IKEA

IKEA låter sig inspireras av naturfilmernas värld - utforskar olika sovstilar i ny global kampanj

Dela

I en ny global kampanj låter IKEA sig inspireras av naturfilmernas värld och tar sig en närmare titt på människors olika sovvanor och sovstilar. Kampanjen startar i Sverige nu - i vecka 29.

I en ny global kampanj låter IKEA sig inspireras av naturfilmernas värld och tar sig en närmare titt på människors olika sovvanor och sovstilar.
I en ny global kampanj låter IKEA sig inspireras av naturfilmernas värld och tar sig en närmare titt på människors olika sovvanor och sovstilar.

På IKEA finns ett brett sortiment av sängar i flera olika prisklasser, med många valmöjligheter framtagna för att möta olika behov. För att förstärka detta har IKEA nu tillsammans med Åkestam Holst NoA låtit sig inspireras av naturfilmernas värld och tagit fram en kampanj där vi får bekanta oss med sovkrabater som ”sjöstjärnan”, ”fallskärmshopparen” och den kärlekskranka ”skedaren” – alla med sina olika egenheter.

– På IKEA har vi både bredden och kompetensen för att se till att du sover gott om natten – oavsett om du föredrar mjuk madrass och hårda kuddar, vice versa, eller något helt annat. Den här filmen är en hyllning till människors olikheter och en vänlig påminnelse om att vi kan erbjuda prisvärd design och komfort för alla, säger Helena Gouveia, marknadschef på IKEA Sverige. 

Kampanjen som omfattar bland annat TVC, OLV och SoMe går upp i Sverige nu med start i vecka 29. 

Filmen är regisserad av Torbjörn Martin. Produktionsbolag B-Reel Films. Mediabyrå Carat.

Film




Arbetsgrupp IKEA: 

Marketing Manager IKEA Sverige, Helena Gouveia 
Marketing Communications ManagerIKEA Sverige, Maria Berge
IKEA Core Business Franchise, Linda Edevik
IKEA Marketing & Communication, Carin Jacobsson 


Arbetsgrupp
ÅkestamHolst NoA: 

Client Lead: Kjell Månsson 
Head of strategy: Jerker Winther 
Art Director: Lisa Vaccino, Jesper Holst
Copywriter: Daniel Vaccino, Mark Ardelius
Account Manager: Anna Nollendorfs 
Agency Producer: Leila Widgren 
Social Media Specialist: Rosanna Hagald 

Bilder

I en ny global kampanj låter IKEA sig inspireras av naturfilmernas värld och tar sig en närmare titt på människors olika sovvanor och sovstilar.
I en ny global kampanj låter IKEA sig inspireras av naturfilmernas värld och tar sig en närmare titt på människors olika sovvanor och sovstilar.
Ladda ned bild
I en ny global kampanj låter IKEA sig inspireras av naturfilmernas värld och tar sig en närmare titt på människors olika sovvanor och sovstilar.
I en ny global kampanj låter IKEA sig inspireras av naturfilmernas värld och tar sig en närmare titt på människors olika sovvanor och sovstilar.
Ladda ned bild
I en ny global kampanj låter IKEA sig inspireras av naturfilmernas värld och tar sig en närmare titt på människors olika sovvanor och sovstilar.
I en ny global kampanj låter IKEA sig inspireras av naturfilmernas värld och tar sig en närmare titt på människors olika sovvanor och sovstilar.
Ladda ned bild
Helena Gouveia, marknadschef på IKEA Sverige.
Helena Gouveia, marknadschef på IKEA Sverige.
Ladda ned bild

Om

IKEAs vision är att skapa en bättre vardag för de många människorna, vilka innefattar våra medarbetare, våra kunder och alla människor vår verksamhet berör. IKEA-produkterna består av rätt kombination av form, funktion, kvalitet, hållbarhet och ett lågt pris – vi kallar det Demokratisk design. IKEA grundades i Älmhult 1943. Idag finns 20 IKEA-varuhus, ett antal planeringsstudios som till exempel IKEA Kök samt e-handel i Sverige. IKEA Sverige hade totalt 172 miljoner besök under verksamhetsåret 2021. I Sverige finns cirka 12 500 medarbetare inom Ingka-koncernen, varav cirka 10 000 inom varuhusorganisationen.

 

Följ IKEA

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från IKEA

IKEA och WIP Industries investerar i ny fabrik för kastruller i småländska Åseda - ska drivas med förnybar energi och använda återvunnet stål1.7.2022 09:32:38 CEST | Pressmeddelande

IKEA ökar sin produktion i Sverige genom att investera i en helt ny fabrik för grytor och kastruller i småländska Åseda. Anläggningen ska drivas med förnybar energi och använda återvunnet stål i produktionen. Med höga krav på hållbar produktion ska den nya fabriken producera flera miljoner IKEA grytor och kastruller varje år. Syftet är att erbjuda IKEA kunder i Europa ännu mer prisvärda och hållbara produkter.

Idag öppnar IKEA sitt nya varuhus i Gallerian mitt i Stockholm30.6.2022 14:25:08 CEST | Pressmeddelande

Idag, torsdagen den 30 juni, tar IKEA nästa steg i sin jättesatsning på Stockholm genom att öppna ett drygt 8 000 kvadratmeter stort cityvaruhus som sträcker sig över totalt fyra våningsplan i köpcentret Gallerian. Tack vare satsningen kommer IKEA närmare stockholmarna och blir ett självklart besöksmål i de centrala delarna av Stockholm – inte minst via ett helt nytt matkoncept med frukost, lunch och till och med after work.

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum