XXL

Nu har XXL Reward 4 miljoner medlemmar i Norden

Dela

För ett år sedan återlanserade XXL sin medlemsklubb Reward, som en del av affärsstrategin Reset & Rethink. Nu har de nått en viktig milstolpe med 4 miljoner medlemmar i Sverige, Norge och Finland. Det här markerar en betydande framgång för XXL, som de senaste åren har satsat mycket på att erbjuda ett attraktivt och värdefullt medlemsprogram för sina kunder.

Kari Bolseth, Head of CRM & Loyalty på XXL.
Kari Bolseth, Head of CRM & Loyalty på XXL. Foto: XXL.

Att nå 4 miljoner medlemmar väcker känslor av tacksamhet, stolthet och glädje. Det är ett bevis på förtroende att så många väljer att bli medlemmar hos oss. Det visar att XXL Reward är attraktivt och att våra kunder upplever att det ger stor effekt att vara medlem, säger Kari Bolseth, Head of CRM & Loyalty på XXL.

Kari Bolseth belyser att kunderna inte bara uppskattar medlemspriserna och de personliga erbjudandena, utan även det värde de får tillbaka för varje köp de gör.

Att vi erbjuder kuponger till mindre segment, bonusutbetalningar och nu även stämpelkort gör att många upplever programmet som personligt och relevant. Det är vi väldigt glada för, fortsätter hon.

Tack till hela organisationen
Kari Bolseth lyfter insatserna från alla delar av organisationen som avgörande för att ha nått denna milstolpe – med ett särskilt erkännande till medarbetarna i varuhusen.

Vi hade inte kunnat göra detta utan det fantastiska arbete som görs i varuhusen. Arbetet som läggs ner för att rekrytera nya medlemmar är otroligt viktigt, säger hon. Bra kommunikation och starka lösningar inom e-handel har också bidragit till att hålla rekryteringstakten uppe, utöver aktiviteter som tävlingar och spel.

XXL Reward har haft en stabil tillväxt det senaste året, och Kari Bolseth är nöjd med utvecklingen.

Ambitiösa planer framöver
XXL har stora planer för sitt lojalitetsprogram.

Vårt mål är att ha sportbranschens bästa lojalitetsprogram i Norden. XXL Reward ska bli alltmer relevant för kunderna, med ökat engagemang genom gamification, medlemsutmaningar och potentiella partnerskap, fortsätter Kari Bolseth.

Vi vill erbjuda förmåner som pengar inte kan köpa, så att programmet känns unikt och annorlunda. Den här milstolpen på 4 miljoner medlemmar är bara början för XXL Reward, och med vårt dedikerade team är det ingen tvekan om att framtiden ser ljus ut för lojalitetsprogrammet och våra kunder, avslutar hon.

Nyckelord

Kontakter

Bilder

Kari Bolseth, Head of CRM & Loyalty på XXL.
Kari Bolseth, Head of CRM & Loyalty på XXL.
Foto: XXL.
Ladda ned bild

Sports Unite All

XXL är ett börsnoterat bolag inom sport och friluftsliv med verksamhet i Norge, Sverige och Finland. Har över 80 butiker och är Nordens ledande sportbutik online.

XXL erbjuder välkända varumärken till lägsta priser och har samlat många aktiviteter under samma tak.

XXL har totalt 5 000 anställda och huvudkontor i Oslo. Vårt svenska servicekontor finns i Bromma i Stockholm.

Följ XXL

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från XXL

XXL ASA – consent to transfer of creditor position under secured revolving loan facility agreement30.6.2025 14:41:18 CEST | Pressmeddelande

XXL ASA ("XXL") announces today that it has consented to a transfer of the creditor position under its secured revolving loan facility agreement, including all security thereunder. The consent is given in respect to a binding agreement for such transfer which was last night entered into between XXL's current lenders as transferors and Sportsdirect.com Retail Ltd as transferee. XXL will together with Frasers Group plc ("Frasers") continue with an ongoing review of the future viability of the current XXL business. Whilst the immediate future of XXL is secure, attempts to place XXL on a sustainable footing going forward will require support from all stakeholders, including but not limited to brand partners, suppliers, landlords and other partners. Due to the significant distress of XXL that was inherited by Frasers, it is now crucial that all of these parties work collaboratively with the company and Frasers in its efforts to save XXL.

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye