Nu satsar Dr. Oetker på ett eget dejtingprogram tillsammans med DRUM och PHD

Pizza Ristorante är en av Dr. Oetkers tre varumärken inom kategorin fryspizza och kommer i ett stort antal varierande smaker. I dejtingprogrammet ”Pizzadejten” utforskas hur deltagarnas personlighet kommer fram genom sitt val av Pizza Ristorante och kärleken som uppstår när den delas med andra. Utfallet av dejterna varierade, men oavsett visade sig valet av pizza vara en riktig snackis.
- -Vår Pizza Ristorante är en god pizza som passar att äta tillsammans med vänner, familj eller på dejt. Det är en pizza med tunn, spröd botten och Pizzadejten är ett perfekt sammanhang att visa upp alla goda smaker, berättar Martina Hultqvist, Produktchef på Dr. Oetker Sverige
- - Vi är glada över förtroendet att få utveckla ett eget format för Dr. Oetker. Det har varit ett grymt samarbete med Dr. Oetker, PHD och Fabian och tillsammans kunna lyfta känslan av att Pizza Ristorante kan föra samman människor. Pizza är en bra ”conversation starter”, säger Fredrik Sjöblom, Creative på DRUM.
- -Det är alltid kul att jobba med en kund som vågar tänka nytt och på ett kreativt sätt lansera en kampanj som både utmanar och underhåller. Konceptet ger oss möjlighet att jobba med många olika format och längder och kan därför maximera medieutrymmet. Det här kommer att skapa engagemang hos den yngre målgruppen och på så vis kan vi generera preferens och kännedom för varumärket, berättar Johanna Abrahamsson, Client Director på PHD Media
Kampanjen är framtagen av mediebyrån PHD Media (Göteborg) och reklambyrån DRUM (båda del av Omnicom Media Group) som tillsammans utvecklat och lanserat dejtingprogrammet för Dr. Oetker. Programmet leds av Youtube- profilen Fabian Svorono som hjälper deltagarna under dejten med frågor.
Kampanjen kommer att synas på Youtube, TikTok och Meta, samt i butik där kunder som köper 2 st Pizza Ristorante får ett relationsspel med dejtingfrågor som deltagarna i programmet fått svara på.
För att ta del av hela avsnittet, klicka här: https://www.youtube.com/watch?v=6VPPBadYjgA
Länk till kort version av filmen: https://www.youtube.com/watch?v=iSPHK6cJ-_s
Länk till kampanjsidan: https://www.oetker.se/pizzadejten
Kontakter
Giselle AlmonacidMarketing Director
Tel:0731480950Giselle.almonacid@omnicommediagroup.comJosefine BergmanClient Manager and Marketing Manager
Tel:0732378119josefine.bergman@omd.comBilder

Länkar
7 byråer, en gemenskap.
Omnicom Media Group är Sveriges och världens ledande byrånätverk (Recma 2023) som verkar på ett globalt plan för att hjälpa tusentals kunder med tillväxt genom marknadsföring. Med 250 medarbetare i Sverige och 21 000 anställda globalt har Omnicom talang, expertis och inflytande för att leverera starka resultat och låta siffrorna tala till kunderna. Omnicom består av de sju prisbelönta byråerna - Hearts & Science, OMD, PHD, Annalect, Transact, TRKKN och Drum - alla med sin egen inriktning och expertis inom marknadsföringslandskapet.
Följ Omnicom Media Group
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Omnicom Media Group
TRKKN växlar upp i Sverige som Omnicoms spets inom Analytics, CRO och MarTech21.11.2025 10:33:22 CET | Pressmeddelande
TRKKN, ett bolag inom Omnicom Media Group och en viktig partner till Google globalt, har utsett Evelina Jörhov till Head of TRKKN Sverige. Teamet arbetar i dag med CRO, MarTech, analys, datastrategier, Cloud och AI-lösningar där de stärker TRKKNs kapacitet i Norden och gör det möjligt för annonsörer att optimera sin marknadsföring och datainfrastruktur för skalbar och mätbar tillväxt.
Hållbarhetskampanj placerar OMD Sverige bland topp fem byråer i världen27.10.2025 11:17:35 CET | Pressmeddelande
OMD Sverige är nominerade i fyra kategorier i Festival of Media Cause Campaign Awards med kampanjen “Deal with the Trash” för McDonalds. Därmed placerar sig OMD bland världens topp 5 byråer
Omnicom certifierar sina team i Acast Ads Academy – första podcastcertifieringen i branschen29.9.2025 13:43:59 CEST | Pressmeddelande
För Omnicom är kontinuerlig kompetensutveckling avgörande för att ligga i framkant i en snabbt föränderlig medievärld. När Acast nu lanserar Ads Academy, den första certifieringen inom podcastannonsering, blev Omnicom först ut i Norden att certifiera sina team.
Omnicom först i Norden med unik retail media-kampanj för NIVEA1.9.2025 15:06:03 CEST | Pressmeddelande
NIVEA tar täten i nästa generations marknadsföring genom ett unikt kampanjsamarbete med Omnicom och flera av Sveriges främsta retail media-aktörer. Den nya 360-kampanjen, som omfattar både fysiska butiker och digitala kanaler, signalerar starten på vad branschen kallar den tredje vågen inom media, där konsumentresan blir helt sömlös och datadriven.
PHD vinner medieuppdraget för Kavli – ska accelerera tillväxtresan23.4.2025 11:13:37 CEST | Nyheter
PHD Media, en del av Omnicom, har vunnit uppdraget som ny strategisk mediebyrå för Kavli i Sverige. Samarbetet omfattar bland annat varumärkena Kavli, Johnny’s och Eriks Såser, och innefattar insikter och analys, strategi, medieplanering och medieköp. Kavli, en av Sveriges mest anrika livsmedelskoncerner, har höga ambitioner för tillväxt under de kommande åren. – Vi valde PHD eftersom de visade en djup förståelse för vår affär även utanför det som traditionellt rör en mediabyrå. Framförallt uppskattade vi att de inkorporerade hur de tänker kring den fysiska butiken och retail media som en del av den totala marknadsstrategin. Genom att kombinera djupa insikter i medielandskapet med en strategisk helhetssyn ser vi fram emot ett samarbete som stärker vår tillväxtresa, säger Catharina Johansson, Marknadschef på Kavli. – Vi är oerhört stolta över att få förtroendet att arbeta med Kavli och deras välkända varumärken. Det är ett bolag med en bred och stark portfölj, spännande utmaningar och e
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum