Schibsted Media

Aftonbladet ingår långsiktigt samarbete med Svensk Hockey TV

Dela

Aftonbladet, och Svensk Hockey TV inleder ett nytt långsiktigt samarbete som stärker upplevelsen för hockeyfans i hela Sverige. Genom partnerskapet får Hockey-Sverige möjlighet att ta del av både Aftonbladet Plus och Svenskhockey.tv som ett paket för endast 199 kronor i månaden.

Aftonbladet, Svenska Ishockeyförbundet och Svensk Hockey TV inleder ett långsiktigt samarbete som stärker upplevelsen för hockeyfans i hela Sverige.
Aftonbladet, Svenska Ishockeyförbundet och Svensk Hockey TV inleder ett långsiktigt samarbete som stärker upplevelsen för hockeyfans i hela Sverige.

Sportbladet har sedan starten 2000 haft stort redaktionellt fokus på hockey och att erbjuda Aftonbladet Plus till våra kunder i kombination med sändningarna från Svensk Hockey TV blir ett nytt steg i det arbetet.

– Att hitta nya moderna vägar fram i våra partnerskap är något vi hela tiden strävar efter, att nu gå från enbart klassisk sponsring till ett mer integrerat samarbete som bygger på rörligt AI-innehåll från hockeyn som vi bevakar känns helt rätt i tiden, säger Sportbladets chef Magnus Herbertsson.

Svensk Hockey TV är Svenska Ishockeyförbundets streamingtjänst som erbjuder högkvalitativ livesändning och inspelningar av hockeymatcher via AI-kameror i över 300 ishallar runt om i Sverige. Varje säsong sänds omkring 50 000 matcher, inklusive J20 Nationell, J18 Regional, Junior- och Ungdomsserier, kval till TV-pucken samt utvalda landskamper.

– Detta är ett stort steg för att göra svensk ishockey mer tillgänglig och ge våra kunder ännu större mervärde, säger William Personne, vd på Svensk Hockey TV i ett uttalande kring satsningen som drar igång idag, tisdag den 10 december.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Magnus Herbertsson, sportchef Aftonbladet. Telefon: 070-610 23 62. E-post: magnus.herbertsson@aftonbladet.se

Nyckelord

Kontakter

Länkar

Oberoende journalistik – det är vårt uppdrag

Mediekoncernen Schibsted Media har några av Nordens starkaste varumärken i portföljen, som Aftonbladet, Svenska Dagbladet, VG, Aftenposten, Bergens Tidende, Stavanger Aftenblad, Omni,  E24 och Podme. 

Varje dag använder nästan sju miljoner människor våra redaktörstyrda medier för att bli uppdaterade, engagerade och underhållna – genom text, ljud, bilder och video. Förtroendet från våra användare är helt avgörande för oss. Och för att upprätthålla det förtroendet är vi fokuserade på fakta, verifierbarhet och transparens. 

Våra 2800 anställda är baserade i Oslo, Bergen, Stavanger, Stockholm, Helsingfors, Kraków och Gdańsk. Och vi är beroende av dem alla för att lyckas, genom nära samarbete över redaktioner, produkt- och teknologimiljöer och prenumerations- och annonsenheter. 

Det som började som Christian Schibsteds lilla boktryckeriverksamhet i dåvarande Christiania (Oslo) 1839, är idag ett av Nordens ledande medieföretag. Vår journalistik har informerat folk, byggt gemenskap, avslöjat maktmissbruk och stärkt demokratier i nästan tvåhundra år. Våra demokratier är beroende av oberoende journalistik. Det är vårt uppdrag.

Följ Schibsted Media

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Schibsted Media

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye