Äntligen, spelschemat för säsongen 2024/25 är här!

SHL-säsongen 2024/2025 kickar igång med en full omågång lördagen den 21 september. Brynäs IF är tillbaka och gör de 13 andra klubbarna sällskap i jakten mot en plats i SM-slutspelet och chansen att få lyfta Le Mat-pokalen.

Den 29 april kunde Skellefteå AIK fira sitt fjärde SM-guld, på hemmaplan, efter en stark finalserie mot Rögle BK. Nu tar vi sats mot nästa säsong och en ny chans för 14 SHL-klubbar att tävla om titeln som svenska mästare. Brynäs IF är tillbaka i SHL och är ett av 14 lag som tar sikte på premiäromgången lördagen den 21 september.

Ta del av hela spelschemat på SHL.se; Spelschema 2024/2025

SHL ska som företrädare för klubbarna i ligan tillvarata gemensamma sportsliga och kommersiella intressen, och hanterar bland annat medierättigheter samt gemensamma huvudsponsorskap. SHL ska verka för en långsiktig stark liga och för en stark svensk ishockey som står sig internationellt. Ägarna är de klubbar som spelar i SHL som säsongen 2024/2025 är: Brynäs IF, Frölunda Hockey, Färjestad BK, HV71, Leksands IF, Linköping HC, Luleå Hockey, Malmö Redhawks, MoDo Hockey, Rögle BK, Skellefteå AIK, Timrå IK, Växjö Lakers och Örebro Hockey.