IKEA

IKEA låter sig inspireras av naturfilmernas värld - utforskar olika sovstilar i ny global kampanj

Dela
I en ny global kampanj låter IKEA sig inspireras av naturfilmernas värld och tar sig en närmare titt på människors olika sovvanor och sovstilar. Kampanjen startar i Sverige nu - i vecka 29.
I en ny global kampanj låter IKEA sig inspireras av naturfilmernas värld och tar sig en närmare titt på människors olika sovvanor och sovstilar.
I en ny global kampanj låter IKEA sig inspireras av naturfilmernas värld och tar sig en närmare titt på människors olika sovvanor och sovstilar.

På IKEA finns ett brett sortiment av sängar i flera olika prisklasser, med många valmöjligheter framtagna för att möta olika behov. För att förstärka detta har IKEA nu tillsammans med Åkestam Holst NoA låtit sig inspireras av naturfilmernas värld och tagit fram en kampanj där vi får bekanta oss med sovkrabater som ”sjöstjärnan”, ”fallskärmshopparen” och den kärlekskranka ”skedaren” – alla med sina olika egenheter.

– På IKEA har vi både bredden och kompetensen för att se till att du sover gott om natten – oavsett om du föredrar mjuk madrass och hårda kuddar, vice versa, eller något helt annat. Den här filmen är en hyllning till människors olikheter och en vänlig påminnelse om att vi kan erbjuda prisvärd design och komfort för alla, säger Helena Gouveia, marknadschef på IKEA Sverige. 

Kampanjen som omfattar bland annat TVC, OLV och SoMe går upp i Sverige nu med start i vecka 29. 

Filmen är regisserad av Torbjörn Martin. Produktionsbolag B-Reel Films. Mediabyrå Carat.

Film




Arbetsgrupp IKEA: 

Marketing Manager IKEA Sverige, Helena Gouveia 
Marketing Communications ManagerIKEA Sverige, Maria Berge
IKEA Core Business Franchise, Linda Edevik
IKEA Marketing & Communication, Carin Jacobsson 


Arbetsgrupp
ÅkestamHolst NoA: 

Client Lead: Kjell Månsson 
Head of strategy: Jerker Winther 
Art Director: Lisa Vaccino, Jesper Holst
Copywriter: Daniel Vaccino, Mark Ardelius
Account Manager: Anna Nollendorfs 
Agency Producer: Leila Widgren 
Social Media Specialist: Rosanna Hagald 

Bilder

I en ny global kampanj låter IKEA sig inspireras av naturfilmernas värld och tar sig en närmare titt på människors olika sovvanor och sovstilar.
I en ny global kampanj låter IKEA sig inspireras av naturfilmernas värld och tar sig en närmare titt på människors olika sovvanor och sovstilar.
Ladda ned bild
I en ny global kampanj låter IKEA sig inspireras av naturfilmernas värld och tar sig en närmare titt på människors olika sovvanor och sovstilar.
I en ny global kampanj låter IKEA sig inspireras av naturfilmernas värld och tar sig en närmare titt på människors olika sovvanor och sovstilar.
Ladda ned bild
I en ny global kampanj låter IKEA sig inspireras av naturfilmernas värld och tar sig en närmare titt på människors olika sovvanor och sovstilar.
I en ny global kampanj låter IKEA sig inspireras av naturfilmernas värld och tar sig en närmare titt på människors olika sovvanor och sovstilar.
Ladda ned bild
Helena Gouveia, marknadschef på IKEA Sverige.
Helena Gouveia, marknadschef på IKEA Sverige.
Ladda ned bild

Om

IKEAs vision är att skapa en bättre vardag för de många människorna, vilka innefattar våra medarbetare, våra kunder och alla människor vår verksamhet berör. IKEA-produkterna består av rätt kombination av form, funktion, kvalitet, hållbarhet och ett lågt pris – vi kallar det demokratisk design. IKEA grundades i Älmhult 1943. Idag finns 21 IKEA-varuhus, samt ett tiotal planeringsstudios i Sverige. IKEA Sverige hade totalt 164 miljoner besök under verksamhetsåret 2023. I Sverige finns cirka 12 500 medarbetare inom Ingka-koncernen, varav cirka 10 000 inom varuhusorganisationen.

 

Följ IKEA

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från IKEA

IKEA lanserar UTSÅDD – nyheter för hemmets husdjur21.3.2024 12:07:56 CET | Pressmeddelande

Nu lanserar IKEA de lekfulla husdjursprodukterna UTSÅDD, som har utvecklats i samarbete med veterinärer, experter på husdjursprodukter och en krävande panel av katter och hundar. Med UTSÅDD vill IKEA förenkla och förgylla livet hemma med husdjur, genom att erbjuda produkter som är lätta att rengöra, tål att användas dagligen och som sömlöst smälter in i hemmet. UTSÅDD säljs på IKEA.se från 21 mars och IKEA Malmö varuhus från 1 april.

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye