A Non Smoking Generation

A Non Smoking Generation x Iza och Elle lanserar halsband för ungas hälsa

Dela

Inför jul lanserar A Non Smoking Generation ett halsband i samarbete med Iza och Elle Cryssanthander, Sveriges största Tiktok-profiler och organisationens nya ambassadörer. Smycket är en symbol för alla barns och ungas rätt till god hälsa och samtidigt en gåva som bidrar till organisationens tobaksförebyggande arbete.

A Non Smoking Generations varumärke är starkt förknippat med den klassiska t-shirten som togs fram vid starten 1979, och sedan dess har privatpersoner kunnat stödja organisationens arbete genom att köpa olika typer av kläder och produkter med Non Smoking-loggan. För första gången lanserar de nu ett halsband som en del av ett samarbete med de 15-åriga tvillingsystrarna och Tiktok-profilerna Iza och Elle Cryssanthander. Iza och Elle har marknadsfört halsbandet i deras kanaler med en räckvidd på totalt cirka sex miljoner. En rad andra profiler med många unga följare, såsom Theoz, artist och influencer, och Beatrice Reiman, Youtube-profil och influencer, har också delat bilder på halsbandet för att visa sitt stöd för en tobaksfri generation.

-       Vi har under hela vår uppväxt sportat på ett eller annat sätt och har alltid känt att hälsa är viktigt, och att hålla sig borta från rökning och tobak har för oss då varit en självklarhet och det önskar vi att det vore för alla. Att vi kan vara med och bidra till det genom detta halsband känns otroligt viktigt, säger Iza och Elle Cryssanthander.

A Non Smoking Generation hoppas att halsbandet hamnar på många önskelistor inför jul, och att alla som bär halsbandet ser det som en fin accessoar och värdefull påminnelse om att värna om sin egen och andras hälsa. Halsbandet finns att köpa på nonsmoking.se och kostar 279 kronor. Samtliga intäkter går direkt till organisationens arbete med att skapa förutsättningar för ungdomar att förbli tobaksfria.

-       Vårt nya halsband är den perfekta julklappen i år. Det är enkelt att köpa hemifrån via nätet, kommer i en fin förpackning och framför allt är det en fin och betydelsefull gåva både för mottagaren och för vårt viktiga arbete för ungas hälsa, säger Helen Stjerna, generalsekreterare A Non Smoking Generation.

 

För mer information, vänligen kontakta:

Helen Stjerna, generalsekreterare A Non Smoking Generation: 073-339 36 44

Stina Cryssanthander, Iza och Elles manager: 070-180 81 80

Bilder

Om

A Non Smoking Generation
A Non Smoking Generation
Skicka brev: Box 555 12/ Besök: Järntorget 78
102 04 Stockholm

08-10 93 00http://www.nonsmoking.se/

Stiftelsen En Rökfri Generation

Stiftelsen A Non Smoking Generation har sedan 1979 verkat för att barn och ungdomar själva ska välja att inte börja använda tobak. Organisationen arbetar aktivt för att begränsa tobakens plats i samhället och skapa skyddande miljöer för barn och ungdomar.

 

Följ A Non Smoking Generation

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från A Non Smoking Generation

Unga luras in i missbruk genom influencer-marketing2.2.2021 06:00:00 CET | Pressmeddelande

Tobaksindustrin lägger miljontals kronor på att anlita influencers, artister och kända personer för att locka ungdomar in i ett skadligt nikotinmissbruk. Det avslöjar en ny undersökning som genomförts av Meltwater på uppdrag av A Non Smoking Generation. Undersökningen visar även på stora brister i medias granskning av tobaksindustrin som tillåts marknadsföra sina produkter genom effektivt PR-arbete som motsvarar ett annonsvärde på 48 miljoner kronor bara under första halvåret 2020.

Ny kampanjfilm avslöjar ”Barnarbete i ny förpackning”23.10.2020 06:00:00 CEST | Pressmeddelande

Inför FN-dagen 2020 lanserar A Non Smoking Generation en ny version av kampanjfilmen "Du Bestämmer Själv". Filmen avslöjar att vitt snus och e-cigaretter, som blir alltmer populära bland unga, framställs av tobak som odlas av barnarbetare och orsakar enorma miljöproblem. Under hösten visas filmen i organisationens föreläsningsturné ”Barnarbete i ny förpackning” för att tusentals ungdomar runtom i Sverige ska få kunskap om hur tobak motverkar FN:s globala mål för hållbar utveckling.

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum