M Sverige

Riksförbundet M Sverige starkaste varumärket

Dela

Riksförbundet M Sverige har tilldelats Swedish Brand Award som starkaste varumärke i kategorin intresseorganisationer efter att cirka 4 500 konsumenter gett sina omdömen.
– Det är med både glädje och stolthet vi tar emot priset, säger Heléne Lilja, vd M Sverige.

Evimetrix, som arbetar med kund-, varumärkes- och medarbetarundersökningar, gör årligen en varumärkesmätning som baseras på konsumenternas uppfattning. Till årets rapport har över 400 varumärken undersökts i 35 olika branscher, och cirka 4 500 konsumenter har tillfrågats. Undersökningen tittar i huvudsak på två frågor: kännedom om varumärket och kundnöjdhet.

Baserat på resultatet av Evimetrix undersökning utses årets starkaste varumärke inom ett antal kategorier, och dessa tilldelas Swedish Brand Award. I kategorin intresseorganisationer bedömdes Riksförbundet M Sverige som 2025 års starkaste varumärke.

– Vi är väldigt glada och stolta, säger Heléne Lilja, vd M Sverige. M Sveriges varumärke, med ett stiliserat M och tre kronor på röd botten har varit känt i över 100 år. Men Swedish Brand Award handlar om mer än att känna igen en logga. Det höga resultatet i Evimetrix kundnöjdhetsundersökning är ett resultat av ett fantastiskt team hos M Sverige som arbetar för att våra medlemmar och andra trafikanter ska känna sig trygga i trafiken och med sitt bilägande.

Riksförbundet M Sverige är en konsumentorganisation för bilister och andra trafikanter, som i över 100 år arbetat för ökad trafiksäkerhet och stärkt konsumenträtt. I dag har dessutom frågan om en omställning från fossila bränslen fått stort fokus i riksförbundets verksamhet. M Sverige förmedlar försäkringslösningar för fordon, hem och fritid, utfärdar internationella körkort och erbjuder medlemmar personlig rådgivning inom juridik, teknik och bilresor.

– Våra egna undersökningar visar samma sak som Evimetrix, våra medlemmar och kunder är mycket nöjda med det arbete som utförs av M Sverige. Det är väldigt roligt att det nu även uppmärksammas av andra, säger Heléne Lilja.

Nyckelord

Kontakter

Riksförbundet M Sverige är med 70 000 medlemmar Sveriges största konsumentorganisation för bilister och andra trafikanter. Under sin 100 år långa historia har organisationen gett sina medlemmar stöd, råd och inspiration för säkrare och roligare bilresor. M Sverige arbetar för en hållbar, säker och tillgänglig mobilitet. Samtidigt fortsätter engagemanget för trafiksäkerhet och bilkonsumenters rättigheter.

Följ M Sverige

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från M Sverige

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye