Jesper Svensson fyra i PBA Scorpion Championship

Jesper Svensson jagade sin 12:e PBA-titel när Scorpion Championship avgjordes i natt. Han fick en fin start i stegfinalen och besegrade Jason Belmonte i första matchen. Men i andra omgången tog det stopp mot Keven Williams och Svensson slutade fyra i PBA-tävlingen.

Jesper Svensson slutade på fjärde plats i Scorpion Championship.
Jesper Svensson slutade på fjärde plats i Scorpion Championship. Foto: PBA

Natten till onsdagen avgjordes stegfinalen i PBA Scorpion Championship i World Series i Allen Park, Michigan. En unik sådan då det var första gången genom tiderna som alla finalister i stegen spelade med tvåhandsfattning. Jesper Svensson hade avancerat som femma till stegfinalen och ställdes mot Jason Belmonte i första matchen. Svensson jagade sin 12:e PBA-titel medan Belmonte ville inkassera sin 32:a titel. Det var Jesper Svensson som var starkast i matchen och han besegrade Belmonte med 223-213.

I andra matchen väntade Keven Williams för Svensson. Där gick det inte riktigt vägen för Pergamon-spelaren. Williams vann med 235-184 och Jesper Svensson slutade på fjärde plats i tävlingen.

Matt Russo som hade avancerat som etta till stegfinalen vann tävlingen efter finalseger över Patrick Hanrahan med 228-192.

Jesper Svensson får ladda om för matchspelet för topp 16 i PBA World Championship som börjar på torsdag med start kl 16.00 svensk tid.

Jesper Svensson