XXL

Nu har XXL Reward 4 miljoner medlemmar i Norden

För ett år sedan återlanserade XXL sin medlemsklubb Reward, som en del av affärsstrategin Reset & Rethink. Nu har de nått en viktig milstolpe med 4 miljoner medlemmar i Sverige, Norge och Finland. Det här markerar en betydande framgång för XXL, som de senaste åren har satsat mycket på att erbjuda ett attraktivt och värdefullt medlemsprogram för sina kunder.

Kari Bolseth, Head of CRM & Loyalty på XXL.
Kari Bolseth, Head of CRM & Loyalty på XXL. Foto: XXL.

Att nå 4 miljoner medlemmar väcker känslor av tacksamhet, stolthet och glädje. Det är ett bevis på förtroende att så många väljer att bli medlemmar hos oss. Det visar att XXL Reward är attraktivt och att våra kunder upplever att det ger stor effekt att vara medlem, säger Kari Bolseth, Head of CRM & Loyalty på XXL.

Kari Bolseth belyser att kunderna inte bara uppskattar medlemspriserna och de personliga erbjudandena, utan även det värde de får tillbaka för varje köp de gör.

Att vi erbjuder kuponger till mindre segment, bonusutbetalningar och nu även stämpelkort gör att många upplever programmet som personligt och relevant. Det är vi väldigt glada för, fortsätter hon.

Tack till hela organisationen
Kari Bolseth lyfter insatserna från alla delar av organisationen som avgörande för att ha nått denna milstolpe – med ett särskilt erkännande till medarbetarna i varuhusen.

Vi hade inte kunnat göra detta utan det fantastiska arbete som görs i varuhusen. Arbetet som läggs ner för att rekrytera nya medlemmar är otroligt viktigt, säger hon. Bra kommunikation och starka lösningar inom e-handel har också bidragit till att hålla rekryteringstakten uppe, utöver aktiviteter som tävlingar och spel.

XXL Reward har haft en stabil tillväxt det senaste året, och Kari Bolseth är nöjd med utvecklingen.

Ambitiösa planer framöver
XXL har stora planer för sitt lojalitetsprogram.

Vårt mål är att ha sportbranschens bästa lojalitetsprogram i Norden. XXL Reward ska bli alltmer relevant för kunderna, med ökat engagemang genom gamification, medlemsutmaningar och potentiella partnerskap, fortsätter Kari Bolseth.

Vi vill erbjuda förmåner som pengar inte kan köpa, så att programmet känns unikt och annorlunda. Den här milstolpen på 4 miljoner medlemmar är bara början för XXL Reward, och med vårt dedikerade team är det ingen tvekan om att framtiden ser ljus ut för lojalitetsprogrammet och våra kunder, avslutar hon.

Kari Bolseth, Head of CRM & Loyalty på XXL.
Foto: XXL.

Sports Unite All

XXL är ett börsnoterat bolag inom sport och friluftsliv med verksamhet i Norge, Sverige och Finland. Har över 80 butiker och är Nordens ledande sportbutik online.

XXL erbjuder välkända varumärken till lägsta priser och har samlat många aktiviteter under samma tak.

XXL har totalt 5 000 anställda och huvudkontor i Oslo. Vårt svenska servicekontor finns i Bromma i Stockholm.

Följ XXL

Senaste pressmeddelandena från XXL

XXLs nya varuhus i Växjö slår upp dörrarna på fredag – ännu mer fokus på skor och löparupplevelsen25.9.2024 12:00:00 CEST | Pressmeddelande

På fredag den 27 september klockan 10.00, öppnar XXL sitt nya varuhus på Marketenterivägen 3 (K-Rautas tidigare lokaler) i Växjö. Den nya placeringen och ett uppdaterat varuhuskoncept kommer sätta kunden ännu mer i fokus. Växjövaruhuset har länge varit känt i hela landet som en destination för sport och friluftsartiklar generellt och löparskor specifikt. Skoavdelningen tillåts nu att uppta en ännu större andel av varuhuset, och kommer att fortsätta hålla Växjöborna i rörelse.