Tyska Turistbyrån

DZT utökar samarbetet med influencers

Dela

Stockholm den 1 juni 2020 – Medan många klassiska marknadsföringskampanjer måste stoppas och skjutas upp på grund av Coronakrisen, har Deutsche Zentrale für Tourismus (DZT) förstärkt sitt befintliga samarbete med influencers. Den pågående kommunikationen med dessa multiplikatorer är en del av den globala empatikampanjen #DiscoverGermanyFromHome, som DZT har lanserat för att upprätthålla intresset för Tyskland som resedestination under lockdown-perioden.

Repron Geierlay i Rheinland-Pfalz. FOTO: © Unsplash
Author / Jonathan Klok
Repron Geierlay i Rheinland-Pfalz. FOTO: © Unsplash Author / Jonathan Klok

Petra Hedorfer, styrelseordförande för DZT, förklarar:
– Trots de nuvarande resebegränsningarna kan vi, via våra sociala medier-kanaler, upprätthålla kontakten med vårt nätverk av relevanta influencers på över 50 marknader över hela världen, och blåsa nytt liv i redan genererat innehåll för att använda det i nya, kreativa format. Marknadsföring via influencers och multiplikatorer spelar en särskilt viktig roll under den rådande krisen och är ett effektivt sätt att sända ut positiva signaler om Tyskland som resedestination.

Som ett led i detta har vi bjudit in utvalda influencers att visa upp sitt 'Best of Tyskland’ på DZT:s Instagramkonto. Dessa gästspel syftar till att inspirera DZT:s Instagramföljare med influencernas egna resebilder och -videor. Gästspelen i Storbritannien, Frankrike och Nederländerna uppnådde runt 1,5 miljoner visningar inom några veckor. Efter den framgångsrika starten kommer ytterligare ’take overs’ att initieras under de kommande veckorna.

Förutom de framgångsrika gästspelen på Instagram lanserar DZT även andra samarbeten med influencers. DZT har till exempel utfört live-event på Facebook i USA vilket har fått ett starkt gensvar. Formatet består av ett live-talk på DZT:s amerikanska Facebooksida med influencers som berättar om sina personliga smultronställen i Tyskland, samtidigt som de besvarar följarnas frågor. De 20 minuter långa eventen marknadsförs via DZT:s och influencernas kanaler och har nått cirka 10 000 tittare per live-event. Eventets positiva mottagande kommer att resultera i fler live-talk.

I Spanien och Frankrike planerar DZT live-events med matlagning av tyska rätter på utvalda influencers Instagramkonton. Från juni kommer DZT att på sin Storywall presentera innehåll från influencerresor i Tyskland under de senaste åren, vilka hittills bara har publicerats på influencernas egna kanaler. Storywall (www.germany.travel/story-wall) fungerar som en slags inspirationsblogg med detaljerad information om olika destinationer i Tyskland.

De influencerresor som planerades innan Coronakrisens utbrott kommer att utföras som planerat så snart de nuvarande reserestriktionerna hävs, och dessa kommer att vara en del i de marknadsspecifika recovery-programmen.

Bakgrund:

Tysklands incomingturism har på grund av den rådande Coronakrisen inom loppet av några veckor i princip helt stagnerat. Reserestriktionerna gäller både inresor till Tyskland och utresor från de viktigaste källmarknaderna. Först när de administrativa åtgärderna i Tyskland och i världen lättar är det möjligt att återuppta den affärsmässiga reseverksamheten.

Nyckelord

Kontakter

Bilder

Repron Geierlay i Rheinland-Pfalz. FOTO: © Unsplash
Author / Jonathan Klok
Repron Geierlay i Rheinland-Pfalz. FOTO: © Unsplash Author / Jonathan Klok
Ladda ned bild

Dokument

Om

Tyska Turistbyrån
Tyska Turistbyrån
Box 27104
102 52 Stockholm

http://www.germany.travel/se/index.html

Tyskland - Det vänliga semesterlandet

På uppdrag av den tyska regeringen har Tyska Turistbyråns huvudkontor (DZT - Deutsche Zentrale für Tourismus e.V.) arbetat i mer än femtio år för att sprida budskapet om reselandet Tyskland till den övriga världen. Tyskland är känt för sin turistiska mångfald över hela världen vilket har gjort uttrycket reselandet Tyskland till ett av de mest välkända varumärkena. Läs mer på www.germany.travel

Följ Tyska Turistbyrån

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Tyska Turistbyrån

Nyheter från vår partner visitBerlin II Tyska Turistbyråns digitala frukost den 2 juni 20219.6.2021 10:37:54 CEST | Press release

Berlin, june 2021 Berlin – a city with something new to discover on every corner, space for free creatives and thinkers, and a fascinating mix of heritage and innovation, is looking forward to finally welcoming back visitors from Sweden again. Over the years, Berlin, this once divided city, has constantly reinvented itself. In the years to come, you may still find cranes and construction sites in the cityscape, busily working on some exciting new project. Yet this only underlines the intriguing nature of this ever-changing city, always ready to shape the future for generations to come.

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum