Allt pekar på medalj i Minsk

Igår reste den svenska damtruppen till Minsk där Europeiska Spelen 2019 avgörs. Med start imorgon, den 26 juni till den 28 juni tävlar tjejerna och SBF hann med att ta pulsen och känna lite på stämningen i truppen innan avfärden från Arlanda igår.

Den svenska damtruppen innan avfärd till ES i Minsk

Ett sista genrep innan Europeiska Spelen22.5.2019 14:13:17 CESTNyheter

Svenska damerna med Jenny Fransson i spetsen åker idag till italienska Sassari som ett sista genrep inför Europeiska Spelen i slutet av juni. ES-platsen i 62 kg är fortfarande vidöppen där Sassari är sista chansen för tre tjejer att visa framfötterna. Frågan är vem av VM-trean från 2017; Johanna Mattsson, EM-trean från 2018; Henna Johansson och årets Svenske mästare; Moa Nygren som tar ES-platsen, Ja det återstår att se.