Fuze PR värvar Expressenprofil

Nystartade PR-byrån Fuze knyter frilansjournalisten och podcastprofilen Anna Hegestrand till sig som senior PR-konsult. Anna har tidigare jobbat som journalist på Expressen och Allers Förlag och startade 2013 intervjupodden Livshjulet, som under flera år var Expressens flaggskeppspodd och en av Sveriges största.

”Annas långa bakgrund på landets största mediehus har givit henne ett enormt kontaktnät och en vass förmåga att berätta starka historier. Fuze växer snabbt nu och Anna kommer att tillföra mycket, inte minst med sin kombination av PR och podd, säger bolagets vd Daniel Lagerqvist.

Anna, som också driver ekonomipodden Fundamentalt tillsammans med kollegan Jacob Liebermann på uppdrag av fintechbolaget Fundler, kommer att dels att stärka upp byråns satsning på innehållsproduktion men också bidra med sin kompetens och erfarenhet inom livsstilssegmentet.

”Det känns otrolig spännande att komma in på Fuze nu i ett så tidigt skede. Jag har frilansat som journalist och konsult i mediabranschen i över tio år och att nu få bygga upp en byrå tillsammans med kollegor känns som lite av ett drömuppdrag. Att skapa innehåll som säljer är vad jag brinner för och kan” säger Anna Hegestrand.

Fuze PR startades i januari 2021 av Daniel Lagerqvist och bland byråns kunder finns bland annat tv-leverantören Allente och fiberleverantören GlobalConnect. Fuze ingår i byrånätverket PPP tillsammans med byråer som Spoon, Oh My, Trickle och KIT.