XXL

XXLs nysatsning – öppnar Pop-Up butik mitt i Stockholm tillsammans med Oakley

Dela

För första gången i XXLs historia, öppnas nu en Pop-Up butik tillsammans med Oakley. Invigningen på XXL City i Stockholm, hörnet Hamngatan/Regeringsgatan med över 300 000 passerande människor varje vecka, är nu på fredag den 15 november klockan 10.00. Nysatsningen kommer ta Oakleyupplevelsen till nästa nivå och nyheter från det ledande varumärket kommer finnas samlade under ett och samma tak – mitt i Stockholm.

Oakley Pop-Up.
Oakley Pop-Up. Fotograf: XXL.

Oakley Pop-Up butik kommer bemannas med XXLs varuhuspersonal som fått specialutbildning för att spetsa sin expertis på Oakleys innovativa sortiment, som kommer erbjuda ett stort urval produkter som goggles, hjälmar, kläder och accessoarer. Oakley Pop-Up butik i samarbete med XXL kommer att ha öppet under hela vintersäsongen, vilket passar perfekt för skidintresserade besökare som vill ha rätt utrustning för både backen och skidspåren.

Vi står redo med supertaggad personal och massor av kunskap och produkter som vi tror kommer att göra våra kunder extra nöjda. Vi ser väldigt mycket fram emot samarbetet med Oakley, säger Tobias Eriksson, Varuhuschef på XXL City.

Oakley är en ledande pionjär inom design och innovation – och i Oakley Pop-Up butik by XXL kommer kunderna kunna upptäcka mer av Oakleys sortiment.

Gör er redo, Stockholm! Vi är glada över att få möjligheten att samarbeta med XXL-teamet och kunna erbjuda våra konsumenter och Oakley-fans en unik varumärkesupplevelse på nära håll och låta dem prova vårt breda utbud av produkter. Vi ser fram emot att se er alla väl på plats, och var redo att förvänta er det oväntade, säger Fredrik Jönsson, VP EssilorLuxottica Professional Solutions North Europe.

Med specialutbildning på Oakleys vintersortiment står XXLs experter redo att guida dig från och med fredag till den ultimata utrustningen och glasögonen för en aktiv vintersäsong – oavsett om du satsar på längdskidåkning, alpint eller långfärdsskridskor.

Vi är exalterade över att öppna den här otroligt coola pop-up-butiken mitt i Stockholm tillsammans med Oakley! Det är en unik och exklusiv upplevelse där kunderna får upptäcka det allra senaste och bästa från Oakley inför vintersäsongen. Vi kan knappt vänta med att välkomna våra kunder för att visa vad vi har skapat tillsammans. Vi är tacksamma för vårt samarbete med Oakley. Deras kreativitet, genomgående höga varumärkesstandard och starka kundfokus håller högsta klass, avslutar Simen Helly-Hansen, Koncernchef för kategori, inköp och varuförsörjning på XXL.

Nyckelord

Kontakter

Bilder

Oakley Pop-Up innan invigningen.
Oakley Pop-Up innan invigningen.
Foto: XXL.
Ladda ned bild
Fredrik Jönsson, VP EssilorLuxottica Professional Solutions North Europe.
Fredrik Jönsson, VP EssilorLuxottica Professional Solutions North Europe.
Ladda ned bild
Simen Helly-Hansen, Koncernchef för kategori, inköp och varuförsörjning.
Simen Helly-Hansen, Koncernchef för kategori, inköp och varuförsörjning.
Foto: Frank Holm.
Ladda ned bild
Urval av produkter från Oakley Pop-Up.
Urval av produkter från Oakley Pop-Up.
Foto: XXL.
Ladda ned bild
Oakley Pop-Up.
Oakley Pop-Up.
Fotograf: XXL.
Ladda ned bild

Sports Unite All

XXL är ett börsnoterat bolag inom sport och friluftsliv med verksamhet i Norge, Sverige och Finland. Har över 80 butiker och är Nordens ledande sportbutik online.

XXL erbjuder välkända varumärken till lägsta priser och har samlat många aktiviteter under samma tak.

XXL har totalt 5 000 anställda och huvudkontor i Oslo. Vårt svenska servicekontor finns i Bromma i Stockholm.

Följ XXL

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från XXL

XXLs nya varuhus i Växjö slår upp dörrarna på fredag – ännu mer fokus på skor och löparupplevelsen25.9.2024 12:00:00 CEST | Pressmeddelande

På fredag den 27 september klockan 10.00, öppnar XXL sitt nya varuhus på Marketenterivägen 3 (K-Rautas tidigare lokaler) i Växjö. Den nya placeringen och ett uppdaterat varuhuskoncept kommer sätta kunden ännu mer i fokus. Växjövaruhuset har länge varit känt i hela landet som en destination för sport och friluftsartiklar generellt och löparskor specifikt. Skoavdelningen tillåts nu att uppta en ännu större andel av varuhuset, och kommer att fortsätta hålla Växjöborna i rörelse.

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye