Nu har XXL Reward 4 miljoner medlemmar i Norden
För ett år sedan återlanserade XXL sin medlemsklubb Reward, som en del av affärsstrategin Reset & Rethink. Nu har de nått en viktig milstolpe med 4 miljoner medlemmar i Sverige, Norge och Finland. Det här markerar en betydande framgång för XXL, som de senaste åren har satsat mycket på att erbjuda ett attraktivt och värdefullt medlemsprogram för sina kunder.

Att nå 4 miljoner medlemmar väcker känslor av tacksamhet, stolthet och glädje. Det är ett bevis på förtroende att så många väljer att bli medlemmar hos oss. Det visar att XXL Reward är attraktivt och att våra kunder upplever att det ger stor effekt att vara medlem, säger Kari Bolseth, Head of CRM & Loyalty på XXL.
Kari Bolseth belyser att kunderna inte bara uppskattar medlemspriserna och de personliga erbjudandena, utan även det värde de får tillbaka för varje köp de gör.
Att vi erbjuder kuponger till mindre segment, bonusutbetalningar och nu även stämpelkort gör att många upplever programmet som personligt och relevant. Det är vi väldigt glada för, fortsätter hon.
Tack till hela organisationen
Kari Bolseth lyfter insatserna från alla delar av organisationen som avgörande för att ha nått denna milstolpe – med ett särskilt erkännande till medarbetarna i varuhusen.
Vi hade inte kunnat göra detta utan det fantastiska arbete som görs i varuhusen. Arbetet som läggs ner för att rekrytera nya medlemmar är otroligt viktigt, säger hon. Bra kommunikation och starka lösningar inom e-handel har också bidragit till att hålla rekryteringstakten uppe, utöver aktiviteter som tävlingar och spel.
XXL Reward har haft en stabil tillväxt det senaste året, och Kari Bolseth är nöjd med utvecklingen.
Ambitiösa planer framöver
XXL har stora planer för sitt lojalitetsprogram.
Vårt mål är att ha sportbranschens bästa lojalitetsprogram i Norden. XXL Reward ska bli alltmer relevant för kunderna, med ökat engagemang genom gamification, medlemsutmaningar och potentiella partnerskap, fortsätter Kari Bolseth.
Vi vill erbjuda förmåner som pengar inte kan köpa, så att programmet känns unikt och annorlunda. Den här milstolpen på 4 miljoner medlemmar är bara början för XXL Reward, och med vårt dedikerade team är det ingen tvekan om att framtiden ser ljus ut för lojalitetsprogrammet och våra kunder, avslutar hon.
Nyckelord
Kontakter
Olle JanssonHuvudkontakt pressfrågor
Tel:076-724 98 87xxl.press@xxl.seBilder

Sports Unite All
XXL är ett börsnoterat bolag inom sport och friluftsliv med verksamhet i Norge, Sverige och Finland. Har över 80 butiker och är Nordens ledande sportbutik online.
XXL erbjuder välkända varumärken till lägsta priser och har samlat många aktiviteter under samma tak.
XXL har totalt 5 000 anställda och huvudkontor i Oslo. Vårt svenska servicekontor finns i Bromma i Stockholm.
Följ XXL
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från XXL
Nytt kickback-rekord till idrottsföreningar i Norden – 12 procent ökning jämfört med föregående år17.3.2025 11:00:00 CET | Pressmeddelande
I februari påbörjades utbetalningen av en rekordstor ekonomisk återbäring till det nordiska föreningslivet. Jakob Gustafsson, Team Sales Manager på XXL, bekräftar nyheten och kan stolt konstatera att kickback-volymen har vuxit med hela 26 procent under hans ledarskap de senaste åren. Ökningen för Norden mot förra året 23/24 landar på 12 procent, och den totala återbäringen till idrottsföreningarna på 7 100 000 SEK – en förflyttning i XXL-klass mot en mer aktiv och inkluderande idrottsrörelse för alla.
Imorgon invigs Stockholms nya hockeydestination: XXL Kungens kurva6.3.2025 12:00:00 CET | Pressmeddelande
Den 7 mars öppnar Stockholms nya hockeydestination – XXL Kungens Kurva. Med en strategisk flytt till Skandinaviens största handelsområde, ackompanjerad av hejaramsor från huvudstadens hockeyarenor, blir varuhuset en självklar plats för alla hockeyälskare.
Rekordklubbarna landar förlängda avtal – investerar i ungdomsverksamhet19.2.2025 12:00:00 CET | Pressmeddelande
Lagom till slutspelstiderna i ishockeyn och Svenska cupens gruppspel kan nu avslöjas att flera av Sveriges trotjänare med rekord i antal säsonger i högstaligan valt att förlänga avtal med XXL Team Sales – för att ytterligare satsa på ungdomsverksamhet. Bland tungviktarna finns Södertälje Sportklubb med hela 74 säsonger i högstaligan, en siffra som gör dem näst bäst i svensk hockeyhistoria. Även SHL-utmanaren Timrå IK, sjufaldiga allsvenska mästaren Helsingborgs IF och superettanklubben tillika Dalarnas största fotbollsakademi IK Brage kan ställas till listan.
Världens största skidvallakurs arrangeras i XXL-varuhus över hela Norden28.1.2025 09:00:00 CET | Pressmeddelande
Den 26 februari startar Skid-VM i Trondheim, och som en uppladdning inför detta bjuder XXL och Swix in till vad som troligtvis är världens största skidvallakurs.
XXL lanserar Bounce – ett nytt träningsmärke för kvinnor13.1.2025 09:00:00 CET | Pressmeddelande
XXL inleder det nya året med att stärka sin satsning på egna varumärken. Nu lanseras det nya träningsvarumärket Bounce, framtaget för första gången i nära samarbete med en anställd XXL-expert för att säkerställa en djup förståelse för kundernas behov. Bounce erbjuder en kollektion för kvinnor som vill kombinera hög kvalitet och funktionalitet med ett rimligt pris.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum