Omnicom Media Group

Nu satsar Dr. Oetker på ett eget dejtingprogram tillsammans med DRUM och PHD

Dela
Dr. Oetker dejtingprogram
Dr. Oetker dejtingprogram

Pizza Ristorante är en av Dr. Oetkers tre varumärken inom kategorin fryspizza och kommer i ett stort antal varierande smaker. I dejtingprogrammet ”Pizzadejten” utforskas hur deltagarnas personlighet kommer fram genom sitt val av Pizza Ristorante och kärleken som uppstår när den delas med andra. Utfallet av dejterna varierade, men oavsett visade sig valet av pizza vara en riktig snackis.

  • -Vår Pizza Ristorante är en god pizza som passar att äta tillsammans med vänner, familj eller på dejt. Det är en pizza med tunn, spröd botten och Pizzadejten är ett perfekt sammanhang att visa upp alla goda smaker, berättar Martina Hultqvist, Produktchef på Dr. Oetker Sverige
  • Vi är glada över förtroendet att få utveckla ett eget format för Dr. Oetker. Det har varit ett grymt samarbete med Dr. Oetker, PHD och Fabian och tillsammans kunna lyfta känslan av att Pizza Ristorante kan föra samman människor. Pizza är en bra ”conversation starter”, säger Fredrik Sjöblom, Creative på DRUM.
  • -Det är alltid kul att jobba med en kund som vågar tänka nytt och på ett kreativt sätt lansera en kampanj som både utmanar och underhåller. Konceptet ger oss möjlighet att jobba med många olika format och längder och kan därför maximera medieutrymmet. Det här kommer att skapa engagemang hos den yngre målgruppen och på så vis kan vi generera preferens och kännedom för varumärket, berättar Johanna Abrahamsson, Client Director på PHD Media

Kampanjen är framtagen av mediebyrån PHD Media (Göteborg) och reklambyrån DRUM (båda del av Omnicom Media Group) som tillsammans utvecklat och lanserat dejtingprogrammet för Dr. Oetker. Programmet leds av Youtube- profilen Fabian Svorono som hjälper deltagarna under dejten med frågor.

Kampanjen kommer att synas på Youtube, TikTok och Meta, samt i butik där kunder som köper 2 st Pizza Ristorante får ett relationsspel med dejtingfrågor som deltagarna i programmet fått svara på.

För att ta del av hela avsnittet, klicka här: https://www.youtube.com/watch?v=6VPPBadYjgA

Länk till kort version av filmen: https://www.youtube.com/watch?v=iSPHK6cJ-_s

Länk till kampanjsidan: https://www.oetker.se/pizzadejten

Kontakter

Bilder

Dr. Oetker dejtingprogram
Dr. Oetker dejtingprogram
Ladda ned bild

Länkar

7 byråer, en gemenskap.

Omnicom Media Group är Sveriges och världens ledande byrånätverk (Recma 2023) som verkar på ett globalt plan för att hjälpa tusentals kunder med tillväxt genom marknadsföring. Med 250 medarbetare i Sverige och 21 000 anställda globalt har Omnicom talang, expertis och inflytande för att leverera starka resultat och låta siffrorna tala till kunderna. Omnicom består av de sju prisbelönta byråerna - Hearts & Science, OMD, PHD, Annalect, Transact, TRKKN och Drum - alla med sin egen inriktning och expertis inom marknadsföringslandskapet.

Följ Omnicom Media Group

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Omnicom Media Group

Doro väljer att samarbeta med PHD som är en del av Omnicom Sverige för att förbättra sin verksamhet i hela EMEA4.4.2025 10:28:21 CEST | Pressmeddelande

Doro, ett ledande teknologivarumärke känt för sitt engagemang för att förbättra seniorlivsstilar genom innovativa konsumentprodukter och tjänster, är glada över att tillkännage sitt nya partnerskap med PHD och Annalect, en del av Omnicom Sverige. Detta samarbete kommer att etablera Doros medienärvaro på flera nyckelmarknader i EMEA-regionen, vilket understryker dess position som marknadsledare inom specialiserade mobila lösningar.

Omnicom anordnar Media Days Week i Stockholm: Ledande medieföretag samlas för att inspirera och innovera25.9.2024 09:51:00 CEST | Pressmeddelande

Omnicom Media Group Sverige är stolta över att tillkännage lanseringen av deras allra första Omnicom Media Days Week, ett veckolångt evenemang utformat för att inspirera, utmana och stärka samarbetet mellan ledande medieorganisationer och Omnicoms team. Från den 23 till och med den 27 september kommer Omnicoms kontor i Stockholm att fungera som en innovationshub och kreativ energikälla där mediejättar från olika plattformar och branscher samlas för att utforska framtidens mediesamarbeten och driva exceptionella resultat för kunder. Representanter från några av de mest inflytelserika medieföretagen, som listas nedan, kommer att delta i evenemanget: Aller Media Schibsted Sverige Amazon Ads Acast Bauer Media Viaplay Group Spotify Advertising JCDecaux Ocean Outdoor Sweden Clear Channel Sweden Google Sweden Warner Bros. Discovery TV4 Filmstaden Meta Sweden Snapchat TikTok for Business Bonnier News En vecka av inspiration och utmaningar Omnicom Media Days Week kommer att erbjuda en unik möjl

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye