Aftonbladets lanserar digitalt alternativ till Almedalen

Aftonbladet lanserar nu ett digitalt Almedalen, med fokus på det som ursprungligen var tanken med veckan: politiken och sakfrågorna. “Stora delar av det politiska samtalet har tystnat under coronapandemin, nu tar vi initiativ för att lyfta det under en vecka som redan är tätt förknippad med politik”, säger Karin Schmidt, redaktionschef för Aftonbladet.

Aftonbladet lyfter sakfrågorna och genomför en digital politikvecka tillsammans med läsarna. Det blir ett Almedalen med mycket politik, men inget rosémingel. Foto: Björn Lindahl/Aftonbladet

Aftonbladet bjuder nu in alla riksdagspartier till en öppen dialog med stora delar av det svenska folket: våra läsare och användare. Under en sommarvecka i slutet av juni och början av juli sätts politiken och de stora samhällsfrågorna i centrum. Tillsammans med partierna och läsarna bereder vi plats för en digital politikvecka i Almedalens anda.

– Almedalsveckan är världsberömd som ett demokratiskt projekt, men är nu inställd. Stora delar av det politiska samtalet har tystnat under coronapandemin, nu tar vi initiativ för att lyfta det under en vecka som redan är tätt förknippad med politik. Några rosémingel blir det dock inte, här är det politiken och sakfrågorna som påverkar oss alla som står i centrum, säger Karin Schmidt, redaktionschef på Aftonbladet.

Den 7 maj i år svarade Sveriges statsminister Stefan Löfven på ett stort antal frågor från Aftonbladets läsare. Också under den här veckan kommer publiken att medverka. På Aftonbladet blir det politiska samtalet därmed tillgängligt för alla.

Måndagen den 29 juni drar Aftonbladets politikvecka igång.

Martin Schori, chef för gräv & story, Aftonbladet.Tel: 070-161 99 47. E-post: martin.schori@aftonbladet.se
Olivia Svenson, projektledare, Aftonbladet. E-post: olivia.svenson@aftonbladet.se
Eric Rosén, biträdande redaktör, Aftonbladet. Tel: 070-474 22 51. E-post: eric.rosen@aftonbladet.se

Insurello tar in ytterligare 75 miljoner kronor för internationell expansion - Schibsted bland investerarna26.6.2020 15:52:56 CESTPressmeddelande

Insurello, som hjälper konsumenter att få rätt ersättning från försäkringsbolag, tar in ytterligare 75 miljoner kronor i en investeringsrunda, ledd av Inventure med Schibsted som co-lead. Även Luminar Ventures fortsätter att investera i bolaget. De nya storinvesteringarna kommer efter Insurellos förvärv av Ifdelayed som hjälper privatpersoner att få rätt mot flygbolag vid förseningar, och ska nu bana väg för en internationell expansion.

Fansen kan sätta färg på Sportbladets bakgrund i Unibets nya kampanj22.6.2020 11:45:00 CESTPressmeddelande

Lagom till den allsvenska premiären kan alla fans nu låta sitt favoritlag färga Sportbladets bakgrund – med både klubbens färger och emblem som en integrerad del av sajten. En lösning utvecklad av Schibsted Tailor Made Solutions tillsammans med Unibet. ”Ett klockrent sätt för oss att engagera supportrarna och låta deras kärlek till klubben synas”, säger Raúl Valencia López, marknadschef på Unibet.