Badou Jack och Alexandra Nilsson (f.d. Kissie) i samtal

I en tid där vi lever i våra egna filterbubblor och tenderar att omge oss med liktänkande träffar vi väldigt sällan människor som tycker annorlunda än oss själva. För att råda bot på det finns nu i december O-matcharen – en tjänst där du o-matchas till ett samtal med någon vars väg kanske inte hade korsats med din.

Pressbild O-matcharen. Alexandra Nilsson och Badou Jack.

För att visa hur intressanta samtal det kan bli har kända profiler o-matchats, som livskonstnären Edward Blom, entreprenören Per Holknekt, artisten Parham, poddaren Julia Frändfors, artisten Janice, bloggaren Anita ”Lady Silver” Looström och boxaren Badou Jack och influencern Alexandra Nilsson (f.d. Kissie).

– Vi är många som lider av tvärsäkerhet, även jag är drabbad. Med O-matcharen finns det något intressant i att lyssna in och ta till sig andra perspektiv och öppna upp för andra åsikter. Kanske till och med hitta något som är det bättre än det gamla invanda tankesättet, säger Johanna Sahlman, Head of Halebop.

I samtalet mellan Badou och Alexandra får vi höra dem prata om allt från offentliga toaletter till personliga kockar och hur man kan ska bete sig på en nakenstrand.

Varje dag mellan den 1–24 december går det att anmäla sig för att bli o-matchad med personer från hela landet. För att registrera sig på O-matcharen eller lyssna på samtalen mellan profilerna går man in på https://o-matcharen.se/.

Johanna Sahlman, Head of Halebop, 072-540 66 60, johanna.sahlman@halebop.se

Pressbild O-matcharen. Alexandra Nilsson och Badou Jack.