Aftonbladet kultur och Nätverkstan Kulturtidskrifter samarbetar på Bokmässan
Med ett 60-tal programpunkter och en unik monter skapad av Sara Granér och Petra Valén ger samarbetet en stark närvaro och ett dynamiskt upplägg när mässan åter bjuder in publiken efter pandemins begränsningar.
– Bokmässan är en viktig plats för Aftonbladet Kultur, där vi möter många av våra läsare och har en chans att hitta nya. Samarbetet med Nätverkstan Kulturtidskrifter gör att vi kommer kunna sätta ihop ett ännu skarpare och roligare program. Det känns väldigt roligt, säger Karin Pettersson, kulturchef på Aftonbladet.
Nätverkstan Kulturtidskrifter arbetar för att göra det fria ordet tillgängligt i det offentliga rummet. De fungerar som en plattform och ett resurscentrum för landets kulturtidskrifter.
Både Nätverkstan Kulturtidskrifter och Aftonbladet Kultur har sedan många år haft en självklar plats på Bokmässan. Årets samarbete vässar innehållet, breddar utbudet och stärker genomslaget ytterligare.
– För oss är det här en möjlighet att synliggöra landets kulturtidskrifter för fler! Vi ser att de är oerhört viktiga genom mängden obundna röster som kan komma till tals och ett format som bygger in långsamhet i informationsflödet. Tillsammans med Aftonbladet kan vi bredda diskussionen om olika mediers roll och samspelet dem emellan i offentligheten, säger Maria Felle, verksamhetsansvarig för Nätverkstan Kulturtidskrifter.
Bokmässan startar torsdagen den 22 september och Aftonbladet Kultur/Nätverkstan inleder programmet klockan 10.00. Programmet avslutas den klockan 16.00 söndagen den 25 september.
För ytterligare information, vänligen kontakta:
Karin Pettersson, kulturchef, Aftonbladet. E-post: karin.pettersson@aftonbladet.se.
Maria Felle, avdelningsansvarig kulturtidskrifterNätverkstan Tel: 072-308 56 58. E-post: maria.felle@natverkstan.net.
Nyckelord
Kontakter
Petter OvanderCommunication Specialist, Publishing
Tel:070-268 26 64petter.ovander@schibsted.comBilder
Om
Schibsted är en familj av digitala varumärken med en stark position i Norden och cirka 6 000 anställda. Miljoner människor använder dagligen våra tjänster, genom marknadsplatser som Blocket, Finn och Oikotie; mediehus som Aftonbladet, Aftenposten, SvD och VG; och digitala tjänster som Lendo och Prisjakt. Vi hjälper också nya lovande företag att växa. Vår gemensamma mission ”empowering people in their daily lives” är förankrad i vårt mediearv och i en tradition av ständig förändring. Vår ambition är att upprätthålla ett transparent och öppet samhälle där vi kan lita på varandra.
Följ Schibsted
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Schibsted
Djurliv – Schibsted Brand Studio och FirstVet gör poddserie om livet med husdjur7.5.2024 11:35:47 CEST | Pressmeddelande
Hur vet jag att hundvalpen kommer från en bra uppfödare? Hur valpsäkrar jag mitt hem? Och vad gör jag när katten plötsligt kräks mitt i natten? Svaren ges i den nya podden ”Djurliv” där FirstVets chefsveterinär Caroline Caldemar ger råd till de som har ett husdjur eller är nyfiken på att skaffa ett. – Podcast är ett dynamiskt format där vi kan fortsätta utbilda om husdjurs välmående, säger Rebecca Crusoe, marknadschef på FirstVet.
Omni vill få fler att rösta i EU-valet – inleder samarbete med Demoskop2.5.2024 15:00:00 CEST | Pressmeddelande
Omni lanserar idag en kampanj för att få fler att rösta i EU-valet. Som en del av satsningen inleds ett fördjupat samarbete kring opinionsundersökningar med Demoskop.
Tina Nordström tar över Godares grill-succé2.5.2024 07:05:00 CEST | Pressmeddelande
Aftonbladets och Schibsteds mat-universum Godare värvar Sveriges meste tv-kock, Tina Nordström, till sommarens stora matsatsning, ”Sommargrillen”. Det är fjärde sommaren som Godare erbjuder tittarna grillrecept i världsklass men också fjärde säsongen grilltillverkaren Weber går in som sponsor av satsningen.
Fyra nyckelfaktorer som påverkar användarnas förtroende för media30.4.2024 09:00:00 CEST | Pressmeddelande
En studie från Schibsted ger nya insikter kring vad det är som driver användarnas förtroende till media. Den går på djupet i vad det är som får människor att använda medier – och vad det är som får dem att betala för journalistiken. – Resultaten i studien tyder på att investeringar i förtroende kan vara en nyckel till att öka användarintäkterna, säger Agnes Stenbom, chef för IN/LAB & Trust Initiatives hos Schibsted.
Aftonbladets valkompass guidar med stöd av AI29.4.2024 07:00:00 CEST | Pressmeddelande
Aftonbladet lanserar i dag en Valkompass inför EU-valet med flera nyheter. För första gången kommer användarna kunna ta hjälp av AI-sammanställda för- och motargument, särskilt riktade mot unga. Valkompassen är starten på en serie satsningar Aftonbladet nu inleder inför EU-valet den 9 juni.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum