Abonnemangsjakt - Ökad prispress bland mobilabonnemang

När allt fler lågprisoperatörer introduceras på svenska marknaden så fortsätter priskriget - något som svenska kunder jublar över.

Det fortsätter röra sig på den svenska lågprisoperatörsmarknaden och när allt fler billiga operatörer dyker upp och ger sig in i leken, fortsätter det rådande priskriget. Det är numera inte det lättaste att hitta det bästa mobilabonnemanget men tanke på dagens stora utbud av operatörer. Därför tar också allt fler konsumenter hjälp av en jämförelsetjänst för att ställa olika operatörer mot varandra, vilket hjälper dem att få en bättre översikt av utbudet. Något som är säkert, är att det idag finns ett abonnemang för alla smaker, oavsett om man är på jakt efter fri surf, billiga priser eller korta bindningstider.

”I och med att allt fler fristående lågprisoperatörer introducerats på marknaden så har också priskriget fortsatt. Detta är en klar fördel för kunderna då du idag kan hitta det bästa mobilabonnemanget efter särskilda önskemål till väldigt förmånliga priser. Oavsett om du som kund prioriterar fri surf eller utlandssamtal,” säger pressansvarig på Abonnemangsjakt.

Ett annat fenomen som blivit allt vanligare är att många av de större operatörerna har ett separat varumärke eller syskonmärke, som lockar kunder med specifika erbjudanden och låga priser. Den växande trenden av fristående lågprisoperatörer är en klar fördel för konsumenterna, då det resulterar i fler attraktiva erbjudanden att välja mellan. Abonnemangspriserna hos lågprisoperatörerna har också fortsatt att pressas ned för att behålla kunderna när nya vassare lågprisoperatörer fortsätter dyker upp. Hur hållbart det här är i det långa loppet återstår dock att se.

Om Abonnemangsjakt

Abonnemangsjakt är en jämförelsetjänst där konsumenter enkelt kan få en bra överblick över marknadens bästa mobilabonnemang, mobiloperatörer, och kontantkort. Sajten listar även utvalda företagsabonnemang och familjeabonnemang för den som vill samla hela företaget eller familjen i ett och samma abonnemang och samtidigt pressa ned kostnaderna.

Namn: Mari Metsar

Epost: kontakt@abonnemangsjakt.se

Ny jämförelsesajt av billiga mobilabonnemang9.6.2021 10:22:56 CEST | Pressmeddelande

Det är en djungel att välja mobilabonnemang och olika erbjudanden förvirrar ofta konsumenten vilket som är bäst. För att underlätta detta har hemsidan Nyttmobilabonnemang.se startats, med syftet att hjälpa konsumenterna att hitta det bästa mobilabonnemanget till bäst pris. Genom jämförelser gjorda av branschexperter listas de bästa, målgruppsanpassade och billigaste mobilabonnemangen. Hemsidan uppdateras dagligen med aktiva rabatter och erbjudanden.