Efterfrågade Loka Crush-smaker – nu på burk
Den kolsyrade fruktdrycken lanserades för två år sedan och blev snabbt en succé. Den innehåller enbart naturliga ingredienser och är med sin fräscha och friska smak en perfekt törstsläckare.
Loka Crush har fått ett oerhört stort genomslag. Varannan svensk har i dag druckit Loka Crush – och framför allt sker en ökning i det övre åldersspannet. På kort tid har Loka Crush vuxit till det sjätte största dryckesvarumärket inom dagligvaruhandeln. Inom servicehandeln där konkurrensen dessutom är ännu större ligger Loka Crush på fjärde plats.
Läsk på burk har 15,6 procent av hela läskmarknaden. Loka Crush är inte en läsk men tillfredsställer motsvarande behov och erbjuder handeln och dess kunder ett mer hälsosamt alternativ – med enbart naturliga ingredienser.
– Loka Crush på burk efterfrågas av servicehandeln och med den når vi ut till ännu fler försäljningsställen. Burken är lätt att transportera, väger lite och kan staplas och är därför väldigt smidig. Många återförsäljare i servicehandeln har minimenyer av olika slag där det ingår dryck. Nu får de möjlighet att bredda sortimentet och erbjuda ett mer hälsosamt alternativ till vanlig läsk, säger Erik Jarnsjö, försäljningsdirektör för dagligvaru- och servicehandeln på Spendrups Bryggeri.
Nyheten Loka Crush på burk kommer att finnas till försäljning från och med vecka 15 i servicehandel med cirkapriset 13-15 kr (33 cl) och en så kallad fridgepack (10 burkar x 33 cl) för 76-85 kr. I dagligvaruhandeln kommer den att finnas till cirkapriset 7,50 kr (33 cl) och fridgepack (10 burkar x 33 cl) för omkring 55 kr.
Fakta om Loka Crush:
- Loka Crush innehåller enbart friskt kolsyrat vatten från Loka-källan i Bergslagen, 14 procent fruktjuice, naturlig sötning från frukt och naturliga aromer. Finns i fem smaker: citron, päron, hallon, jordgubb och apelsin.
- Innehåller inga konserveringsmedel, färgämnen eller artificiella sötningsmedel
- Innehåller 58 procent färre kalorier respektive 64 procent mindre socker jämfört med traditionell läsk
- Utnämnd till Årets Dagligvara 2015 av Svensk Dagligvaruhandel (DLF) och Nielsen
För mer information, vänligen kontakta:
Anna Olsson, presschef, Spendrups Bryggeri
tel: 070 283 0275, e-post: anna.olsson@spendrups.se
Anna Lidström, marknadschef för alkoholfritt och cider, Spendrups Bryggeri
tel: 08-672 77 00, anna.lidstrom@spendrups.se
Spendrups Bryggeri grundades 1897. Vi är ett bryggeri med ett brett sortiment. Engagemanget och passionen är lika stor nu som då. För oss är alltid hantverket och dryckesupplevelsen i fokus. Bland våra varumärken finner du Spendrups Bryggeri, Norrlands Guld, Mariestads, Heineken, Loka, Schweppes, Briska, El Coto, Gallo m fl. Familjeföretaget Spendrups är ett svenskt och oberoende bryggeri som förenar starka traditioner med nytänkande. Vi är idag ca 900 medarbetare och omsätter ca 3,3 MDKR. I Spendrupskoncernen ingår dotterbolagen Spring Wine & Spirits, Gotlands Bryggeri och Hellefors Bryggeri. www.spendrups.se
Nyckelord
Kontakter
Spendrups Bryggeri
Tel:+46 8 672 77 00 +46 8 618 35 60infomaster@spendrups.seRose-Marie HertzmanPresschef, Spendrups
Tel:070-283 02 75rose-marie.hertzman@spendrups.seBilder
Länkar
Om
Spendrups är ett svenskt familjebryggeri som förenar starka traditioner med nytänkande. Bryggeriet grundades 1897 i Grängesberg och drivs av familjen Spendrup i fjärde generationen. Vi finns på ett antal orter i Sverige med huvudkontor i Stockholm och produktion i Grängesberg, Hällefors, Stockholm och Visby. För oss står alltid hantverket och dryckesupplevelsen i fokus. I vårt breda sortiment finns varumärken som Mariestads, Norrlands Guld, Melleruds, Loka, Trocadero, Briska och vin- och spritproducenter som El Coto, Cantina Zaccagnini, Plantation och Tamnavulin. Spendrups har 1 100 medarbetare och omsätter cirka 5 MDKR årligen. I Spendrupskoncernen ingår dotterbolagen Spring Wine & Spirits, Gotlands Bryggeri, OMAKA, Grythyttans Glöggfabrik och Hellefors Bryggeri. Våra anläggningar är certifierade enligt internationella standarderna ISO 14001 och FSSC 22000 avseende miljö respektive kvalitet och livsmedelssäkerhet.www.spendrups.se
Följ Spendrups Bryggeri AB
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Spendrups Bryggeri AB
Spendrups väljer Homage som huvudbyrå för Heineken® och Krusovice i Sverige6.12.2024 08:00:00 CET | Pressmeddelande
Spendrups Bryggeri har valt Homage till huvudbyrå för de internationella ölmärkena Heineken® och Krusovice på den svenska marknaden. Homage kommer att ansvara för en bred portfölj av kreativa och strategiska tjänster, med fokus på att stärka varumärkenas närvaro och relevans i Sverige.
Spendrups och Luger/Live Nation Sweden förlänger festivalsamarbeten med Sweden Rock, Way Out West, Åre Sessions och sommarscenen STHLM Fields3.12.2024 10:00:00 CET | Pressmeddelande
Avtalet med Live Nation, Luger och Sweden Rock Festival börjar gälla 2025 och sträcker sig till 2030. Omfattningen innebär att Spendrups även i fortsättningen kommer att vara dryckesbranschens dominerande festivalaktör och nå ut till Live Nations hundratusentals besökare.
Maxat med gröna äpplen i nya Briska Äppelcider28.11.2024 09:48:33 CET | Pressmeddelande
Maxat med gröna äpplen som ger en friskhet och en bra syra med en hint av sötma. Det är Briskas nya cider – Briska Äppelcider, 4,5 procent, som lanseras på Systembolaget den 2 december. Artikelnummer: 13203 Pris: 15,50 kr exkl. pant.
Spendrups nominerat till Årets Cirkulära Initiativ för återvinning av kolsyra12.11.2024 09:00:00 CET | Pressmeddelande
Sedan augusti i år är Spendrups självförsörjande på kolsyra till 50 procent efter en investering på 32 miljoner. En ny kolsyreåtervinningsanläggning fångar upp kolsyra från jäsningsprocessen vid öltillverkningen som sedan används för att tillverka nya drycker. Satsningen är nu ett av tre nominerade till Årets Cirkulära Initiativ som delas ut på Återvinningsgalan i Stockholm 28 november.
Spendrups förlänger partnerskapet med SHL och SDHL till 20305.11.2024 09:00:00 CET | Pressmeddelande
Några veckor in i hockeysäsongen 24/25 kan vi glädjande meddela att Spendrups har förlängt sitt befintliga avtal med SHL och SDHL med ytterligare fem säsonger, fram till säsongen 2029/2030. Det långsiktiga partnerskapet speglar samtliga parters gemensamma målsättning att förstärka arenaupplevelsen och vidareutveckla den för både befintliga och nya målgrupper.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum