Augustinyheter på IKEA

Gör en kreativ omstart med höstens nyheter på IKEA Höstens nyheter på IKEA uppmanar till en kreativ omstart genom att kombinera saker på ett nytt sätt och göra våra rum mer flexibla och mångfunktionella. Bland nyheterna finns nya förvaringslösningar och textilier med inslag av pasteller i allt från moderna, grafiska mönster till det mer traditionellt blommiga.

En av höjdpunkterna bland nyheterna är det modulära förvaringssystemet ENHET, som passar lika bra i köket som i bad- och tvättrummet. Den har ett spännande utseende med både öppen och stängd förvaring som finns tillgänglig i olika färdiga förvaringslösningar och färger. Badrumssortimentet är även utökat med dusch-väggar i härdat glas.

Välkända hyllsystemet IVAR har fått nytillskott till serien med stilrena dörrar i bambu och ett lite tuffare skåp i lackerat stål och dörrar i grått nät. Till nyheterna hör också en superbekväm soffa, ett utdragbart matbord i björk och två taklampor som är designade i modern respektive traditionell stil. Det kommer såklart också nya accessoarer som krukor, vaser och kuddfodral.

Mycket nöje!

Säljstart: Augusti till oktober, 2020 i alla IKEA-varuhus och på IKEA.se

Ladda ner högupplösta bilder: Bildbanken
Läs mer: Pressmaterial (Pdf)

IKEAs vision är att skapa en bättre vardag för de många människorna, vilka innefattar våra medarbetare, våra kunder och alla människor vår verksamhet berör. IKEA-produkterna består av rätt kombination av form, funktion, kvalitet, hållbarhet och ett lågt pris – vi kallar det Demokratisk design. IKEA grundades i Älmhult 1943. Idag finns 20 IKEA-varuhus, IKEA Kök samt e-handel i Sverige. Varuhusen hade 37 miljoner besök och IKEA.se 113 miljoner besök under verksamhetsåret 2019. I Sverige finns cirka 12 500 medarbetare inom Ingka-koncernen, varav cirka 9 400 inom varuhusorganisationen.

Ingka Group ökar sina hållbarhetsinvesteringar med över 6 miljarder kronor under hela kommande år2.9.2020 16:04:09 CESTPressmeddelande

Ingka Group kommer att öka sina investeringar med syfte att nå IKEA:s övergripande mål att bli klimatpositivt till år 2030*. Under kommande 12 månader har koncernen åtagit sig att investera cirka 6 miljarder kronor i företag, lösningar och i den egna verksamheten, vilket innebär att den totala summan för investeringar i hållbarhet uppgår till 3,8 miljarder euro – närmare 40 miljarder kronor.

Lek, visa upp och lek om igen: IKEA och LEGO Group lanserar kreativ lösning som förenar lek och förvaring27.8.2020 09:00:15 CESTPressmeddelande

Idag kan IKEA of Sweden AB och LEGO Group avslöja resultatet av sitt samarbete. De två varumärkena har slagit sina påsar ihop för att skapa en lekfull förvaringslösning, BYGGLEK. BYGGLEK består av en serie förvaringslådor med LEGO® knoppar och en uppsättning specialgjorda klossar som uppmuntrar till lek och gör förvaringen i hemmet lite roligare. BYGGLEK säljs i alla svenska IKEA varuhus och på IKEA.se från och med den 1 oktober 2020.