Schibsted

Aftonbladets lanserar digitalt alternativ till Almedalen

Dela
Aftonbladet lanserar nu ett digitalt Almedalen, med fokus på det som ursprungligen var tanken med veckan: politiken och sakfrågorna. “Stora delar av det politiska samtalet har tystnat under coronapandemin, nu tar vi initiativ för att lyfta det under en vecka som redan är tätt förknippad med politik”, säger Karin Schmidt, redaktionschef för Aftonbladet.
Aftonbladet lyfter sakfrågorna och genomför en digital politikvecka tillsammans med läsarna. Det blir ett Almedalen med mycket politik, men inget rosémingel. Foto: Björn Lindahl/Aftonbladet
Aftonbladet lyfter sakfrågorna och genomför en digital politikvecka tillsammans med läsarna. Det blir ett Almedalen med mycket politik, men inget rosémingel. Foto: Björn Lindahl/Aftonbladet

Aftonbladet bjuder nu in alla riksdagspartier till en öppen dialog med stora delar av det svenska folket: våra läsare och användare. Under en sommarvecka i slutet av juni och början av juli sätts politiken och de stora samhällsfrågorna i centrum. Tillsammans med partierna och läsarna bereder vi plats för en digital politikvecka i Almedalens anda.   

– Almedalsveckan är världsberömd som ett demokratiskt projekt, men är nu inställd. Stora delar av det politiska samtalet har tystnat under coronapandemin, nu tar vi initiativ för att lyfta det under en vecka som redan är tätt förknippad med politik. Några rosémingel blir det dock inte, här är det politiken och sakfrågorna som påverkar oss alla som står i centrum, säger Karin Schmidt, redaktionschef på Aftonbladet. 

Den 7 maj i år svarade Sveriges statsminister Stefan Löfven på ett stort antal frågor från Aftonbladets läsare. Också under den här veckan kommer publiken att medverka. På Aftonbladet blir det politiska samtalet därmed tillgängligt för alla. 

Måndagen den 29 juni drar Aftonbladets politikvecka igång. 

 
För ytterligare information, vänligen kontakta:
Martin Schori, chef för gräv & story, Aftonbladet.Tel: 070-161 99 47. E-post: martin.schori@aftonbladet.se
Olivia Svenson, projektledare, Aftonbladet. E-post: olivia.svenson@aftonbladet.se
Eric Rosén, biträdande redaktör, Aftonbladet. Tel: 070-474 22 51. E-post: eric.rosen@aftonbladet.se

Nyckelord

Bilder

Aftonbladet lyfter sakfrågorna och genomför en digital politikvecka tillsammans med läsarna. Det blir ett Almedalen med mycket politik, men inget rosémingel. Foto: Björn Lindahl/Aftonbladet
Aftonbladet lyfter sakfrågorna och genomför en digital politikvecka tillsammans med läsarna. Det blir ett Almedalen med mycket politik, men inget rosémingel. Foto: Björn Lindahl/Aftonbladet
Ladda ned bild

Om

Schibsted
Schibsted
Kungsbron 13
111 22 Stockholm

08 - 725 25 00https://www.schibsted.com

Följ Schibsted

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Schibsted

Aftonbladet och SvD fortsätter växa digitala användarintäkter7.6.2024 07:01:00 CEST | Pressmeddelande

Krävande makroekonomi, hög inflation och höga räntor har fortsatt utmana boksluten för Schibsteds svenska mediehus. Framför allt annonsmarknaden har varit utmanande och lyft först i fjärde kvartalet. Prenumerationsaffären har, trots en stram ekonomi för hushållen, varit stabil. SvD redovisar ett rörelseresultat på 72 MSEK (64 MSEK) för 2023, medan Aftonbladet landar ett resultat på 38 MSEK (55 MSEK).

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye