Heineken® Silver – en premiumlager för den nya generationen öldrickare
Lagom till sommaren och i takt med att fler konsumenter efterfrågar dryck av lägre alkoholhalt lanserar Heineken® den nya ölen Heineken® Silver i Sverige. Med en fräsch och uppfriskande smak, mindre bitterhet och en alkoholhalt på fyra procent är ölen skräddarsydd för den nya generationen öldrickare.
Heineken® ser att fler efterfrågar en lättare och mer uppfriskande ölupplevelse. Undersökningar visar att många uppskattar en aktiv och social livsstil utan att behöva kompromissa med smak, kvalitet och hälsa. Närmare bestämt menar 58 procent av de som köper alkoholsvaga drycker att de dricker med måtta. 69 procent av kunderna säger att de är mer fokuserade på att ta hand om sin hälsa. För att möta efterfrågan lanseras nu Heineken® Silver i Sverige – en lätt, uppfriskande premiumlager bryggd på hållbart odlat korn och med en välbalanserad smak och subtila fruktiga toner. En perfekt öl att avnjuta kall när solen värmer eller tillsammans med fisk, skaldjur eller vegetarisk mat.
- Heineken® Silver är den ultimata sommardrycken. Vi är glada över att nu kunna erbjuda en produkt i Sverige som passar dagens moderna öldrickare som söker en balans mellan smak och en mer avslappnad dryckesupplevelse. En dryck som passar till sommarens alla evenemang och måltider när man vill ha ett uppfriskande alternativ, säger Johanna Pihl, Brand Manager för Heineken® Sverige.
Heineken® Silver kommer att finnas tillgänglig som en del av Systembolagets fasta sortiment samt hos utvalda restauranger och barer från och med den 1 juni 2024. Heineken® Silver 33cl 4% kostar 14,90 SEK hos Systembolaget.
För mer information kontakta:
Johanna Pihl, Brand Manager Spendrups
johanna.pihl@spendrups.se
0733-608167
Ebba Rosenberg, PR-specialist JMWGolin
Ebba.rosenberg@jmw.se
0722-002432
Om Heineken®
Heineken® är idag ett av världens största och mest framgångsrika ölvarumärken. Idag finns Heineken® i 190 länder och ses som ett av världens mest värdefulla internationella premiumölvarumärke. Överallt i världen bryggs Heineken® med samma recept, stor omsorg och högkvalitativa ingredienser efter en standardiserad process. Ingredienserna som de skickliga bryggmästarna använder är alltid kvalitetsren malt, korn, humle, vatten och den berömda A-jästen. Resultatet är att konsumenter världen över kan njuta av samma kvalitet och uppfriskande, unikt balanserade Heinekensmak var de än går. I Sverige bryggs, säljs och distribueras Heineken® av Spendrups.
Bilder
Spendrups är ett svenskt familjebryggeri som förenar starka traditioner med nytänkande. Bryggeriet grundades 1897 i Grängesberg och drivs av familjen Spendrup i fjärde generationen. Vi finns på ett antal orter i Sverige med huvudkontor i Vårby utanför Stockholm och produktion i Grängesberg, Hällefors och Visby. För oss står alltid hantverket och dryckesupplevelsen i fokus. I vårt breda sortiment finns varumärken som Mariestads, Norrlands Guld, Heineken, Loka, Schweppes, Briska och vinproducenter som Cono Sur, Gallo och Boschendal. Spendrups har 1 100 medarbetare och omsätter cirka 4 MDKR årligen. I Spendrupskoncernen ingår dotterbolagen Spring Wine & Spirits, Gotlands Bryggeri, Omaka, BIBAB och Hellefors Bryggeri. Våra anläggningar är certifierade enligt internationella standarderna ISO 14001 och FSSC 22000 avseende miljö respektive kvalitet och livsmedelssäkerhet. | spendrups.se
Följ Spendrups Bryggeri AB
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Spendrups Bryggeri AB
Hitta ditt julöl med Spendrups breda vintersortiment och smakguide25.10.2024 11:49:35 CEST | Pressmeddelande
Med julen runt hörnet är det dags att förbereda för säsongens traditioner och för många är julölen en självklar del av firandet. I år presenterar Spendrups ett mångsidigt vintersortiment med både klassiker och nyheter. Tack vare en noggrant utformad smakguide blir det enklare än någonsin att hitta den perfekta julölen som passar just din smak.
Spendrups och Stordalen i gemensam satsning på den norska dryckesmarknaden24.9.2024 09:10:02 CEST | Pressmeddelande
Spendrups Bryggeri går in i ett samarbete med Stordalenägda dryckesgruppen Belmonte. Samtidigt bildas även det gemensamma bolaget Pinnacle Brands AS som kommer sälja och marknadsföra Spendrups produktportfölj i Norge.
Spendrups får ny vd4.9.2024 09:00:00 CEST | Pressmeddelande
Efter närmare 30 år på Spendrups Bryggeri, varav de senaste 13 som vd för bolaget, lämnar Fredrik Spendrup vidare facklan till Henrik Åström, idag vice vd på Spendrups.
Här växer det öl på skånska åkrar – Lantmännen och Spendrups i ny kampanj12.6.2024 10:15:00 CEST | Pressmeddelande
Spendrups samarbetar med Lantmännen och deras odlingsprogram Klimat & Natur. Sedan förra året täcks den årliga volymen för Mariestads, ett av Spendrups mest kända varumärken, av Klimat & Natur-odlat maltkorn. Totalt handlar det om 8 000 ton maltkorn och närmare 50 miljoner liter Mariestads-öl varje år.
Spendrups förvärvar profilföretaget Swagg Screen & Textil4.6.2024 09:00:00 CEST | Pressmeddelande
Idag har Spendrups har ingått avtal om köp av 51 procent av aktierna i Swagg för att ytterligare förstärka sin position inom tillbehör till restaurang- och besöksnäringen. Swagg grundades 1984 av Dave Lax, har 16 anställda och en omsättning på 46 miljoner.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum