Två bronsplatser till Sverige vid inomhus EM i fallskärm

Det blev två svenska EM brons när fallskärmshopparnas inomhus EM avgjordes i helgen i kinesiska Macau. Vid sidan om inomhus-EM var det även världscuptävlingar.

En bronsplats på inomhus EM till Kwansta Kwattro bestående av Adrian Cederholm, Jesper Forsman, Henrik Runbjörk och Johan Svensson. Laget tävlar för Skånes Fallskärmsklubb. Privat Fritt att använda

Slutresultat EM

4-formation

1. Frankrike 319p
2. Spanien 274p
3. Sverige 271 p (laget Echochamber tävlar för Stockholms Fallskärmsklubb och består av Johan Edvall, Rikard Rodensjö, Ulf Liljenbäck och Martin Bäcklin)
Sex lag deltog i tävlingen.

4-formation vertikal

1. Polen 285p
2. Italien 219p
3. Sverige 191p (laget Kwansta Kwattro tävlar för Skånes Fallskärmsklubb och består av Adrian Cederholm, Jesper Forsman, Henrik Runbjörk och Johan Svensson)
Fyra lag deltog i tävlingen.

Slutresultat världscupen

4-formation

1. USA 343p
2. Frankrike 319p
3. Qatar 300p
5. Sverige 271 p (laget Echochamber tävlar för Stockholms Fallskärmsklubb och består av Johan Edvall, Rikard Rodensjö, Ulf Liljenbäck och Martin Bäcklin)
21 lag deltog i tävlingen.

4-formation vertikal

1. Polen 285p
2. USA 243p
3. Italien 219p
4. Sverige 191p (laget Kwansta Kwattro tävlar för Skånes Fallskärmsklubb och består av Adrian Cederholm, Jesper Forsman, Henrik Runbjörk och Johan Svensson)
Sex lag deltog i tävlingen.

En bronsplats på inomhus EM till Echochamber bestående av Johan Edvall, Rikard Rodensjö, Ulf Liljenbäck och Martin Bäcklin. Laget tävlar för Stockholms Fallskärmsklubb.

Vi har 330 medlemsföreningar som har 18 000 personer i sina medlemsregister.

Internationale* http://www.fai.org/ (FAI). FAI arbetar främst med tävling

Försvarar VM-guld trots miserabel start för Emil!7.8.2023 20:16:40 CEST | Pressmeddelande

Pålsboda sonen Emil Broberg försvarar sitt VM-guld från ifjol trots att han låg näst sist efter fyra omgångar. – Helt ärligt trodde jag det var över efter den starten. Men jag fick försöka hålla huvudet kallt och fokusera för att kunna genomföra resterande rundor felfritt. Jag visste att jag hade farten för att kunna slåss med de andra om topplaceringarna så det var bara att vinna eller försvinna som gällde för mig!