Flyttfirma Stockholm varnar om oseriösa aktörer

Under 2019 gjordes det drygt 1,5 miljoner bostadsbyten inom Sverige. Det har blivit allt vanligare att flytta under 2000-talet. Men hur går man egentligen tillväga när man ska hitta en pålitlig flyttfirma?

Enligt statistik från Statistikmyndigheten SCB så har flyttar inom landet ökat mycket under 2000-talet. De flesta flyttar inte så långt, utan två tredjedelar av alla flyttar i Sverige innebär ett bostadsbyte inom samma kommun. En av de stora utmaningarna med att flytta är just att hitta en pålitlig och bra flyttfirma. Det finns många skräckhistorier om oseriösa flyttsällskap, och dessa ska man noga akta sig för. Excellent Moving, vill nu varna om riskerna med att anlita en alltför billig flytthjälp. Läs mer om flytthjälp från Excellent Moving här.

-När du ska välja flyttfirma så är det bra att göra ett ett grundligt jobb med att undersöka marknaden och flyttfirmorna i förväg. Det finns många oseriösa aktörer, och framför allt i storstäderna. Välj en flyttexpert som inte bara bryr sig om dig men också din omgivning, säger pressansvarig på Excellent Moving.

Det finns flera aspekter att ta hänsyn till innan du tar beslut om vilken flyttfirma Stockholm du väljer. Flyttfirmor med alltför låga priser bör ses som ett varningstecken. Det finns många anledningar till varför man inte bör anlita en flyttfirma med för lågt pris. Riskerna med att ta hjälp av en alltför billig flyttfirma kan således vara dolda initialt sett, men detta är något som kan bli mer påtagligt under flyttens gång eller i efterhand. Det som till en början kan verka som ett ofattbart bra pris, kan således i slutändan resultera i en väldigt dyr affär.

Några av riskerna är att flyttfirman har sönder dina möbler, att något försvinner under flytten och att de saknar försäkring. Har firman ingen försäkring kan du inte vara säker på att flyttföretaget kommer ersätta dig för skadorna.

Ernest Nikitchenko, Utvecklingsansvarig på Excellent Moving

Epost: info@excellentmoving.se