Queen-musikalen ”We Will Rock You” på turné under våren 2025!

“We Will Rock You" är en av rockbandet Queens mest ikoniska låtar. Låten, som släpptes 1977 som del av albumet ”News of the World”, har blivit en tidlös hymn. Ur denna, en av världens största rocklåtar, har en av världens mest älskade och största musikaler skapats; ”We Will Rock You”.

Sedan urpremiären 2002 på Dominion Theatre i Londons West End har musikalen spelats om och om igen över hela världen. I somras kunde vi se ”We Will Rock You” göra succé på hemmaplan i den mäktiga inramningen av Dalhallas fantastiska miljö.  De tre föreställningarna sålde ut på några dagar och succén var ett faktum. En succé som nu gör att flera svenska städer får möjlighet att uppleva ”We Will Rock You” då musikalen beger sig ut på arenaturné runtom i Sverige under våren 2025.

I huvudrollerna ser vi några av Sveriges främsta artister: Viktor Norén, Dotter, Anton Ewald och inte minst Sarah Dawn Finer.

Viktor Norén är mångfaldigt hyllad både för sin karriär som soloartist och som medlem i bandet Sugarplum Fairy och för flertalet ledande musikalroller, nu senast i Hair. Viktor som bidrar med sin karakteristiska rockiga stil och starka röst säger:

-När de sista takterna av Bohemian Rhapsody hade klingat ut på Dalhalla i somras, kände jag en stor sorg i hjärtat över att vi inte skulle få spela den igen. Den sorgen har nu bytts ut till total glädje och eufori, när vi nu ska ge oss ut och spela för hela Sverige. Jag längtar med hela kroppen.

Sarah Dawn Finer, som har gjort sig ett av Sveriges största namn inom svensk pop och schlager med sin kraftfulla och känslosamma röst, adderar en unik dimension till musikalen med sin starka närvaro.

– 2003–2004 såg jag ”We Will Rock You” på Dominion Theatre i London, och för mig, som alltid älskat Queens musik och Freddie Mercurys magiska röst, var det som att, för en stund, i en helt annan miljö, få åka tillbaka i tiden och uppleva Queens musik live – för alla oss som var för unga för att se dom när Freddie levde, säger Sarah Dawn Finer som gör en roll hon haft i tankarna ända sedan dess.

Till denna dynamiska duo adderas Dotter som har etablerat sig som en av Sveriges mest spännande och innovativa artister samt mångsidige musiktalangen Anton Ewald som uppnått en mängd framgångar, senast i musikalen Moulin Rouge.

Med musikalens energi visar de hur tidlös musik kan omfamnas och fortsätta att inspirera över generationer. Musikalen ” We Will Rock You” intar Avicii Arena i Stockholm, Göransson Arena i Sandviken, Halmstad Arena, Malmö Arena, Scandinavium i Göteborg och SAAB Arena i Linköping.

Viktor Norén fortsätter:

-Efter 20 år på scenen har jag aldrig tidigare upplevt en sådan kraft, total närvaro och sammansmältning med publiken som med ”We Will Rock You”. Att den lyckas kombinera den råa, intensiva kraften i rockmusik med det storslagna och vackra i musikal, och allt detta till tonerna av Queens helt sanslösa hits, där varenda låt överträffar den andra, gör det till den ultimata musikupplevelsen. Det måste upplevas. Vi kommer (och det är en garanti) ROCK YOU.

Biljetterna till musikalen ”We Will Rock You” släpps den 25/9 kl.10.00queenmusikalen.se

Musikalen framförs på svenska med sång på originalspråket engelska.
Längd: 2, 5h inkl. paus.
Musikalen produceras av Lifeline Entertainment, All Things Live och Tocca Entertainment.

Turnén besöker följande platser våren 2025:
11 april Stockholm, Avicii Arena kl. 19.30
12 april Stockholm, Avicii Arena kl. 15.00
12 april Stockholm, Avicii Arena kl. 19.30
26 april Sandviken, Göransson Arena kl. 19.30
2 maj Halmstad, Halmstad Arena kl. 19.30
3 maj Halmstad, Halmstad Arena kl. 19.30
9 maj Malmö, Malmö Arena kl. 19.30
10 maj Malmö, Malmö Arena kl. 15.00
10 maj Malmö, Malmö Arena kl. 19.30
16 maj Göteborg, Scandinavium kl. 19.30
17 maj Göteborg, Scandinavium kl. 15.00
17 maj Göteborg, Scandinavium kl. 19.30
23 maj Linköping, SAAB Arena kl. 19.30
24 maj Linköping, SAAB Arena kl. 19.30

Presskontakt:
Petra Åkesson
petra@albakomm.se
070-7520588

Ladda ner fler pressbilder: www.queenmusikalen.se

Foto Oscar Törnell, Studio Tornell

Brynolf & Ljung förbluffar Whoopi Goldberg i legendariska The View1.8.2024 09:56:41 CEST | Pressmeddelande

Under onsdagen den 31 juli medverkade Peter Brynolf och Jonas Ljung i talkshowen ”The View” (ABC News) där bland annat den kända amerikanska skådespelaren Whoopi Goldberg är en av programledarna. Med över 2 miljoner tittare är The View USA:s största talkshow som sänds under dagtid. Brynolf & Ljung, som just nu spelar sin föreställning Stalker i New York med Penn & Teller som producenter, lämnar programledarna mållösa i chock efter att de utfört trick både för Whoopi Goldberg och medlemmar i publiken.