Halebop öppnar sin första butikskedja

För första gången öppnar Halebop pärleporten till egna butiker där storleken minst sagt sticker ut. När många butiker stänger ner under coronapandemin, öppnar Halebop istället upp för säker utomhusshopping. Butikerna öppnar den 3 mars i Malmö, Stockholm, Göteborg och Sundsvall. Bara de kunder som lyckas hitta dem får ta del av maxade deals.

Halebop minibutik

Halebops första butiker kommer att få många att höja på ögonbrynen, främst för att de är i miniatyr och ungefär lika stora som en skokartong. Vilket troligtvis gör dem till världens minsta, helt fungerande, butiker.

–  Vem öppnar ens fysiska butiker i dessa tider av pandemi och butiksdöd? Halebop, tydligen. Vi vet att många, precis som vi, går igång på saker som är mini. Därför är våra nya butiker minimala, men såklart sprängfyllda med bra deals. Jag kan lova att ingen kommer bli besviken, säger Johanna Sahlman, Head of Halebop.

Butikerna bjuder in till en annorlunda shoppingupplevelse utomhus som är garanterat coronasäker. Exakt var i städerna butikerna kommer att öppna är än så länge hemligt. Kunder som hittar dem kan ta del av exklusiva deals som bara finns i butikerna.

– För några veckor sedan släppte vi en minimobil som var mindre än en tändsticksask och den sålde slut på mindre än en kvart. Sedan dess har min inkorg fyllts av meddelanden från folk som inte hann köpa den men som är villiga att offra sin högra hand för att få tag på en. Så utan att berätta för mycket kan jag säga att det kommer bli värt att leta upp en minibutik för att kunna ta del av bra och roliga erbjudanden, berättar Johanna Sahlman.

Stora delar av butikerna är gjorde utav vanliga pärlor. De är nämligen skapade av konstnären Johan Karlgren, mer känd som Pappas Pärlor, som blivit känd för sina street art-installationer gjorda av just pärlor.

Butikerna öppnar den 3 mars i Stockholm, Malmö, Sundsvall och Göteborg.

Maria Hazard, presskontakt Halebop, maria.hazard@obeyapr.se, 070-335 90 90

Ytterligare pressbilder finns här