Aftonbladets lanserar digitalt alternativ till Almedalen
Aftonbladet bjuder nu in alla riksdagspartier till en öppen dialog med stora delar av det svenska folket: våra läsare och användare. Under en sommarvecka i slutet av juni och början av juli sätts politiken och de stora samhällsfrågorna i centrum. Tillsammans med partierna och läsarna bereder vi plats för en digital politikvecka i Almedalens anda.
– Almedalsveckan är världsberömd som ett demokratiskt projekt, men är nu inställd. Stora delar av det politiska samtalet har tystnat under coronapandemin, nu tar vi initiativ för att lyfta det under en vecka som redan är tätt förknippad med politik. Några rosémingel blir det dock inte, här är det politiken och sakfrågorna som påverkar oss alla som står i centrum, säger Karin Schmidt, redaktionschef på Aftonbladet.
Den 7 maj i år svarade Sveriges statsminister Stefan Löfven på ett stort antal frågor från Aftonbladets läsare. Också under den här veckan kommer publiken att medverka. På Aftonbladet blir det politiska samtalet därmed tillgängligt för alla.
Måndagen den 29 juni drar Aftonbladets politikvecka igång.
För ytterligare information, vänligen kontakta:
Martin Schori, chef för gräv & story, Aftonbladet.Tel: 070-161 99 47. E-post: martin.schori@aftonbladet.se
Olivia Svenson, projektledare, Aftonbladet. E-post: olivia.svenson@aftonbladet.se
Eric Rosén, biträdande redaktör, Aftonbladet. Tel: 070-474 22 51. E-post: eric.rosen@aftonbladet.se
Nyckelord
Bilder
Om
Följ Schibsted
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Schibsted
Hälften av second hand-köpen ersätter ett nytt köp14.6.2024 12:49:59 CEST | Pressmeddelande
Idag släpper Schibsted Marketplaces sin Second-Hand Effect-rapport som undersöker påverkan och fördelar med att köpa second-hand på marknadsplatserna Blocket, FINN, Tori och DBA.
Aftonbladet och SvD fortsätter växa digitala användarintäkter7.6.2024 07:01:00 CEST | Pressmeddelande
Krävande makroekonomi, hög inflation och höga räntor har fortsatt utmana boksluten för Schibsteds svenska mediehus. Framför allt annonsmarknaden har varit utmanande och lyft först i fjärde kvartalet. Prenumerationsaffären har, trots en stram ekonomi för hushållen, varit stabil. SvD redovisar ett rörelseresultat på 72 MSEK (64 MSEK) för 2023, medan Aftonbladet landar ett resultat på 38 MSEK (55 MSEK).
Sportbladet storsatsar på fotbolls-EM4.6.2024 07:01:00 CEST | Pressmeddelande
En dedicerad EM-podd, en 196-sidig EM-bibel och flera specialavsnitt av Fotbollsresan med Niva och Nordström. Det är tre av grundpelarna när Sportbladet nu på allvar drar igång fotbolls-EM. Erik Niva och Simon Bank är på plats på EM tillsammans med Johanna Frändén, Frida Fagerlund, Linn Nordström och Makoto Asahara.
Rockbjörnen intar Gröna Lund – avslutar livesommaren med musikfest3.6.2024 08:01:00 CEST | Pressmeddelande
Rockbjörnen, Aftonbladets och svenska folkets stora musikpris, intar i år Gröna Lund. Den 18 september fylls nöjesparken med sommarens hetaste artister – och omkring 8 000 engagerade fans. Det blir en livesänd prisutdelning där svenska folket röstat fram alla pristagarna.
Hanne Kjöller till Svenska Dagbladet3.6.2024 07:01:00 CEST | Pressmeddelande
SvD värvar författaren, sjuksköterskan och DN-kolumnisten Hanne Kjöller, i augusti blir hon ny krönikör på ledarsidan. – Det är en av Sveriges mest tongivande, spännande och nyfikna röster som nu ansluter till ledarredaktionen. Hon kommer att tillföra nya perspektiv, inte minst genom sitt patos och sitt mod att våga vara motvalls, säger Tove Lifvendahl, politisk chefredaktör.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum