IKEA lanserar ny monteringstjänst - samarbetar med Hemfixare

För att underlätta vardagen för de kunder som inte själva vill montera sina nyinköpta möbler ingår nu IKEA ett samarbete med företaget Hemfixare. Genom det rikstäckande nätverket av hantverkare, så kallade Fixare, kommer IKEA kunna erbjuda möbelmontering på flexibla tider till kunder över hela landet.

Snart lanserar IKEA en ny monteringstjänst genom samarbete med Hemfixare.

Samarbetet är en del av IKEAs arbete med att ständigt förbättra köpupplevelsen för sina kunder och göra det ännu enklare att inreda sitt hem. Innan sommaren kommer tjänsten finnas tillgänglig i alla IKEA varuhus i Sverige och på sikt även via ikea.se.

- Tjänster som gör det enklare för våra kunder att handla hos oss och skapa ett bättre liv hemma är en viktig del av vårt erbjudande. Samarbetet med Hemfixare gör oss både snabbare och mer tillgängliga. Möjligheten att få hjälp under kvällar och helger har varit mycket uppskattad och ligger i linje med vår vilja att öka tillgängligheten och bekvämligheten för våra kunder, säger Henrik Birkfeldt, Service Experience Leader, på IKEA Sverige.

Montering genom Hemfixare har testats på utvalda varuhus under det gångna året och servicen finns redan tillgänglig på varuhusen i Stockholm, Sundsvall och Kalmar, Borlänge och Linköping.

- Det känns otroligt roligt att vi snart kan erbjuda våra tjänster till alla IKEAs kunder. Genom vår tjänst bidrar vi till ökad sysselsättning, mångfald på arbetsmarknaden och dessutom hjälper vi till att frigöra tid i människors vardag. Jag tror att kunder som testat vår montering aldrig mer kommer vilja skruva själva, säger Olof Mattiasson, VD och grundare av Hemfixare.

Snart lanserar IKEA en ny monteringstjänst genom samarbete med Hemfixare.

IKEAs vision är att skapa en bättre vardag för de många människorna, vilka innefattar våra medarbetare, våra kunder och alla människor vår verksamhet berör. IKEA-produkterna består av rätt kombination av form, funktion, kvalitet, hållbarhet och ett lågt pris – vi kallar det Demokratisk design. IKEA grundades i Älmhult 1943. Idag finns 20 IKEA-varuhus, IKEA Kök samt e-handel i Sverige. Varuhusen hade 37 miljoner besök och IKEA.se 113 miljoner besök under verksamhetsåret 2019. I Sverige finns cirka 12 500 medarbetare inom Ingka-koncernen, varav cirka 9 400 inom varuhusorganisationen.

Sommar på IKEA! Säsongens nyheter har premiär februari-april.10.3.2020 08:00:00 CETPressmeddelande

Njut av sommaren i sällskap av SOLBLEKT kollektion – skapad för utflykter, strandliv och avkopplande dagar på balkongen. Med vackra vintagemönster i mild färgskala påminner produkterna om soliga dagar från en svunnen tid. Här finns hopfällbara strandmöbler, parasoll, badtextilier, ryggsäck och kylkorg av flätad rotting. Materialen består av bomull från mer hållbara källor, återvunnen polyester och naturmaterial som åldras vackert och håller för många somrar framöver. Designduon Alicia Perry och Rebecca Intavarant har skapat kollektionens botaniska mönster. Designer Synnöve Mork har bidragit med klassiska ränder som gör sommarstilen komplett. Fler medlemmar i designteamet är: Hanna Dalrot, Hanna-Kaarina Heikkilä och Nike Karlsson. Säljstart: april 2020, tillfälligt besök. Säljs på alla IKEA varuhus i Sverige, ej online. Läs mer och ladda ner bilder av SOLBLEKT kollektion Skapa din egen oas under bar himmel. Årets sommarsortiment erbjuder inbjudande loungemöbler, flexibla matgrupper och