
När Aftonbladets smakpatrull satte 14 olika rökta smörgåsskinkor på prov, kammade Matrikets basturökta skinka hem förstaplatsen med fem av fem plus. I samma test belönades även Matrikets svensk flatrökt skinka med tre plus.
Smörgåsskinka är ett minst sagt älskat pålägg bland svenskarna. I ett nytt test av Aftonbladets smakpatrull testades påläggen från de största matvarukedjorna. Bland de 14 rökta smörgåsskinkorna i testet stod Matrikets basturökta skinka som den solklara vinnaren med omdömen som lyfte dess saftiga rökighet och lockande melerade utseende. Matrikets skinka var inte bara testets mest uppskattade, utan även testets billigaste med ett kilopris på endast 62 kronor.
- Vi är mycket stolta över att Matrikets basturökta skinka har fått högsta betyg i testet. Det är extra glädjande att den också har utsetts till den mest prisvärda produkten, vilket än en gång visar att hög kvalitet inte alltid behöver vara dyrt. Att vi inom ytterligare en kategori kan leverera prisvärda och högkvalitativa alternativ som går hem hos svenska konsumenter är värt att fira, säger Robert Stekovic, Inköps- och marknadsdirektör på Lidl Sverige.
Påläggen köptes in från de största matvarukedjorna och serverades försedda med numrerade tallrikar. Smakpatrullen var omedvetna om varumärkena de testade, och hade i uppdrag att bedöma smak, doft och utseende.
Matriket - Basturökt skinka (fem av fem poäng)
”Testets billigaste skinka.”
”En rökig skinka med lagom sälta.”
”Tillsammans med en fin saftighet blir det utan tvekan testets vinnare.”
”Matrikets basturökta skinka från Lidl som med sin saftiga rökighet och melerade utseende gick raka vägen upp till guldplatsen.”
Kontakter
Pressavdelningen Lidl Sverige
Tel:08-5555 7195press@lidl.seOm oss
Lidl Sveriges första butiker slog upp dörrarna i september 2003 och sen dess har vi utmanat marknaden. Idag har vi vuxit till en dagligvarukedja att räkna med, med 204 butiker i Sverige från Trelleborg i söder till Boden i norr. Sammanlagt arbetar drygt 5000 personer på Lidl Sverige. Vårt huvudkontor ligger i Barkarbystaden i Järfälla kommun och vi har tre centrallager belägna i Halmstad, Rosersberg och Örebro. Lidl har fyra fastighetskontor som är placerade i Stockholm, Göteborg, Örebro och Malmö.
Följ Lidl Sverige
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Lidl Sverige
Lidl stärker sitt klimatåtagande: Nettonoll till 20503.10.2024 08:00:00 CEST | Pressmeddelande
Lidl har antagit målet om nettonollutsläpp senast 2050, baserat på nya ambitiösa klimatmål i leverantörskedjan. Lidl intensifierar därmed återigen sitt engagemang för hållbara affärsmetoder och en minskad klimatpåverkan som en del av sin internationella hållbarhetsstrategi. Internationellt har Lidl redan åstadkommit betydande minskningar av växthusgasutsläppen med totalt 52 procent genom sitt arbete med scope 1 och scope 2, jämfört med 2019.
Lidl ny namnsponsor till Damkronornas hemmaturnering27.9.2024 11:00:32 CEST | Pressmeddelande
Svenska Ishockeyförbundet och Lidl kan idag presentera den första upplagan av Lidl Hockey Games, en årligen återkommande hemmaturnering som ingår i Women’s Euro Hockey Tour. Första upplagan spelas i Södertälje, 6–9 november 2024.
Lidl officiell partner till UEFA Europa League och UEFA Conference League13.9.2024 13:00:00 CEST | Pressmeddelande
Lidl kan i dag stolt presentera sitt senaste fotbollssamarbete som officiell partner till UEFA Europa League™ och UEFA Conference League™ för 2024–2027.
Lidl Sverige och LRF tecknar avsiktsförklaring för att främja svensk livsmedelsproduktion10.9.2024 10:00:00 CEST | Pressmeddelande
Alltsedan Lidl Sverige lanserade Matriket som en del av sitt sortiment har Matriket utvecklats till det bredaste varumärket med enbart Från Sverige-märkta produkter. Nu tar Lidl tillsammans med LRF ytterligare steg för att stimulera produktionen av svenska livsmedel och öka självförsörjningsgraden genom att göra det enkelt för konsumenter att välja svenskt, samtidigt som Lidl tar nya steg för att öka svensk livsmedelsexport.
Ge 10 kr till Barncancerfonden när du handlar hos Lidl2.9.2024 09:01:49 CEST | Pressmeddelande
För tredje året i rad deltar Lidl Sverige i Barncancerfondens kampanj Ge 10 kronor. Från och med den 1 september kan Lidl Sveriges kunder välja att donera 10 kronor vid kassan. Initiativet är en del av det långsiktiga samarbetet mellan Lidl Sverige och Barncancerfonden.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum