Cloetta Sverige AB

CandyKing rullar ut sin största höstkampanj någonsin, i ett skrämmande starkt samarbete med SF Anytime

Dela

Bus eller godis? Så brukar det låta inför den stundande Halloweenhögtiden, men med CandyKings och SF Anytimes kampanj bjuder de på en skrämmande mysig tolkning. Kampanjen, köp lösgodis från CandyKing och få en hyrfilm, implementeras i hela kundresan, i både köpta och egna kanaler. Från radio, digitalt och socialt till stortavlor och spårvagn under hösten. Kampanjen stöttas även med butiksmaterial med erbjudandet. Aktiveringen är en viktig del av CandyKings satsning på att vara ett varumärke för alla och bjuda på njutning och glädjestunder i vardagen!

– Det känns så kul att få lansera en så stark kampanj i tre av CandyKings kärnmarknader (Sverige, Danmark och Norge). Med kampanjen vill vi visa att kombinationen mellan ett starkt samarbete och 360 graders kommunikation kan skapa en trafikdrivande aktivering som ger goda resultat. Vårt partnerskap med SF Anytime är en perfekt matchning, säger Sandra Kirstein, Global Shopper Activation Manager Central Pick & Mix på Cloetta.

– Vi vill alltid bjuda på underhållning i världsklass i mysig hemmamiljö. Vad passar bättre än lösgodis och film på höstkvällarna!?, säger Jessie Ross Skärvad, Head of Marketing & Sales på SF Anytime.

Höstkampanjen är framtagen av CandyKing tillsammans med SF Anytime, med stöd av byrån River som ansvariga för kampanjmaterialet, och byrån Dobedai för radio. 

– CandyKing har under året som gått genomgått ett omfattande varumärkesarbete, där vi har genomfört flera kundundersökningar som ligger till grunden för hur vi kommer att arbeta framöver. Vi är väldigt glada över samarbetet med SF Anytime som en del av vår första stora mediakampanj. I denna taktiska kampanj, toppar vi säsongen med vår egen take på en spökjakt, där en person som fotar vårt skräcktåg i Stockholm vinner en hel biosalong för sig själv och sina vänner och familj, avslutar Andrea Lindgren, Head of Brand and Concept Central Pick & Mix, Cloetta.

Med denna stora höstkampanj fortsätter CandyKing att bygga varumärket och stärka sin position som premiumleverantör av lösgodis. Cloetta är den största leverantören av Pick & Mix i Europa. Lösviktsgodis har en mycket stark position i de nordiska länderna där Sverige står för 30 procent av den totala konsumtionen, medan övriga Norden står för 5–15 procent. Med över 500 godissorter att välja på erbjuder CandyKing valfrihet och smakglädje för alla.

Om SF Anytime
SF Anytime grundades 2002 och har ett av Nordens och Baltikums bredaste hyr- och köputbud inom streaming. Här erbjuds allt från de senaste storfilmerna från Hollywood till smalare kvalitetsfilm och serier. Tjänsten är tillgänglig via operatörer som Telia, Tele2, Allente m fl och som egen tjänst direkt till konsument (www.sfanytime.com). SF Anytime är en del av filmbolaget SF Studios som i sin tur ägs av Bonnier.

Mer information
För mer information, vänligen kontakta Andrea Lindgren, Head of Brand and Concept Pick & Mix, se kontaktuppgifter nedan. 

Arbetsgrupp

River
Projektledare: Johanna Borgström
Art Director: Sebastien Ravier-Bollard
Motion Designer: Casper Ehrenborg

Dobedai Produktionsbyrå
Copywriter (radio): David Martholm & Christian Roussos

Kund
Andrea Lindgren, Head of Brand and Concept, Central Pick & Mix, Cloetta
Sandra Kirstein, Global Shopper Activation Manager, Central Pick & Mix, Cloetta
Jessie Ross Skärvad, Head of Marketing & Sales, SF Anytime
Annelie Nannini, Brand & Business Development Manager, SF Anytime

Nyckelord

Kontakter

Bilder

Länkar

Om

Cloetta Sverige AB
Cloetta Sverige AB
Besöksadress: Södra Förstadsgatan 34
205 42 Malmö

040-32 42 00https://www.cloetta.se/

Cloetta har en stark position på den svenska konfektyrmarknaden. Vi erbjuder ett brett och varierat sortiment med starka varumärken inom choklad, godis, pastiller och nötter. Våra främsta varumärken är Läkerol, Malaco, Ahlgrens bilar, Kexchoklad, Polly, CandyKing, Center, Juleskum, Plopp, Sportlunch och Nutisal. I Sverige har Cloetta ca 650 medarbetare som arbetar på vårt kontor i Malmö, inom försäljningsorganisationen och i vår fabrik i Ljungsbro. Cloetta Sverige ingår i Cloetta-koncernen med verksamhet i flera länder. Cloettas B-aktie handlas på Nasdaq Stockholm.

Välkommen att läsa mer på www.cloetta.se och www.cloetta.com.

Cloetta i sociala medier.

Följ Cloetta Sverige AB

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Cloetta Sverige AB

Läkerol höjer rösten för brösten!30.9.2021 16:00:00 CEST | Pressmeddelande

Under oktober månad skänker Läkerol en del av försäljningen till Bröstcancerförbundet och deras livsviktiga arbete mot bröstcancer. Temat för årets kampanj går under rubriken ”Tillsammans höjer vi rösten för brösten”, vilket går hand i hand med Läkerol och ”Makes people talk”. Vi har tagit fram en rosa specialdisplay för Läkerol och denna hittar du i butik under hela oktober. Genom att köpa en ask Läkerol från en av dessa displayer bidrar du till bröstcancerforskningen – en liten handling som gör stor skillnad.

CandyKing firar ett år i Sverige med fyra nomineringar i Svenska Designpriset 2021!13.9.2021 16:33:00 CEST | Pressmeddelande

Ett år efter att Cloetta Pick & Mix lanserade CandyKing i Sverige, belönas man med FYRA nomineringar i Svenska Designpriset 2021. Den färgstarka designen har förstärkt varumärkets identitet och ökat särskiljningen gentemot konkurrenterna – inte minst i det digitala landskapet. CandyKing nomineras i kategorierna Identitet Digital, Digitalt Sociala Medier, Bildkommunikation Foto och Visual Merchandising. Röstningen öppnar idag 13/9 och pågår fram till söndagen 19/9.

CandyKing fyller ett år och släpper flera spännande höstnyheter!10.9.2021 12:10:36 CEST | Pressmeddelande

Nu är det ett år sedan CandyKing Pick & Mix lanserades på den svenska marknaden. Ettårsdagen som inföll den 31 augusti, firas med ett av de mest spännande nyhetssläppen någonsin. Vad sägs t ex om Polly Lakrits, BUBS Dizzy Skalle med bubbelgumsmak, Ahlgrens bilar Lakrits-limousiner och BUBS klassiska ovaler med smak av granatäpple och smultron, som bara finns att plocka exklusivt hos CandyKing. Från och med vecka 36 finns nyheterna ute i butik!

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum