Halebop vinner nöjdast kunder för sjätte året i rad

Sedan mätningarna startade 1996 är Halebop den operatör som fått topplaceringen flest gånger och nu står det klart att man ännu ett år lyckats leverera nytta och kvalitet till kunder.
– Vi har genom åren vunnit många priser, men ingenting går upp mot SKI-vinsten. Att få ett kvitto av våra kunder att dom uppskattar det arbete vi lägger ner är det finaste priset man kan få. Att gå till jobbet med Sveriges nöjdaste kunder i ryggen gör det så mycket enklare att kliva ur sängen en ruggig oktobermorgon, säger Johanna Sahlman, Head of Halebop.
För att hålla en hög nivå över tid fokuserar Halebop på tre saker. En riktigt bra kundsupport, marknadsföring som inkluderar befintliga kunder och en kultur där alla tar ansvar för att lösa problem som uppstår.
– Vi jobbar stenhårt för att kundupplevelsen ska vara så bra som möjligt i alla led och vi har interna system för hur alla på Halebop, inte bara supporten, får reda på vad kunderna upplever som bekymmersamt men också vad som fungerar riktigt bra. Det gör att vi alltid har kundens perspektiv med oss i vårt arbete och innebär att vi har en djup förståelse för våra kunders vardag i relation till oss, fortsätter Johanna Sahlman.
SKI-vinsten kommer firas tillsammans med kunderna genom överraskningar som kommer att presenteras på sajten och appen under närmsta veckan.
– Nu ska vi fira detta ihop med våra kunder och ha en riktig dundervecka. Sedan är det tillbaka till in i verkstan och fortsätta utveckla kreativa kampanjer, bra support och schyssta erbjudanden så vi får fira detta även nästa år, avslutar Johanna Sahlman.
Nyckelord
Kontakter
För mer information, kontakta gärna:
Maria Hazard, presskontakt Halebop, maria.hazard@obeyapr.se, 070-335 90 70
Bilder


Länkar
Om
Halebop är ett varumärke inom TeliaCompany och vänder sig till unga, digitala och prismedvetna kunder. Vi är en av de största mobiloperatörerna på Svenska marknaden och använder Telias nät för våra tjänster.
Följ Halebop
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Halebop
Halebop släpper världens mest flippade abonnemang23.3.2023 08:00:00 CET | Pressmeddelande
Lagom till att vårgarderoben plockas fram släpper Halebop ett samarbete med Los Angeles-baserade designern theheyyman, New Balance och Samsung Nordic.o Det extremt limiterade droppet släpps tisdag den 28 mars klockan 11.00 på halebop.se.
Bara 6 av 100 svenskar lämnar in sin gamla mobil9.3.2023 07:45:00 CET | Pressmeddelande
Bara sex procent uppger att de lämnar in sin gamla mobil i utbyte mot ersättning eller en bättre deal. Trots den låga siffran är det en fördubbling i procentenheter från 2021, då samma siffra låg på tre procent. Det visar en Sifo-undersökning på uppdrag av Halebop.
“The cooolest unboxing” med Halebop och Samsung Nordic27.1.2023 10:03:47 CET | Pressmeddelande
Halebop lanserar iskallt ”The cooolest unboxing” tillsammans med Samsung Nordic. Den (än så länge ganska hemliga) lanseringen görs genom en spektakulär tävling som Halebop arrangerar den 1 februari kl. 19.01.
Varannan ung person känner obehag för att ringa och svara i telefon15.12.2022 09:52:32 CET | Pressmeddelande
I åldersgruppen 18–29 år uppger nästa varannan, 48 procent, att de känner ett obehag för att ringa och/eller svara i telefon. Det kan jämföras med 18 procent i åldersgruppen 50–64 år. Det visar en ny undersökning från Kantar Sifo som Halebop låtit göra.
Halebop lanserar telefonkatalogen “Have you tried calling?"14.12.2022 10:00:00 CET | Pressmeddelande
Nästan varannan ung person säger sig ha telefonskräck. För att råda bot på det och få folk att oftare använda ringfunktionen på sina telefoner har Halebop tagit fram en uppdaterad version av den klassiska telefonkatalogen.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum