Inbjudan till seminarium om boken Välfärden efter corona

I morgon, onsdag den 22 september, lanserar Akademikerförbundet SSR en ny bok om välfärden vid ett seminarium. Där medverkar socialminister Lena Hallengren, professor emeritus Marta Szebehely och förbundets ordförande Heike Erkers.

Akademikerförbundet SSR ger ut boken Vad händer nu? Välfärden efter corona. Det är en del av förbundets projekt Uppdrag välfärd där vi sätter fokus på utmaningar och deras lösningar i välfärden. I boken samlas röster från forskare, författare, politiker och poeter.

Seminariet om boken hålls på onsdag den 22 oktober kl 12-13 och arrangeras av bokförlaget Premiss, Arena Idé och Akademikerförbundet SSR. Moderator är Jesper Bengtsson, förlagschef vid Premiss och Atlas.

Mer om seminariet och anmälningslänk finns här: Vad händer nu? Välfärden efter corona | Akademikerförbundet SSR (akademssr.se)