Branäsgruppen anställer restaurangchef

Sveriges största privatägda skidanläggningsföretag; Branäsgruppen, har 16 serveringsställen med en total årlig omsättning på 75 miljoner kronor. Nu anställs en restaurangchef för att ytterligare höja kvalitet och upplevelse.

Branäsgruppen är Sveriges största privatägda skidanläggningsföretag med sex skidanläggningar i storstadsnära lägen i Sverige. Företaget är även en stor aktör inom restaurang genom att de äger och driver alla serveringsställen på skidanläggningarna. Totalt har Branäsgruppen 16 serveringsställen med en total årlig omsättning på 75 miljoner kronor.

Ansvaret för restaurangverksamheten har tidigare legat under Branäsgruppens försäljningschef samt gruppens VD. Nu tar företaget ett målinriktat kliv framåt och anställer Wisam Salim som ansvarig för Branäsgruppens totala restaurangverksamhet.

Wisam kommer senast från hotell Ronja i Vimmerby och har en bakgrund som ansvarig för restaurangerna på Astrid Lindgrens Värld. En verksamhet som delar många likheter med Branäsgruppens verksamhet. Målgruppen är barnfamiljer, produkten sträcker sig från fika till middagsmat och de anställda är unga och säsongsanställda.

-Det är en härlig utmaning att driva restaurangverksamhet utifrån våra förutsättningar. Vi är stolta över våra restauranger och vi är förväntansfulla över att välkomna Wisam, hans engagemang och hans erfarenhet i arbetet med att ytterligare höja kvaliteteten på produkten säger Anders Kjällström, VD på Branäsgruppen.

Tjänsten tillträds 1 september och är stationerad på huvudkontoret i Karlstad.

054132600

Branäsgruppen är Sveriges största privatägda skidkoncern och ägare till skidanläggningarna Branäs, Kungsberget, Vallåsen, Ulricehamn Ski Center, Storstenshöjden och Tolvmannabacken.

Snöproduktionen har startat i Vallåsen – först i Sverige9.9.2019 10:00:06 CESTPressmeddelande

Skidsäsongen närmar sig med stormsteg och idag blev det ännu tydligare när snöproduktionen drog igång i Vallåsen. – Snöfabrikerna betyder oerhört mycket. Vi kan hålla en hög kvalitet och alltid ha snö i backen oavsett väder, säger Vallåsens platschef Jesper Malmquist. Skidanläggningen i Halland har sedan två år tillbaka kunnat producera snö i plusgrader tack vare snöfabriker. Något som de, tillsammans med Idre, är ensamma om i Sverige. Totalt kan cirka 40 lastbilar fyllas med snö från de två fabrikerna i Vallåsen varje dag. – Folk tror inte att vi har öppet när det är plusgrader, men fabrikerna gör det möjligt. När vi väl har öppnat kan man åka skidor hela säsongen, till och med om det skulle vara plusgrader i backen. Sedan i morse är alltså snöproduktionen igång och redan nu kan hallandsborna skymta flera vita högar på anläggningen. Snön sparas nämligen under så kallade geotexdukar som skyddar mot vind och vatten. På så sätt kan stora lass med snö tillverkas och förvaras på området än