XXL

XXL lanserar Bounce – ett nytt träningsmärke för kvinnor

Dela

XXL inleder det nya året med att stärka sin satsning på egna varumärken. Nu lanseras det nya träningsvarumärket Bounce, framtaget för första gången i nära samarbete med en anställd XXL-expert för att säkerställa en djup förståelse för kundernas behov. Bounce erbjuder en kollektion för kvinnor som vill kombinera hög kvalitet och funktionalitet med ett rimligt pris.

Nya träningsvarumärket, Bounce.
Nya träningsvarumärket, Bounce. Fotograf: Frank Holm.

Som försäljningschef på XXL har jag använt mina insikter om kundernas behov och marknadstrender för att utveckla Bounce. Genom noggrann analys av försäljningsdata och värdefull kundfeedback har vi skapat ett fantastiskt sortiment som möter efterfrågan på attraktiva och prisvärda träningskläder för kvinnor. Med Bounce vill vi verkligen visa att vi satsar på kvinnan. Jag är övertygad att Bounce kommer stärka XXL:s position inom egna varumärken och ta platsen som ny uppskattad favorit hos våra kunder, säger Elin Nilsson, Försäljningschef på XXL Sverige och meddesigner av Bounce.

null
Elin Nilsson, Försäljningschef på XXL Sverige och meddesigner av Bounce. Fotograf: Frank Holm.

Som en viktig del av strategin Reset & Rethink, stärker XXL uppmärksamheten på egna varumärken. Och det har gett resultat: intäkterna från egna varumärken inom textil ökade med 34 procent under tredje kvartalet 2024, jämfört med samma period förra året.

Efter framgångarna med Stormberg, Pilago och MacKenzie introducerar XXL nu Bounce, en ny träningskollektion för kvinnor.

Ett nytt märke för moderna behov
Bounce är designat för kvinnor som vill ha bekväma, funktionella och stilrena träningskläder – till ett överkomligt pris. Kollektionen är anpassad för en rad olika aktiviteter som styrketräning, yoga, löpning och vardaglig fysisk aktivitet.

Namnet Bounce är inspirerat av rörelse, energi och uthållighet och reflekterar varumärkets vision om att göra träning tillgänglig för fler.

Första kollektionen från Bounce innehåller:

  • Tights (både korta och långa)
  • Träningsbyxor
  • Jackor och tröjor
  • T-shirts
  • Sport-BH:ar
  • Tillbehör som väskor, strumpor och pannband

Nyckelord

Kontakter

Bilder

Nya träningsvarumärket, Bounce.
Nya träningsvarumärket, Bounce.
Fotograf: Frank Holm.
Ladda ned bild
Elin Nilsson, Försäljningschef på XXL Sverige och meddesigner av Bounce.
Elin Nilsson, Försäljningschef på XXL Sverige och meddesigner av Bounce.
Fotograf: Frank Holm.
Ladda ned bild
Nya kollektionen Bounce är full med nyheter.
Nya kollektionen Bounce är full med nyheter.
Fotograf: Frank Holm.
Ladda ned bild
Bounce är utvecklad för bland annat yoga.
Bounce är utvecklad för bland annat yoga.
Fotograf: Frank Holm.
Ladda ned bild
Bouncekollektionen passar perfekt till löpning.
Bouncekollektionen passar perfekt till löpning.
Fotograf: Frank Holm.
Ladda ned bild
Bounce, utvecklat med fokus på kvinnan.
Bounce, utvecklat med fokus på kvinnan.
Fotograf: Frank Holm.
Ladda ned bild
Nya kollektionen Bounce.
Nya kollektionen Bounce.
Fotograf: Frank Holm.
Ladda ned bild
Bounce, logotyp.
Bounce, logotyp.
Ladda ned bild

Sports Unite All

XXL är ett börsnoterat bolag inom sport och friluftsliv med verksamhet i Norge, Sverige och Finland. Har över 80 butiker och är Nordens ledande sportbutik online.

XXL erbjuder välkända varumärken till lägsta priser och har samlat många aktiviteter under samma tak.

XXL har totalt 5 000 anställda och huvudkontor i Oslo. Vårt svenska servicekontor finns i Bromma i Stockholm.

Följ XXL

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från XXL

XXLs nysatsning – öppnar Pop-Up butik mitt i Stockholm tillsammans med Oakley14.11.2024 12:00:00 CET | Pressmeddelande

För första gången i XXLs historia, öppnas nu en Pop-Up butik tillsammans med Oakley. Invigningen på XXL City i Stockholm, hörnet Hamngatan/Regeringsgatan med över 300 000 passerande människor varje vecka, är nu på fredag den 15 november klockan 10.00. Nysatsningen kommer ta Oakleyupplevelsen till nästa nivå och nyheter från det ledande varumärket kommer finnas samlade under ett och samma tak – mitt i Stockholm.

XXLs nya varuhus i Växjö slår upp dörrarna på fredag – ännu mer fokus på skor och löparupplevelsen25.9.2024 12:00:00 CEST | Pressmeddelande

På fredag den 27 september klockan 10.00, öppnar XXL sitt nya varuhus på Marketenterivägen 3 (K-Rautas tidigare lokaler) i Växjö. Den nya placeringen och ett uppdaterat varuhuskoncept kommer sätta kunden ännu mer i fokus. Växjövaruhuset har länge varit känt i hela landet som en destination för sport och friluftsartiklar generellt och löparskor specifikt. Skoavdelningen tillåts nu att uppta en ännu större andel av varuhuset, och kommer att fortsätta hålla Växjöborna i rörelse.

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye