Information om inloggningsproblem till Bostadsförmedlingen

Den 18 februari fick Bostadsförmedlingen i Stockholm information om att en kund som loggade in med BankID på Mina sidor hamnade på en annan kunds sidor.

- Vi ser självklart mycket allvarligt på det inträffade. Vi känner i nuläget bara till det här fallet, men vi valde att stänga webben direkt för att säkerställa att inte fler skulle kunna råka ut för samma sak, säger Bostadsförmedlingens vd Christer Edfeldt.

Bostadsförmedlingen arbetar just nu med åtgärder som ska säkra att det inträffade inte händer igen när hemsidan åter är i bruk. Man vill också betona att kundernas kötider är skyddade. Ingen kommer att förlora sin tid i kön på grund av detta.

Det är inte heller någon risk att kunder missar chansen till en lägenhet. Om webben är avstängd under en längre tid förlänger Bostadsförmedlingen annonserings- och svarstider ett dygn i taget för berörda lägenheter.

[UPPDATERING: Den 20 februari vid 11-tiden startade sidan igen.]