FIlmen Hitta din flygsport är publicerad

För att stötta våra 366 medlemsföreningar med verksamhet i 192 kommuner att rekrytera medlemmar har Svenska Flygsportförbundet släppt en informationssajt Hitta din flygsport. Vår förhoppning är att locka nya flygsportare till våra föreningar och då gärna även kvinnor och unga.

Det är inte ovanligt att människor inte har en aning om alla flygsporter som finns. Det betyder att det är risk att vi inte lockar till oss potentiella medlemmar. Därför har Svenska Flygsportförbundet gjort en informationssajt "Hitta din flygsport" där finns bland annat en informationsfilm med samma namn. Uppdraget Börje Andersson fick med att göra filmen var att presentera flygsporten från ett ungtperspektiv och också visa på möjligheten för kvinnor att hitta sin flygsport.

Nu uppmanar vi våra flygsportare, vänner och bekanta att både titta på innehållet och sprida det i sina nätverk.

Missa inte möjligheten att prova-på en flygsport i sommar!

Stort tack på förhand.

Hitta din flygsport
Fler videor

Svenska Flygsportförbundet (FSF) är ett specialidrottsförbund i Riksidrottsförbundet. Inom Svenska Flygsportförbundet finns de åtta flygsporterna ballongflyg, fallskärmshoppning, hängflyg, konstflyg, modellflyg, motorflyg, segelflyg & skärmflyg, Vi har 366 medlemsklubbar som har knappt 22 000 personer i sina medlemsregister.

Svenska Flygsportförbundet är ansluten till Fédération Aéronautique Internationale (FAI). FAI arbetar främst med tävling på internationell nivå.

Pålsboda Emil har bärgat hem ett svenskt VM silver11.8.2019 15:08:27 CESTPressmeddelande

Australien dominerade hemma pylon-VM i F3D och F5D. Flerfaldiga världsmästaren Christopher Callow vann åter F3D klassen efter tufft motstånd av Sveriges, Pålsbodas Emil Broberg. – Jag är helnöjd med silvret, Christopher har nu vunnit VM sex gånger, berättar Emil och fortsätter. – I omgång två och tre fick jag strul med bränslesystemet och fick därefter flyga med större marginaler då man totalt bara får räkna bort tre omgångar.