Aftonbladet kultur och Nätverkstan Kulturtidskrifter samarbetar på Bokmässan
Med ett 60-tal programpunkter och en unik monter skapad av Sara Granér och Petra Valén ger samarbetet en stark närvaro och ett dynamiskt upplägg när mässan åter bjuder in publiken efter pandemins begränsningar.
– Bokmässan är en viktig plats för Aftonbladet Kultur, där vi möter många av våra läsare och har en chans att hitta nya. Samarbetet med Nätverkstan Kulturtidskrifter gör att vi kommer kunna sätta ihop ett ännu skarpare och roligare program. Det känns väldigt roligt, säger Karin Pettersson, kulturchef på Aftonbladet.
Nätverkstan Kulturtidskrifter arbetar för att göra det fria ordet tillgängligt i det offentliga rummet. De fungerar som en plattform och ett resurscentrum för landets kulturtidskrifter.
Både Nätverkstan Kulturtidskrifter och Aftonbladet Kultur har sedan många år haft en självklar plats på Bokmässan. Årets samarbete vässar innehållet, breddar utbudet och stärker genomslaget ytterligare.
– För oss är det här en möjlighet att synliggöra landets kulturtidskrifter för fler! Vi ser att de är oerhört viktiga genom mängden obundna röster som kan komma till tals och ett format som bygger in långsamhet i informationsflödet. Tillsammans med Aftonbladet kan vi bredda diskussionen om olika mediers roll och samspelet dem emellan i offentligheten, säger Maria Felle, verksamhetsansvarig för Nätverkstan Kulturtidskrifter.
Bokmässan startar torsdagen den 22 september och Aftonbladet Kultur/Nätverkstan inleder programmet klockan 10.00. Programmet avslutas den klockan 16.00 söndagen den 25 september.
För ytterligare information, vänligen kontakta:
Karin Pettersson, kulturchef, Aftonbladet. E-post: karin.pettersson@aftonbladet.se.
Maria Felle, avdelningsansvarig kulturtidskrifterNätverkstan Tel: 072-308 56 58. E-post: maria.felle@natverkstan.net.
Nyckelord
Kontakter
Petter OvanderCommunication Specialist, Publishing
Tel:070-268 26 64petter.ovander@schibsted.comBilder
Om
Schibsted är en familj av digitala varumärken med en stark position i Norden och cirka 6 000 anställda. Miljoner människor använder dagligen våra tjänster, genom marknadsplatser som Blocket, Finn och Oikotie; mediehus som Aftonbladet, Aftenposten, SvD och VG; och digitala tjänster som Lendo och Prisjakt. Vi hjälper också nya lovande företag att växa. Vår gemensamma mission ”empowering people in their daily lives” är förankrad i vårt mediearv och i en tradition av ständig förändring. Vår ambition är att upprätthålla ett transparent och öppet samhälle där vi kan lita på varandra.
Följ Schibsted
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Schibsted
Hälften av second hand-köpen ersätter ett nytt köp14.6.2024 12:49:59 CEST | Pressmeddelande
Idag släpper Schibsted Marketplaces sin Second-Hand Effect-rapport som undersöker påverkan och fördelar med att köpa second-hand på marknadsplatserna Blocket, FINN, Tori och DBA.
Aftonbladet och SvD fortsätter växa digitala användarintäkter7.6.2024 07:01:00 CEST | Pressmeddelande
Krävande makroekonomi, hög inflation och höga räntor har fortsatt utmana boksluten för Schibsteds svenska mediehus. Framför allt annonsmarknaden har varit utmanande och lyft först i fjärde kvartalet. Prenumerationsaffären har, trots en stram ekonomi för hushållen, varit stabil. SvD redovisar ett rörelseresultat på 72 MSEK (64 MSEK) för 2023, medan Aftonbladet landar ett resultat på 38 MSEK (55 MSEK).
Sportbladet storsatsar på fotbolls-EM4.6.2024 07:01:00 CEST | Pressmeddelande
En dedicerad EM-podd, en 196-sidig EM-bibel och flera specialavsnitt av Fotbollsresan med Niva och Nordström. Det är tre av grundpelarna när Sportbladet nu på allvar drar igång fotbolls-EM. Erik Niva och Simon Bank är på plats på EM tillsammans med Johanna Frändén, Frida Fagerlund, Linn Nordström och Makoto Asahara.
Rockbjörnen intar Gröna Lund – avslutar livesommaren med musikfest3.6.2024 08:01:00 CEST | Pressmeddelande
Rockbjörnen, Aftonbladets och svenska folkets stora musikpris, intar i år Gröna Lund. Den 18 september fylls nöjesparken med sommarens hetaste artister – och omkring 8 000 engagerade fans. Det blir en livesänd prisutdelning där svenska folket röstat fram alla pristagarna.
Hanne Kjöller till Svenska Dagbladet3.6.2024 07:01:00 CEST | Pressmeddelande
SvD värvar författaren, sjuksköterskan och DN-kolumnisten Hanne Kjöller, i augusti blir hon ny krönikör på ledarsidan. – Det är en av Sveriges mest tongivande, spännande och nyfikna röster som nu ansluter till ledarredaktionen. Hon kommer att tillföra nya perspektiv, inte minst genom sitt patos och sitt mod att våga vara motvalls, säger Tove Lifvendahl, politisk chefredaktör.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum