Tyska Turistbyrån

DZT utökar samarbetet med influencers

Dela

Stockholm den 1 juni 2020 – Medan många klassiska marknadsföringskampanjer måste stoppas och skjutas upp på grund av Coronakrisen, har Deutsche Zentrale für Tourismus (DZT) förstärkt sitt befintliga samarbete med influencers. Den pågående kommunikationen med dessa multiplikatorer är en del av den globala empatikampanjen #DiscoverGermanyFromHome, som DZT har lanserat för att upprätthålla intresset för Tyskland som resedestination under lockdown-perioden.

Repron Geierlay i Rheinland-Pfalz. FOTO: © Unsplash
Author / Jonathan Klok
Repron Geierlay i Rheinland-Pfalz. FOTO: © Unsplash Author / Jonathan Klok

Petra Hedorfer, styrelseordförande för DZT, förklarar:
– Trots de nuvarande resebegränsningarna kan vi, via våra sociala medier-kanaler, upprätthålla kontakten med vårt nätverk av relevanta influencers på över 50 marknader över hela världen, och blåsa nytt liv i redan genererat innehåll för att använda det i nya, kreativa format. Marknadsföring via influencers och multiplikatorer spelar en särskilt viktig roll under den rådande krisen och är ett effektivt sätt att sända ut positiva signaler om Tyskland som resedestination.

Som ett led i detta har vi bjudit in utvalda influencers att visa upp sitt 'Best of Tyskland’ på DZT:s Instagramkonto. Dessa gästspel syftar till att inspirera DZT:s Instagramföljare med influencernas egna resebilder och -videor. Gästspelen i Storbritannien, Frankrike och Nederländerna uppnådde runt 1,5 miljoner visningar inom några veckor. Efter den framgångsrika starten kommer ytterligare ’take overs’ att initieras under de kommande veckorna.

Förutom de framgångsrika gästspelen på Instagram lanserar DZT även andra samarbeten med influencers. DZT har till exempel utfört live-event på Facebook i USA vilket har fått ett starkt gensvar. Formatet består av ett live-talk på DZT:s amerikanska Facebooksida med influencers som berättar om sina personliga smultronställen i Tyskland, samtidigt som de besvarar följarnas frågor. De 20 minuter långa eventen marknadsförs via DZT:s och influencernas kanaler och har nått cirka 10 000 tittare per live-event. Eventets positiva mottagande kommer att resultera i fler live-talk.

I Spanien och Frankrike planerar DZT live-events med matlagning av tyska rätter på utvalda influencers Instagramkonton. Från juni kommer DZT att på sin Storywall presentera innehåll från influencerresor i Tyskland under de senaste åren, vilka hittills bara har publicerats på influencernas egna kanaler. Storywall (www.germany.travel/story-wall) fungerar som en slags inspirationsblogg med detaljerad information om olika destinationer i Tyskland.

De influencerresor som planerades innan Coronakrisens utbrott kommer att utföras som planerat så snart de nuvarande reserestriktionerna hävs, och dessa kommer att vara en del i de marknadsspecifika recovery-programmen.

Bakgrund:

Tysklands incomingturism har på grund av den rådande Coronakrisen inom loppet av några veckor i princip helt stagnerat. Reserestriktionerna gäller både inresor till Tyskland och utresor från de viktigaste källmarknaderna. Först när de administrativa åtgärderna i Tyskland och i världen lättar är det möjligt att återuppta den affärsmässiga reseverksamheten.

Nyckelord

Kontakter

Bilder

Repron Geierlay i Rheinland-Pfalz. FOTO: © Unsplash
Author / Jonathan Klok
Repron Geierlay i Rheinland-Pfalz. FOTO: © Unsplash Author / Jonathan Klok
Ladda ned bild

Dokument

Om

Tyska Turistbyrån
Tyska Turistbyrån
Box 27104
102 52 Stockholm

http://www.germany.travel/se/index.html

Tyskland - Det vänliga semesterlandet

På uppdrag av den tyska regeringen har Tyska Turistbyråns huvudkontor (DZT - Deutsche Zentrale für Tourismus e.V.) arbetat i mer än femtio år för att sprida budskapet om reselandet Tyskland till den övriga världen. Tyskland är känt för sin turistiska mångfald över hela världen vilket har gjort uttrycket reselandet Tyskland till ett av de mest välkända varumärkena. Läs mer på www.germany.travel

Följ Tyska Turistbyrån

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Tyska Turistbyrån

Succéresultat för virtualGTM 2020 stärker omstart för Tysklands incomingturism6.7.2020 11:44:36 CESTPressmeddelande

Virtual GTM 2020 blev en stor succé för Deutsche Zentrale für Tourismus (DZT): 450 key accounts från den internationella resebranschen från 49 länder använde plattformen för att ta del av tjänster och erbjudanden från 250 tyska partners inom hotellbranschen, transportsektorn och fritidsindustrin, incoming services och regionala turistorganisationer, och för att förhandla inför det kommande året. För detta ändamål avtalades mer än 5 700 online-möten via DZT:s GTM Networking Tool.

Europeiska källmarknader i fokus för DZT:s recoveryprogram för tysk incomingturism1.7.2020 13:52:43 CESTPressmeddelande

Stockholm den 01 juli 2020 – Viktiga europeiska källmarknader kommer att återhämta sig snabbast från följderna av Coronapandemin. Detta bekräftas i två internationella marknadsundersökningar på uppdrag av Deutsche Zentrale für Tourismus (DZT). I undersökningarna har man analyserat utsikterna för tysk incomingturism efter att alla resebegränsningar har lyfts. Som ett led i detta kommer DZT att fokusera marknadsföringsverksamheten på de källmarknader och marknadssegment som har störst potential.

GTM 2020 som digitalt evenemang från den 22 till den 24 juni 202018.5.2020 13:37:37 CESTPressmeddelande

Stockholm den 18 maj 2020 – Från den 22 till den 24 juni arrangerar Deutsche Zentrale für Tourismus (DZT) Tysklands största incomingworkshop – Germany Travel Mart – som ett tre dagar långt online-event. På grund av Covid19-pandemin har DZT i samråd med värden för årets evenemang, turismförbundet Mecklenburg-Vorpommern (TMV), beslutat att flytta den fysiska Germany Travel MartTM (GTM) till år 2021.

DZT utvidgar sin framgångsrika kampanj #DiscoverGermanyFromHome7.5.2020 12:20:16 CESTPressmeddelande

Stockholm den 7 maj 2020 – Deutsche Zentrale für Tourismus (DZT:s) internationella kommunikationskampanj #DiscoverGermanyFromHome har fått ett ovanligt starkt gensvar på de 50 källmarknaderna för tysk incomingturism världen över. Sedan kampanjen lanserades den 16 mars har den nått 9,6 miljoner användare via DZT:s egna kanaler och genererat mer än en miljon interaktioner. Därtill kommer 19 000 inlägg om kampanjen på externa kanaler, vilka i sin tur resulterade i 210 000 interaktioner. Kampanjen har fått ett enastående gensvar med 94,4 procent positiva reaktioner.

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum