IKEA

IKEA lyfter fram att julen inte bara handlar om att köpa julklappar

Dela
I årets julkampanj visar IKEA att helgen inte enbart handlar om att köpa julklappar. I stället handlar den om att ge och glädjen i att hitta något du vet kommer att både uppskattas och användas.
Årets julkampanj från IKEA handlar om att ge och glädjen i att verkligen hitta något du vet kommer att både uppskattas och användas.
Årets julkampanj från IKEA handlar om att ge och glädjen i att verkligen hitta något du vet kommer att både uppskattas och användas.

Efter en lång period då vardagen kantats av restriktioner och social distansering kan vi äntligen se fram emot en vanlig jul. En jul när vi får umgås med släkt och vänner, precis som förr. Det är en tid när vi äntligen kan varva ned, ta det lugnt och hitta tillbaka till varandra.

I årets julkampanj visar IKEA att julen inte bara handlar om julklapparna vi ger och får. Många gånger är det tanken bakom som räknas. Vi får se julen ur ett barns perspektiv och hur en listig flicka anstränger sig för att hitta de ”perfekta” julklapparna till familjen. 

- Med kampanjen vill vi lyfta fram glädjen i att ge något som kommer uppskattas och användas. Att hitta de där gåvorna kan vara både svårt och ta tid. Men inte om du är en listig tjej som noterar vad familjen använder varje dag, säger Helena Rosenqvist Hallin, Marketing Comms Leader för cluster på IKEA.

Musiken i filmen är en ny version av det klassiska stycket I Bergakungens Sal som skrevs år 1875 av den norska kompositören Edward Grieg.


Kampanjen kommer visas i alla sex klustermarknader (Sverige, Norge, Danmark, Finland, Portugal och Belgien) och går live i Sverige på måndag den 8 november ibland annat TV, OLV, SoMe och i IKEAs egna kanaler.


IKEA: 
Marketing Manager Helena Gouveia
Marketing Comms Leader cluster Helena Rosenqvist Hallin
Marketing Comms Specialist Catherine Reimer 


Åkestam Holst: 
Client Lead: Kjell Månsson
Head of strategy: Jerker Winther
Art Director: Michal Sitkiewicz, Jesper Holst
Copywriter: Rickard Beskow, Mark Ardelius
Account Manager: Anna Nollendorfs
Agency Producer: Leila Widgren

Filmen är regisserad av Malin Ingrid Johansson och producerad av Adam Holmström, Joel Rostmark and Linnéa Andersson på Pine Production. Mediabyrå Carat.

Bilder

Årets julkampanj från IKEA handlar om att ge och glädjen i att verkligen hitta något du vet kommer att både uppskattas och användas.
Årets julkampanj från IKEA handlar om att ge och glädjen i att verkligen hitta något du vet kommer att både uppskattas och användas.
Ladda ned bild
Med sin julkampanj vill IKEA lyfta fram glädjen i att ge något som kommer uppskattas och användas.
Med sin julkampanj vill IKEA lyfta fram glädjen i att ge något som kommer uppskattas och användas.
Ladda ned bild
Helena Rosenqvist Hallin, Marketing Comms Leader för cluster på IKEA.
Helena Rosenqvist Hallin, Marketing Comms Leader för cluster på IKEA.
Ladda ned bild
Årets julkampanj från IKEA handlar om att ge och glädjen i att hitta något du vet kommer att både uppskattas och användas.
Årets julkampanj från IKEA handlar om att ge och glädjen i att hitta något du vet kommer att både uppskattas och användas.
Ladda ned bild

Om

IKEAs vision är att skapa en bättre vardag för de många människorna, vilka innefattar våra medarbetare, våra kunder och alla människor vår verksamhet berör. IKEA-produkterna består av rätt kombination av form, funktion, kvalitet, hållbarhet och ett lågt pris – vi kallar det demokratisk design. IKEA grundades i Älmhult 1943. Idag finns 21 IKEA-varuhus, samt ett tiotal planeringsstudios i Sverige. IKEA Sverige hade totalt 164 miljoner besök under verksamhetsåret 2023. I Sverige finns cirka 12 500 medarbetare inom Ingka-koncernen, varav cirka 10 000 inom varuhusorganisationen.

 

Följ IKEA

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från IKEA

IKEA lanserar UTSÅDD – nyheter för hemmets husdjur21.3.2024 12:07:56 CET | Pressmeddelande

Nu lanserar IKEA de lekfulla husdjursprodukterna UTSÅDD, som har utvecklats i samarbete med veterinärer, experter på husdjursprodukter och en krävande panel av katter och hundar. Med UTSÅDD vill IKEA förenkla och förgylla livet hemma med husdjur, genom att erbjuda produkter som är lätta att rengöra, tål att användas dagligen och som sömlöst smälter in i hemmet. UTSÅDD säljs på IKEA.se från 21 mars och IKEA Malmö varuhus från 1 april.

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye