Schibsted

Aftonbladet kultur och Nätverkstan Kulturtidskrifter samarbetar på Bokmässan

Dela
I ett nytt samarbete kommer Aftonbladet kultur och Nätverkstan Kulturtidskrifter att dela monter under höstens bokmässa. Några av de som medverkar i det gemensamma programmet är Greta Thunberg, Jan Guillou, Karin Smirnoff, Tone Schunnesson, Alex Schulman och Achille Mbembe.
Aftonbladet kultur och Nätverkstan Kulturtidskrifter delar monter under höstens bokmässa. Foto: Aftonbladet
Aftonbladet kultur och Nätverkstan Kulturtidskrifter delar monter under höstens bokmässa. Foto: Aftonbladet

Med ett 60-tal programpunkter och en unik monter skapad av Sara Granér och Petra Valén ger samarbetet en stark närvaro och ett dynamiskt upplägg när mässan åter bjuder in publiken efter pandemins begränsningar.  

– Bokmässan är en viktig plats för Aftonbladet Kultur, där vi möter många av våra läsare och har en chans att hitta nya. Samarbetet med Nätverkstan Kulturtidskrifter gör att vi kommer kunna sätta ihop ett ännu skarpare och roligare program. Det känns väldigt roligt, säger Karin Pettersson, kulturchef på Aftonbladet.

Nätverkstan Kulturtidskrifter arbetar för att göra det fria ordet tillgängligt i det offentliga rummet. De fungerar som en plattform och ett resurscentrum för landets kulturtidskrifter.

Både Nätverkstan Kulturtidskrifter och Aftonbladet Kultur har sedan många år haft en självklar plats på Bokmässan. Årets samarbete vässar innehållet, breddar utbudet och stärker genomslaget ytterligare.

– För oss är det här en möjlighet att synliggöra landets kulturtidskrifter för fler! Vi ser att de är oerhört viktiga genom mängden obundna röster som kan komma till tals och ett format som bygger in långsamhet i informationsflödet. Tillsammans med Aftonbladet kan vi bredda diskussionen om olika mediers roll och samspelet dem emellan i offentligheten, säger Maria Felle, verksamhetsansvarig för Nätverkstan Kulturtidskrifter.

Bokmässan startar torsdagen den 22 september och Aftonbladet Kultur/Nätverkstan inleder programmet klockan 10.00. Programmet avslutas den klockan 16.00 söndagen den 25 september.

 
För ytterligare information, vänligen kontakta:
Karin Pettersson, kulturchef, Aftonbladet. E-post: karin.pettersson@aftonbladet.se.
Maria Felle, avdelningsansvarig kulturtidskrifterNätverkstan  Tel: 072-308 56 58. E-post: maria.felle@natverkstan.net.

Nyckelord

Kontakter

Bilder

Aftonbladet kultur och Nätverkstan Kulturtidskrifter delar monter under höstens bokmässa. Foto: Aftonbladet
Aftonbladet kultur och Nätverkstan Kulturtidskrifter delar monter under höstens bokmässa. Foto: Aftonbladet
Ladda ned bild

Om

Schibsted
Schibsted
Västra Järnvägsgatan 21
111 64 Stockholm

08 - 725 25 00https://www.schibsted.com

Schibsted är en familj av digitala varumärken med en stark position i Norden och cirka 6 000 anställda. Miljoner människor använder dagligen våra tjänster, genom marknadsplatser som Blocket, Finn och Oikotie; mediehus som Aftonbladet, Aftenposten, SvD och VG; och digitala tjänster som Lendo och Prisjakt. Vi hjälper också nya lovande företag att växa. Vår gemensamma mission ”empowering people in their daily lives” är förankrad i vårt mediearv och i en tradition av ständig förändring. Vår ambition är att upprätthålla ett transparent och öppet samhälle där vi kan lita på varandra.

Följ Schibsted

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Schibsted

Djurliv – Schibsted Brand Studio och FirstVet gör poddserie om livet med husdjur7.5.2024 11:35:47 CEST | Pressmeddelande

Hur vet jag att hundvalpen kommer från en bra uppfödare? Hur valpsäkrar jag mitt hem? Och vad gör jag när katten plötsligt kräks mitt i natten? Svaren ges i den nya podden ”Djurliv” där FirstVets chefsveterinär Caroline Caldemar ger råd till de som har ett husdjur eller är nyfiken på att skaffa ett. – Podcast är ett dynamiskt format där vi kan fortsätta utbilda om husdjurs välmående, säger Rebecca Crusoe, marknadschef på FirstVet.

Fyra nyckelfaktorer som påverkar användarnas förtroende för media30.4.2024 09:00:00 CEST | Pressmeddelande

En studie från Schibsted ger nya insikter kring vad det är som driver användarnas förtroende till media. Den går på djupet i vad det är som får människor att använda medier – och vad det är som får dem att betala för journalistiken. – Resultaten i studien tyder på att investeringar i förtroende kan vara en nyckel till att öka användarintäkterna, säger Agnes Stenbom, chef för IN/LAB & Trust Initiatives hos Schibsted.

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye