Djurliv – Schibsted Brand Studio och FirstVet gör poddserie om livet med husdjur
Hur vet jag att hundvalpen kommer från en bra uppfödare? Hur valpsäkrar jag mitt hem? Och vad gör jag när katten plötsligt kräks mitt i natten?
Svaren ges i den nya podden ”Djurliv” där FirstVets chefsveterinär Caroline Caldemar ger råd till de som har ett husdjur eller är nyfiken på att skaffa ett.
– Podcast är ett dynamiskt format där vi kan fortsätta utbilda om husdjurs välmående, säger Rebecca Crusoe, marknadschef på FirstVet.
Hussar och mattar har ofta frågor och bekymmer kring husdjurens hälsa. Att navigera dessa utmaningar är inte enkelt – en sökning på internet kan ge lika många svar som det finns hemsidor. Något som FirstVet och Schibsted Brand Studio nu tar fasta på i “Djurliv”, en ny podcast som i sex avsnitt fokuserar på de vanligaste frågorna från djurägare. Lyssnarnas egna berättelser om livet med hund och katt varvas med fakta och råd från veterinären Caroline Caldemar.
– Vår målgrupp är framåtlutad, nyfiken och aktiv, och via podcast kan vi nå dem på ett lättillgängligt sätt precis där de befinner sig, oavsett om de är på hundpromenaden eller på andra äventyr med sin fyrbenta vän. Podcast är ett dynamiskt format där vi kan fortsätta utbilda om husdjurs välmående och samtidigt fortsätta fördjupa relationen till vår målgrupp, säger Rebecca Crusoe, marknadschef på FirstVet.
Native Podcasts i publicistisk miljö ger annonsörer en idealisk plattform för att integrera sina budskap organiskt, men också trovärdigt. Något som passar dagens mediekonsumenter som uppskattar autenticitet och relevans.
– Genom att rikta sig till en publik som redan är engagerad, kan varumärken bygga vidare på sin trovärdighet och därmed öka sin påverkan. Det skapar en situation där både publiken och varumärket blir vinnare. Publikens intresse och förtroende för kanalen går hand i hand med varumärkets strävan att presentera sig på ett meningsfullt och effektfullt sätt, säger Max Schüler, Director på Schibsted Brand Studio.
Den nya podden Djurliv finns att lyssna på i Aftonbladet Dailys flöde och där poddar finns.
För mer information, vänligen kontakta:
Max Schüler, Director Schibsted Brand Studio. E-post: max.schuler@schibsted.com
Rebecca Crusoe, Marknadschef FirstVet. E-post: rebecca@firstvet.com
Nyckelord
Kontakter
Petter OvanderKommunikationschefSchibsted Media, Sverige
Tel:+46 70 268 26 64petter.ovander@schibsted.comBilder
Länkar
Följ Schibsted Media
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Schibsted Media
Dömda vrakdykare slår tillbaka i ny dokumentär5.7.2024 07:01:00 CEST | Pressmeddelande
De fyra männen har dykt tillsammans i decennier. Och de har gjort fantastiska fynd – hittat okända vrak och plockat upp kanoner och krus. Men Kustbevakningen menar att de är vrakplundrare. SvD:s nya poddserie berättar om ett unikt rättsfall. Hela serien släpps på tisdag.
Så kan nyhetsmedia ge både personlig relevans och en gemensam världsbild28.6.2024 10:55:19 CEST | Pressmeddelande
Förtroende är mediehusens viktigaste kapital – och konkurrensfördel – i ett allt mer automatiserat och fragmenterat medielandskap. Men vad händer med den oberoende journalistiken när personlig relevans, och ”innehåll som passar min världsbild” driver förtroende? Schibsted Medias Agnes Stenbom lyfte frågeställningen till tre erfarna mediechefer på ett seminarium i Almedalen.
”Lyssna på unga – ta med dem i samtal som det här”27.6.2024 11:34:39 CEST | Pressmeddelande
35 procent av svenskarna, främst unga och kvinnor, säger att de ofta avstår från nyheter eftersom innehållet får dem att må dåligt. I en panel med bland annat kulturminister Parisa Liljestrand på politikerveckan i Almedalen presenterade Schibsted Medias Agnes Stenbom nya lösningar för att fånga ungas intresse för nyheter – och förvandla skepsis till engagemang.
Katrine Kielos till SvD24.6.2024 09:23:49 CEST | Pressmeddelande
Författaren och journalisten Katrine Kielos blir ny ekonomiskribent i Svenska Dagbladet. – Jag ser fram emot att skriva än mer fördjupande om internationell ekonomi i dessa tider av enorm ekonomisk förändring.
Petter Forslund ny chef för SvD:s politikredaktion19.6.2024 13:28:16 CEST | Pressmeddelande
Mitt i mandatperioden laddar SvD för att ta sin politikredaktion till nästa nivå. Central spelare blir den nya politikchefen Petter Forslund – en stark publicist och uppskattad ledare. Samtidigt ansluter Jenny Nyman som ny politikreporter.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum